Ik was zwanger en toen ik 8 weken was kreeg ik mijn eerste echo waarbij de geneacoloog ontdekte dat het vruchtje gestopt was met groeien. Nu ben ik weer zwanger en moet weer met 8 weken voor een echo maar ik ben zo bang. Want meestal maken mensen zich dus druk als ze geen kwaaltjes hebben maar ik heb wel kwaaltjes want dat had ik bij die missed abortion ook omdat het niet vanzelf afgestoten is. Hoe vaak komt het voor dat je 2 missed abortions achter elkaar krijgt? Ik lees wel vaak als vrouwen meerdere miskramen hebben gehad dat het meestal om beginnend bloedverlies ging en 1 missed abortion, Pfff ik weet dat ik me te druk maak maar jah... Ben zow bang...
Hee meissie! Ik heb natuurlijk geen ervaring behalve dat het nu bij mij ook niet goed is. Maar wil je zo graag even gerust stellen! Probeer even lekker te ontspannen. Je kunt nu toch niets anders doen dan afwachten. En gewoon blijven geloven in dat het goed gaat. Die kans is altijd nog het grootste hoor! En een beetje zelfbescherming is niet erg, maar maak jezelf niet gek! Daar heb je veel meer last van en je beebje ook! Dus ga even lekker naar de film, koop wat fijne tijdschriften, lekker even sporten of laat de kids een leuk uitje bedenken dit weekend waarbij je je lekker door ze op sleeptouw laat nemen. Als zij plezier hebben dan kan je hopelijk beter ontspannend! Dikke knuf!
Aaah dank je, jij zit er nu middenin, vind dat je er onwijs knap mee omgaat hoor... Ik hoop dat het voor jou snel weer raak is en als het bij mij dan goed is dan geeft jou dat ook weer vertrouwen. Ik ben het vruchtje op 27 Juli kwijtgeraakt (door pillen, geen aanrader om eerlijk te zijn) en 24 Oktober teste ik alweer positief...
Precies! Jij gaat nu lekker het goede voorbeeld geven! Dat wil ik echt hebben hoor! Gun je zo graag een lief kleintje erbij! (ps. je hebt echt twee beauty's van kids!) En ik heb over die pillen inderdaad al wat negatieve verhalen gehoord. Dus als het de komende dagen niet vanzelf begint dan wil ik graag volgende week een curretage. Ook niet prettig, maar heb geen zin in dagen van die heftige menstruatie pijnen! Pijn doet het sowieso, dus liever snel en dan wat nabloedingen dan lang en toch die nabloedingen met kans op alsnog een curretage. Knuf en zet lekker je goede hum op
Dank je, ik ga echt mijn best doen om jou ook weer goeie hoop te geven haha.. Nee joh, ik heb echt veel spijt van die pillen hoor, ik zal je de details besparen maar het was echt geen pretje, had ik maar voor curretage gekozen maar affijn... Ik hoop dat het snel gaat bij jou zodat jij ook weer verder kunt en ik beloof het je plechtig! Ik ga goeie hoop geven Kiss
Hoi, Moeilijke periode van de zwangerschap is dit vind ik! Heb zelf 3 jaar geleden een missed abortion gehad, heb toen voor een curretage gekozen onder volledige narcose. Heb daar heel weinig last van gehad. Nu ben ik al bijna uitgerekend van mijn eerste kindje. Was al met het traject voor ivf begonnen toen ik ineens spontaan zwanger was. Was zelf ook heeel bang dat het nu weer mis zou gaan dat ik pas 2 weken nadat ik ongesteld moest worden durfde te testen. Kreeg toen ook gelijk een echo en daar zag je meteen een vruchtje met een hartje. Kreeg toen ook meteen te horen dat de kans dat het nog mis zou gaan heel klein was. Was wel een geruststelling, maar ik bleef wel een beetje bang. Kan het zelfs nu soms nog niet geloven dat het echt is! Je ziet dat je echt zwanger kunt zijn en blijven na een missed abortion. Overigens had ik bij de missed abortion wel symptomen, maar wel veel minder dan ik nu heb gehad. Heel veel succes met wachten! Zal voor je duimen dat de echo goed is! Groetjes Rosa
Ik heb nu ook meer symptonen als bij mijn vorige zwangerschap, zoals misselijkheid... Blij te lezen dat het met jou goed gaat en cker dat je spontaan zwanger ben geworden na IVF, gefeliciteerd!
Hey monkeylove ik heb vorig jaar juni een curretage gehad omdat bij de 7 weken echo bleek dat ikalleen nog maar een leeg vruchtzakje had. Ik had toen maar weinig kwaaltjes maar groeide al wel licht. Nu ben ik weer zwanger en heb ik gister de echo gehad. We hebben een super mooi hartje zien en zelfs horen kloppen. Ik was woensdag echt bloednerveus, alle weken sinds ik het wist overigens al hoor, maar woensdag was t zo vreselijk ik vloog tegen de muren op. Gelukkig is alles goed en er is nu een enorme last van me afgevallen en kan heerlijk genieten! IK weet zeker dat dat voor jou ook zo zal zijn. Ik heb geen idee hoe groot de kans is maar volgens mij stuk kleiner dan 1 keer! Succes liefs Nannie
Gefeliciteerd! Pfff.... Jah ik ben ook bloednerveus, moet ook op een Woensdag heen... Maar het geeft me wel een beetje hoop omdat jij hetzelfde had. Echt raar, maar omdat ik hiervoor 2 probleemloze zwangerschappen heb gehad dacht ik er niet eens bij na dat het zou kunnen gebeuren :s In die tijd dat ik zwanger was er ook nog niet echt internet dus las je ook bijna niets over miskramen... Ik blijf hoop houden maar ik ben wel vet bang... BRRRRR...
