tot welke termijn miskraam opwekken met vaginale pillen

Discussion in 'Miskraam' started by Pandora, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Tot welke termijn krijg je van de gynaecoloog tabletten om de miskraam op te wekken?
    Ik las tot een zwangerschapsduur van 7 weken?

Maar geldt dit ook bij een zwangerschap van 10 weken waarbij het vruchtje met 6.4 is gestopt met groeien? ?

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Volgens mij gaat het om de grootte van het vruchtje, en is het na dat termijn te groot. Als het echter gestopt is met groeien, lijkt het me dat er geen probleem is met pillen.

3. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    Ik heb bij 12 weken nog pillen gehad.
    Hartje was met 12+2 gestopt en met 12+6 zou ik gecurreteerd worden. S'ochtends 2 pillen gekregen om de baarmoeder alvast te verweken. Nou dat heb ik geweten binnen een uur heftige weeën wat leidde tot een mini bevalling en de curretage heb ik niet meer gehaald.

Mijn laatste missed abortion heb ik zelf afgewacht. Hartje gestopt met 8 weken. Bij 9+4 geen goede echo en met exact 10 weken begon het gelukkig spontaan. Had dit keer gezien vorige ervaring zelf gekozen voor afwachten.

4. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben nu meer dan 3 weken aan het afwachten
    Gisteren echo gehad....zag er allemaal nog te mooi uit
    Dus verwacht binnen nu en een paar dagen geen spontane miskraam
    Ben er nu na 3 weken echt wel klaar mee
    Voor curretage zou ik op de lijst komen en kan best zijn dat ik dan pas volgende week kan komen
    Heb echt helemaal geen zin meer om daar nog op te wachten

5. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    Ik zou dan toch cytotec vragen. Na mijn miskraam vorig jaar oktober hebben ze me voor de zekerheid nagecurreteerd. Nu wilde men na mijn miskraam in april liever niet nog een curretage doen i.v.m syndroom van asherman dus als het niet binnen twee weken alsnog spontaan was gekomen dan had ik alsnog weer pillen gekregen.

Share This Page