@ Caroline1983: 14 maanden is wel heel lang zeg... Ik hoop dat jullie niet al te lang meer hoeven te wachten! @kzh: bedankt voor je lieve berichtje en natuurlijk hoop ik dat jij ook gauw twee streepjes kan komen showen! @all: ook de test die ik vanmorgen deed, was positief, ik durf mijn banner nu dan ook wel aan te passen! Hieronder nog even een fotootje: Bekijk bijlage 169444
Oei... Mijn collega heeft kaneelthee op haar bureau staan.. Laat dat nou net één van de geurtjes zijn waar ik ECHT niet tegen kan nu!
super gefeliciteerd!! vind het echt heel leuk voor je geniet er maar lekker van!! haha fijn is dat inderdaad, en dan niks laten merken he.. lijkt me moeilijk
Thanks!! En het is idd heel moeilijk om niets te laten merken... Het liefst zou ik het van de daken schreeuwen, haha. Maar zo te zien aan het opblazen van mijn buik (nu nog darmen uiteraard, maar binnenkort wel behoorlijk zichtbaar, ben ik bang), kan ik het niet zo heeeel lang geheim houden...
Niet zo heel lang hoor... Ik ben onlangs 14 kilo afgevallen en draag sindsdien voornamelijk wat meer aansluitende kleding, dus het zal wel snel gaan opvallen. Ik wil het wel eerst aan mijn ouders vertellen (die komen volgende week terug van vakantie) en daarna zie ik wel hoe lang ik mijn mond kan houden... niet lang vrees ik, haha! Ik ben nogal een open boek
14 kilo, netjes hoor!! maar inderdaad, dan zal het wel eerder opvallen.. haha dat ken ik ik praat mn mond vaak voorbij en kan absoluut niet liegen.. alleen mijn man heeft al aangegeven dat hij zowieso tot week 6 wilt wachten..
Ik kan ook echt niet liegen, haha! Dus wat dat betreft zal het wel snel overal bekend zijn! Maandagavond hebben we het nieuws wel al aan mijn schoonouders verteld, aangezien die de komende weken op vakantie zijn. Ze vonden het helemaal geweldig! Mijn ouders komen waarschijnlijk deze zaterdag terug. De planning is om daar op visite te gaan zaterdag of zondag en Bas dan een shirtje aan te doen met de tekst 'Grote broer!' (heb ik snel voor 'm gekocht in de uitverkoop). En dan maar proberen zelf niets te verraden... Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze het zien Verder hebben we zaterdag een feestje van goede vrienden en aangezien het vast direct opvalt als ik geen wijntje neem (niet dat ik nou zo'n zuipschuit ben, maar een of twee wijntjes neem ik wel op een feestje), zullen we het daar ook vertellen. Ben zo benieuwd naar de reacties! Hier nemen de zwangerschapsverschijnselen met de dag toe: misselijk (vooral 's avonds), obstipatie en daardoor een opgeblazen buik, moe en natuurlijk nog steeds die afkeer van een heleboel geurtjes Maar ik heb het er graag voor over! Hoop alleen dat die misselijkheid enigszins binnen de perken blijft... De vorige keer was ik pas misselijk met 9 weken zwangerschap en duurde het tot week 12. Relatief weinig last van gehad dus. Aangezien ik nu al vanaf vorige week misselijk ben, vrees ik dat ik er nu niet zo gemakkelijk vanaf kom! Afwachten maar.... Hoe is het met jullie?
hahaha dat is wel een leuke manier om het te vertellen!!! spannend! ach die zullen vast positief reageren toch!! vervelend die zwangerschapskwaaltjes, maar inderdaad je krijgt er wel iets heel moois voor terug! hopen dat het mee valt! Hier geen nieuws, gewoon afwachten.. ik neem aan dat ik mn eisprong gemist heb aangezien ik op dag 33 zit dus geeeeen idee wanneer mijn NOD zou moeten zijn.. handig!
mja, vind het ook best lastig.. maar neem aan dat ik in ieder geval 2 dagen voor mn ongesteltheid flinke buikpijn krijg, en dus niet voor verassingen kom te staan! Maar ik vraag me wel af of ik uberhaubt zwanger kan worden als mijn cyclus zo raar doet?