Ook ik heb een missed abortion gehad. April dit jaar heb ik een curretage gehad. Ik ben gelukkig in juni weer zwanger geraakt en ben nu bijna 22 weken, maar ik vloog ook echt tegen de muren op op de dag van de echo. Bij de echo zelf zagen we het vruchtje, iets groter dan de vorige keer, maar ik zag het hartje niet, dus ik zei gelijk "zie je wel het hartje klopt weer niet" maar gelijk daarop zei de echoscopiste: nou ik wel hoor, en terwijl ze dat zei, bewoog ukkepukje ineens! Zo van: hallo, ik ben er wel hoor! Ik was de bibbers niet meteen kwijt maar het is wel enorm veel minder geworden in de loop van de tijd. Misschien een goede tip: neem iedere dag zoals hij komt en denk niet aan morgen, gewoon niet doen. Iedere keer als je jezelf op betrapt dat je weer denkt aan, als ik maar eerst 12 weken ben of dat je weer eens aan het rekenen slaat...niet doen. Gewoon de dingen op zijn beloop laten en je zult zien..die twaalf weken bereik je dan echt vanzelf, en je bibbers raak je dan vanzelf kwijt. Bij mij hielp het ook dat ik vanaf 12 weken naar het hartje kon luisteren met een angelsound, het stelde me enorm gerust: nu luister ik bijna nooit meer, want het ukkepukkie laat duidelijk merken dat hij/zij er is en we hebben al 3 mooie echo's gehad! Heel veel sterkte en ik leef met je mee, want ik weet hoe vreselijk het is...
ik heb 1 missed abortion gehad met 11 wk (hartje gestopt met 10wk en 5dg) en de zwangerschap erna is gweoon goed gegaan. wel ben ik heel erg bang geweest met de eerste echos en pas na de 20wk echo kon ik genieten van de zwangerschap. ondertussen ben ik moeder van een mooie en gezonde dochter
Dat zijn wel onwijs geruststellende berichten, fijn om te horen dat het met jullie zo goed is gegaan (en gaat) ik zal proberen er wat minder aan te denken en als ik echt heel bang ben kijk ik gewoon hier en lees jullie positieve verhalen na een missed abortion... thx...
hallo ik heb 1 bij 6 weken gehad en 1 bij 15 weken... achter elkaar.. en daarna een molazwangerschap... Daarna mag je min 6 maanden niet proberen zwanger te worden.. en direct na dat termijn zwnager geraaakt van een gezonde zoon... t heeft even geduurd... nu ben ik gelukkig weer zwanger.. heeft ook weer een geduurd. en ivm de ervarigen voor mijn zoontje ging ik er nu vauit dat het nu ook niet goed zou gaan.. want ik kon gwoon niet geloven dat na ene pos test ik ook nog een hartje zou zien kloppen.. mar gelukkig, ben nu 15 weken.. maar omdat ik de ervarigne heb meegemaakt, hou je t toch in je achterhoofd dat t mis kan gaan. maar dan wardeer je het alleen maar meer denk ik dan en zie je het nog meer als een wondertje. vriendinnen van mij, zeiden dat ik mij te druk maakten (voor de 3 maaanden) ik was nl zo bang dat t mis zou gaan. ik moest rustig aan doen etc. heel lief bedoeld, maar zij heeft zelf nooit en mk meegemaakt. ze is 2e zwanger geraakt zonder mk, of wat dan ook.. dus die kent de onzekerheid en het verdriet niet.. die weet niet dat zelfs een positieve test eigenlijk nog niets zegt.. maar goed. iig, doe rustig aan.. je zal zien dat het nu juist goedzit. En dan ga je het alleen maar meer waarderen en als wonertje zien. Dan zul je elke echo en elk hartgeluidje ook super mooi vinden!
Misscien dat ik je een beetje kan geruststellen.Ik heb in juni een missed abortion gehad.Met 10 weken hadden we de echo en het hartje was er,volgens de gyneacologe diezelfde week mee opgehouden Na de eerste menstruatie was ik weer zwanger en ik heb die eerste weken veel pijn,vooral steken in m'n onderbuik,gehad,dus wij waren ook erg angstig voor de termijnecho,mede doordat we daarop de vorige keer zagen dat het niet goed was.Maar dit keer was het goed,en nu nog!Mij is verteld dat die steken/pijn kwam,omdat ik zo snel na de curretage alweer zwanger was en alles zich opnieuw vanbinnen moest aanpassen.Ik heb nu geen pijn meer en het kindje groeit goed. ik kan natuurlijk niet zeggen hoe het bij jou zal gaan,maar ik zal voor je duimen.