Was even weer vergeten hoe irritant wachten is...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lynn77, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    :D Nou, dan moeten wij de boel maar levendig houden!

Tja, ik denk dat factureren voor veel mensen saai zou zijn... Ik vind het wel leuk, haha! Heb altijd al iets gehad met dat soort dingen. Dat ik degene ben die de administratie beheert thuis, zal je dan ook vast niet verbazen :) Ieder zijn ding!

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Inderdaad! ;)

dan zal de administratie ook wel altijd op orde zijn gok ik zo haha..
    hier is dat absoluut niet het geval ;) heb een hekel aan papieren en cijfers etc.. :p en helaas mn man ook..

Is dat facturen voor het bedrijf van je man ook je baan, of heb je daarnaast nog een baan?

3. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ach, zo lang jullie het zelf niet erg vinden en de rekeningen op tijd betaald worden, is er toch geen probleem lijkt mij!

Het factureren is niet mijn baan, dat doe ik erbij, omdat ik het leuk vind zijdelings betrokken te zijn bij het bedrijf. Verder werk ik 24 uur per week als juridisch secretaresse op een groot advocatenkantoor. Erg hectisch en altijd vechten tegen de deadline; ik vind het een topbaan!
    En jij?

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    alles op de automatische incasso :p en ik check wel regelmatig of alle af en bijschrijvingen kloppen.

Altijd fijn als je een baan hebt die je kunt omschrijven als topbaan!
    en je bent stressbestendig! Is een handige eigenschap :)

Ik heb momenteel geen betaalde baan, ik kom vanuit de zorg maar ben in de ziektewet terecht gekomen en er waren geen mogenlijkheden om te re-integreren.
    Momenteel ben ik door middel van vrijwilligerswerk me aan het orienteren op mijn mogenlijkheden op de arbeidsmarkt.
    gelukkig is dat bij ons financieel haalbaar dus kan ik de tijd nemen die ik nodig heb.

5. Alrin

Alrin Lid

1 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben momenteel ook even werkloos maar ben weer lekker druk op zoek. Ik moet zeggen dat administratie als baan helemaal niet zo erg is en best leuk om te doen. Het fijne is dat het af kan zijn en altijd klopt en zo niet dan is het even rekenen maar moet altijd kloppen.

Ik ben zelf afgestudeerd als grafisch vormgever/fotograaf maar op het moment is het daar erg moeilijk inkomen. Daarbij lijkt het me fijn om parttime te gaan werken en ja dan kan ik gelijk die baan wel op mijn buik schrijven. Dus dan toch misschien lekker iets met administratie zolang het een leuk bedrijf is maakt het me niet zoveel uit.

Over 5 dagen weer testen. Ik wordt het normaal altijd op een donderdag dus als ik het vrijdag nog niet ben dan ga ik testen. Ik ben ontzettend ongeduldig maar houd mijn poot stijf ;).

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    @kzh: dat is wel fijn, dat het financieel haalbaar is om het zo aan te pakken, hoef je in ieder geval niet in de stress te zitten dat je het liefst gisteren een baan moet hebben! Wil je weer de zorg in of ben je juist op zoek naar iets heel anders?

@alrin: administratie als baan is goed te doen, zo lang je maar leuke collega's en een leuke werkgever hebt! Zeker in de tropenjaren met jonge kinderen is het wel zo prettig om een niet al te veeleisende baan te hebben.

Ik wil graag nog verder studeren (heb niet voor niets een VWO-diploma op zak...beetje zonde om geen HBO of universiteit te doen...), maar heb besloten dat nog even uit te stellen tot Bas en een eventuele tweede kindje groter zijn. Wat ik dan ga studeren weet ik nog niet zeker... Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar rechten, maar wie weet denk ik daar over een paar jaar weer heel anders over. We zullen zien!

Spannend Alrin, dat je alweer bijna kunt testen! Ik hoop voor je dat het deze maand raak is. Volgens de pendels raak ik deze maand zwanger van een jongen... Zou mooi zijn als het waar was :D

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ alrin : wel een hele leuke richting, fotografie/grafisch vormgever! maar de markt zal inderdaad niet makkelijk zijn..
    Ik denk dat het wel een sector is waar je beter aan werk kan komen, administratief.
    En als bijna bij je NOD zie ik! spannend!! :)

@ jewelizz : Ik was bezig met een BBL traject en heb die niet af kunnen maken, wat dus betekent dat ik niet gediplomeerd ben. De instelling waar ik als laatst gewerkt heb, maakte daar echter geen probleem van.
    De zorg is wel echt wat mij trekt, en hoop echt dat het ook weer haalbaar gaat worden.. maar dan moet ik natuurlijk wel eerst een papiertje halen! (alleen weet ik nog niet goed welke richting het best bij me past aangezien ik door ziekte lichamelijk niet alles aankan.)

en inderdaad, dat zou zonde zijn van je VWO diploma! genoeg tijd om er over na te denken dus ;)

Hier ben ik op dag 11 van mijn cyclus, maar ja geen idee hoe mijn cyclus deze maand zal gaan..
    We klussen gewoon om de dag, en dmv ovulatie testen ga ik proberen mijn eisprong te bepalen. Ik kan toch gewoon om de dag een ovu test doen om daar achter te komen?

