Was heel erg gekreukt uit machine

Discussie in 'De lounge' gestart door Ballie, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

Sinds ik een nieuwe wasmachine heb gekocht is al mijn was echt extreem gekreukt. Vroeger kon ik veel t shirts etc gewoon wegvouwen nadat ik ze even te drogen had gehangen. Ik streek alleen de overhemden.

Nu komt alles er zo erg gekreukt uit dat de enige manier om het enigszins ontbreekt te krijgen is door het meteen te strijken zodra en uit de wasmachine komt, het te drogen te hangen en daarna nog een keer te strijken... En zelfs dan is het wel voelbaar glad maar zie ik nog steeds van die kleine streepjes erin. Aan mijn strijkijzer zal het denk ik niet liggen, dat is zo'n stoomstrijkijzer. Wasmachine minder vol doen heeft ook niet echt zin ( daar komt bij dat ik geen zin heb om halfvolle wassen te draaien).

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen??? Ik ben nu heeeel veel tijd kwijt aan strijken. Iemand zei tegen mij dat ik een lager toerental moet draaien, maar hoe laag is laag? Ik heb er bij de vorige wasmachines die ik gebruikte nooit wat aan veranderd. Hij staat nu standaard op 1400, is dat te hoog? En word je was niet nat als je hem lager zet?

2. minon

minon Niet meer actief

Kleding gaat hier standaard op 800 toeren en heb nooit kreukels. Ja het is wat natter maar daardoor zakken de kreukels er ook uit. De witte was gaat wel op 1400 en die is altijd gekreukd en in elkaar gefrommeld.

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    ik zou gewoon een lager toerental proberen. ik heb hier een kreukvrij programma en die draait ook minder toeren dan dat ik hem op bonte was zet.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier kleding op 1200 toeren...is niet gekreukeld. Mss is 1400 iets teveel van het goede?

5. Ballie

Ballie Niet meer actief

OK, het ligt dus waarschijnlijk lijk toch aan het toerental. Bedankt dames :D heb nu net een was erin gegooid op 1200, ben benieuwd hoe dat eruit komt. Tot hoe laag kun je eigenlijk ongeveer gaan totdat het echt te nat is? Ik zit eigenlijk nooit aan losse wasmachine opties, varieer alleen in temperatuur en soms een kort wasje.

6. minon

minon Niet meer actief

Ik doe het op 800 maar is gewoon normaal vochtig eigenlijk. Niet dat je het uit kan wringen ofzo.
    Ik heb wel gemerkt dat bij onze oude wasmachine 1200 toeren net zo droog was als 800 bij de nieuwe. Zit blijkbaar ook nog wel verschil in.

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier gewoon 1400 toeren en niet heel erg gekreukt ofzo. Blouses ook niet.,soms is het strijken van een blouse meer voor de show dan dat ze vol kreukels zitten.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier op 1400 toeren ook weinig kreukels haha.

maar ik zou hem dan op 800 ofzo zetten.
    Of zo'n wasdroger bal bij in de droger doen als je die gebruikt. Dat scheelt ook wel wat.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee, het ligt niet aan je toerental. De mijne heeft 1600 toeren.

Het komt omdat je wasmachine zuinig met water is en/of je wasmachine zit te vol.
    Ik kiep altijd 2 emmers á 10 liter water bij de was.
    Works all the time

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik draai alles op 1400 toeren en ik heb eigenlijk nooit last van kreukels die er niet uitgaan. Hooguit voorheen bij de ledikantlakens, op de randjes.

Als je een kreukvrij programma op je wasmachine hebt zou ik dat eens proberen, dat helpt vaak wel.

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb er ook nooit last van met 1400 toeren.

Wat voor programma gebruik je? Een eco programma?

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Wat is het merk van je nieuwe wasmachine? Indesit bijvoorbeeld kreukt heel erg ivm andere merken.

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn goede kleding draai ik op 600 toeren en zelfs dat is niet zeiknat hoor!

Laat je je was ook niet te lang in de machine zitten? Gaat het ook meer kreuken.

Als de was zeiknat is, krijg je geen kreukels die er niet uit gaan als je het ophangt. Je kan je dus voorstellen dat hoe meer er gecentrifugeert wordt, hoe droger het wordt, des te meer kreukels.

Heb je een zelfde grootte trommel als je vorige machine? Misschien zit ie sneller vol?

14. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ik haal het bijna meteen uit de wasmachine en draai eigenlijk altijd van die gewone 30 of 40 graden programma's. Ik heb nu een Bosch, voorheen altijd een Miele. Ik ga de komende tijd denk ik maar eens verschillende toeren uitproberen!

15. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Kreukvrijprogramma is hetzelfde als een lager toerental. (Bij mijn wasmachine tenminste..) Als ik mijn was met 1400 toeren was komen ze er bijna droog uit. Alles wat ik strijk doe ik 800 toeren.

Deel Deze Pagina