Hai! Laatst kwam ik in gesprek met twee mensen (die ik al kende) op een verjaardag.. Het is een lesbisch stel en het onderwerp kwam op kinderen. Zij vertelden dat ze heel erg graag kinderen wilden maar het liefst dan bijv. het eitje van een van de twee bevrucht terug plaatsen bij de ander.. Nu gaven zij aan de de kans van slagen groter is als ze het eitje bij de "maakster" zouden terug plaatsen maar op deze manier voelt het voor hen meer als iets van hun samen. Nu had ik beloofd ff een topic voor ze te openen om te kijken wat de ervaringen hiermee zijn en in hoeverre dit mogelijk is. Dus bij deze. Zijn er dames hier die ervaring hebben? Of die iemand kennen die hier ervaring mee hebben? Bedankt alvast!!
Mijn zusje is getrouwd met een vrouw en zij hebben het hier ook wel over gehad. Alleen volgens mij wordt dit eigenlijk niet gedaan in Nederland. Ik weet wel dat ik een paar jaar geleden een artikel had gevonden dat hierover ging; in Israel was het gedaan... Maar goed... Zusje is nu zwanger van een donor en haar vrouw vindt het helemaal geweldig. Ze houdt van mijn zusje en dat de baby voor de helft van mijn zusje is, dat zij zelf het kindje gaat adopteren en dat ze het samen opvoeden, is nu voor haar meer dan voldoende.
Volgens mij mag dit in Nederland idd niet, alleen bij eiceldonatie als de vrouw zelf geen goede eitjes heeft.
Wat een supersnelle reacties! Thanks! Denk ook wel dat als het niet anders kan ze net zo veel van het kindje kunnen houden als het voor de helft van de een is.. Kan het me alleen voorstellen dat dit de ideale situatie zou zijn, toch van allebei een beetje! bedankt alvast!
Hihi ik moet opeens denken aan een bericht op nu.nl van een tijd geleden. Daar stond dat Japanse wetenschappers er in waren geslaagd van stamcellen spermacellen te maken. Kijk, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn! Maar ik denk dat wij het niet meer meemaken, dat dat gewoon 'kan'...
Volgens mij mag het in NL inderdaad alleen op medische indicatie. Met name eiceldonatie is ook niet iets wat je 'even' doet, dus dat is ook wel te begrijpen (al is het gevoelsmatig natuurlijk een prachtidee). Maar als ze echt willen weten of het een optie is, dan kunnen ze het best even bellen met een vruchtbaarheidskliniek en/of spermabank. NBVKI - Spermabanken
Nou, Annabeth, misschien duurt het niet meer zo lang, want bij neushoorns kan het al, las ik toevallig vandaag: Stamcellen moeten neushoorn redden | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
@jup: HAHAHAHAHAHA nog even en we hebben niet eens meer een man nodig om zwanger te worden. Gewoon even je eigen stamcellen (of die van een vriendin of je vrouwelijke partner) laten omkweken.
Ik ken een stel waarbij de een dus zwanger was (beide kids) maar de achternaam van de ander kreeg. Dat vond ik ook wel erg mooi!
@Musicalfan: ja volgens mij gaan mijn zusje en haar vrouw dat ook doen (mijn zusje gebruikt zelf ook de achternaam van haar vrouw).
Mooi he wat ze tegenwoordig allemaal al uitgevonden hebben.. En wie weet duurt het idd helemaal nog niet zo lang meer voor we geen mannen meer nodig hebben En dat van die naam vind ik ook wel erg mooi!
Ik heb ook wel eens gehoord van een stel waarbij de broer van de een, de zaaddonor was voor de ander. Zodat het kindje echt helemaal familie is van allebei de vrouwen. Moet je natuurlijk wel een broer hebben, en die moet daar ook nog voor open staan, maar ik vond dat ook wel een mooi idee! En dat kon ook nog helemaal zonder tussenkomst van ziekenhuis geregeld worden volgens mij
Hey Lizzy Ik las je topic. ik heb op mn werk een vrouw die nu zwanger is en het kindje krijgt 2 mama's en omdat ze geen donor wilde die bekend is. Dat schijnt in nl inmiddels te worden geregistreerd hebben ze zaad uit skandinavie laten komen. Dat kan ook. Je hebt zn stichting volgens mij heet dat kinderwens. En je hebt ook stellen die elkaar opzoeken 2 mannen 2 vrouwen die doen co ouderschap. En wat ook nog kan is dat het eerste kind bij de ene vrouw word geboren en het volgende kind bij de andere. Verder weet ik het ook niet. Groetjes