8. Alrin

Alrin Lid

1 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kzh; Voor zover ik heb gelezen wordt het aangeraden om van de 10e dag iedere dag rond de middag te testen tot je piek over is. Nou kan ik me voorstellen dat als je cyclus weer zo lang is dat dat geen beginnen is. Ik denk dat je dan de ovu testen wel om de dag kan doen. Misschien mis je dan net de hoogste piek maar heb je een idee van je cyclus en je klust toch om de dag dus de eisprong zul je niet missen.

@jewelizz; Een nichtje van mij werkt voor 4 dagen als secretaresse bij een advocaten kantoor en doet dan 1 dag in de week de studie voor rechten. Wat dat betreft pas dat ook bij jou in je straatje en is dus ook op die manier mogelijk.

De NOD komt steeds dichter bij. Ik geloof nog steeds niet dat ik mogelijk zwanger ben dus verwacht donderdag gewoon ongi te worden. Hopen doe ik natuurlijk stiekem toch wel. Ik heb namelijk een gespannen gevoel in mijn buik maar ja dat kan gewoon de ongi zijn die er aan zit te komen. Nog 2 dagen op het martel bankje zitten en dan weet ik meer :D

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ alrin ; inderdaad, het gaat er maar om dat ik ongeveer weet wanneer mijn eisprong is.. anders betaal ik me helemaal scheel aan ovutesten! :p

Spannend! succes met geduld hebben! en hopen op een positieve test!!

10. Alrin

Alrin Lid

1 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op het moment ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Vandaag even een testje gedaan maar deze gaf niet zwanger aan dus maar afwachten wanneer ik ongesteld ga worden.
    Het is een beetje raar aangezien het bij mij de afgelopen 6 maanden nooit te laat is geweest, dus ik ben benieuwd hoe lang het zich gaat uitstellen.

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    spannend joh!!

12. Alrin

Alrin Lid

1 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 2 rustige dagen kreeg ik gisterenavond ongelofelijke buikpijn en werd ik toch ongesteld. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo'n buikpijn heb gehad, ik ben de hele avond niet meer van de bank gekomen. Nu nog is de pijn vervelend.
    Dus jammer maar helaas op naar ronde 3 en hopelijk gaat die weer 'normaal' zijn (vervelend als je lichaam grapjes met je uithaald.) Ik ga in iedergeval wel ovu testen ik wil het nu precies weten en misschien kan ik dan mijn kansen verhogen.

@kzh; al aan het ovu testen, ben benieuwd of je al een piek gezien hebt?

@jewelizz; als het goed is ben je nu ongeveer weer bij de klusweek aangekomen, succes!

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ alrin ; balen! ik had dat ook, dat mijn buikpijn zo heftig was.. zal wel bij het ontpillen horen.

ik heb nog geen piek gehad, helaas.. maar toch al om de dag aan het klussen!

14. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    WHAAAAAAA, ik heb een vaag tweede streepje op mijn zwangerschapstest!!! Ik dacht het al te merken: heb hele gevoelige en ook grotere/meer aanwezige tepels, een raar gevoel in mijn onderbuik en ik ben lichtjes misselijk... maar ik dacht dat ik mezelf misschien weer voor de gek zat te houden. Niet dus!!! Jiiiehaaa, ben zo blij!!!

En nu maar hopen dat het goed blijft gaan, tenslotte is mijn NOD pas donderdag...

Sorry voor de egopost, haha. Alles goed met de rest?

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    gaaaaf! :D inderdaad hopen dat het goed blijft gaan!! maar toch alvast gefeliciteerd :)

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    oh en hier geen nieuws..
    geen idee wanneer mn eisprong is, ben gestopt met ovu testen op dag 28 want ik kreeg blaasontsteking van het potje plassen :p
    geen idee of hij al geweest is of dat ik gewoon weer eenbelachelijk lange cyclus ga krijgen :p
    we wachten af!

17. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dank je wel! Ik kan het nog haast niet geloven, zit steeds maar naar die test te kijken of ik het me niet inbeeld. En niet eens met ochtendurine! Maandag nog maar een testje wagen, dan zou de streep toch al duidelijker zichtbaar moeten zijn :)

Sinds donderdag ben ik ook ineens gevoeliger voor bepaalde geurtjes, net als tijdens mijn eerste zwangerschap (kaneel, zeep, oud brood, potpourri etc). Dat deed ook al een belletje rinkelen :D maar toen durfde ik echt nog niet te testen... een week voor NOD kan nooit iets zichtbaars opleveren, dacht ik!

Wat vervelend dat je weer zo'n lange cyclus krijgt... Kan me voorstellen dat je dan idd maar stopt met de ovulatietesten. Hoop dat mijn bericht je niet te verdrietig maakt :(

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Nee hoor, ik vind het juist leuk om te horen dat je positief nieuws hebt!!
    wij zijn pas net begonnen, had zowieso niet verwacht snel zwanger te zijn..
    maar vind het wel lastig dat ik niet snap hoe mijn lichaam werkt :p

succes met testen maandag! hopen op een dikke vette streep!

19. Caroline1983

Caroline1983 Nieuw lid

23 jul 2011
    2
    0
    0
    balen he als je niet weet wanneer je eiersprong ed is! Wij zijn nu 14mnd bezig en ik snap mijn lichaam nog steeds niet. Het heeft bij mij ruim een jaar geduurd voordat mijn cyclus enigszins normaal was....

@jewelizz, Gefeliciteerd!!! Hopelijk test je maandag ook positief :D

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    14 maanden is ook lang joh..
    baen als je lichaam er zo lang over doet om te ontpillen :s
    hoop toch dat het bij mij iets sneller gaat!!!

Deel Deze Pagina