Of je daarmee wel zwanger kunt raken, durf ik niet te zeggen... Misschien even bellen met de huisarts? Die kan er vast meer duidelijkheid over geven! Op zich waren de twee cyclussen vóór die van 58 dagen niet zo heel lang, toch? Alles beneden de 40 dagen wordt als normaal gezien, dacht ik.
Allereerst voor de zwangeren: GEFELICITEERD!!! Wat me opvalt is dat jullie het allemaal zo snel (willen) vertellen aan de buitenwereld dat jullie zwanger zijn. Wordt er algemeen niet 3 maanden aangehouden omdat vooral de eerste weken nog veel mis kan gaan? Persoonlijk dagdroom ik erover de echo van 12 weken in te lijsten en als cadeautje aan familie te geven en het zo te vertellen... ik zou het ook fijn vinden de eerste weken een geheimpje met m'n partner te delen. Maar ja, eerst nog maar eens zien zwanger te worden
Danitcha: welkom! Ik zou het op zich best geheim willen houden hoor... Maar aangezien het de tweede is, begint het al een beetje op te bollen Bij de eerste zwangerschap zag je het ook al ruim voor de 12 weken. Dus ik denk niet dat ik het tot die tijd kan verbergen voor de buitenwereld Verder ben ik sowieso niet zo van het geheimhouden Iedereen mag (bijna) alles van me weten! En bovendien: als het misgaat, wil ik dat ook kunnen delen met de mensen die me lief zijn. Vandaar dat ik het binnenkort gewoon van de daken schreeuw Denk dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en voor mij is dat alles met iedereen delen!
2jewelizz: Ik kan me wel voorstellen dat je het wilt kunnen delen als het misgaat, maar goed, daar moeten we natuurlijk niet vanuit gaan. Het is inderdaad zo dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik dacht eigenlijk ook dat het een beetje ongeschreven regel was om het pas na 12 weken te vertellen. Alhoewel een vriendinnetje van me ook meteen opbelde toen ze positief testte, maar dat heb ik wel tot 12 weken geheim moeten houden. Ik wens je iig succes met vertellen! Dat is natuurlijk hartstikke leuk en dat zullen de reacties ook zijn.
@Danitcha: thanks! Enne.... ik ben wars van ongeschreven regels, haha. Niemand hoeft het straks ook geheim te houden voor mij Bij de vorige zwangerschap hebben we ook iedereen verteld dat het een jongetje was, zodra we dat wisten. Vrijheid blijheid, toch?
@ jewelizz ; ik dacht dat normale cyclus 28 tot 35 was.. dus dan valt het inderdaad wel mee.. waarschijnlijk heb ik gewoon mijn eisprong gemist (daar hoop ik op..) en word ik binnen nu en een paar dagen ongi.. @ danitcha ; als we zwanger zijn, wil mijn man wachten tot 12 weken voordat iemand het weet.. ik zou bij 6 weken het toch erg graag willen delen met mijn ouders.. (voor support en om lastige situaties te vermijden) mensen die wat verder weg staan, zou ik het pas na 12 weken vertellen..
10 augustus eerste afspraak bij de verloskundige * stuiterdestuiter * En nu maar zorgen dat ik niet zoveel aankom als bij Bas... Toen was ik aan het eind ruim 25 kg zwaarder waarvan er 14 definitief bleven plakken, die ik er afgelopen half jaar met veel pijn en moeite vanaf heb gewerkt...
Spannend!!!! mja, dat is wel echt een groot nadeel van zwanger zijn! maar netjes dat je die 14 kilo er nog af hebt gekregen!!