"Was het gepland?"

Discussion in 'Zwangerschap' started by Omelet, Jul 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik zwanger was van mijn 1e kindje, kreeg ik deze vraag ook weleens. Nou was ik toendertijd nog maar 16, dus kon ik me de vraag nog wel voorstellen. En nee het was idd niet gepland..
    Toch kwam deze vraag iedere zwangerschap weer terug.
    Mensen denken blijkbaar dat ik 'zomaar' zwanger word ofzo.
    Ook nu ik zwanger ben van de 4e. Soms heb ik echt de neiging om te zeggen, tja ik weet ook niet hoe kan;) o.i.d.
    Maar de meest stomme vraag die er al 2x achteraan kwam..
    Oh, en ook van dezelfde vriend?
    :$ Nou ja zeg! zo idioot want we zijn al bijna 12 jaar samen.

2. Amika

Amika Actief lid

Oct 12, 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Krijg hier de vraag ook wel eens. En NEE het was niet gepland.
    Dan vroegen er achter aan en nu??? ja hallo wat denk je zelf??
    Mijn eerste zoontje kwam ook onverwachts maar kreeg ik de vraag minder.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik vind het zo'n lullige vraag! Als iemand (zichtbaar) zwanger is, dan heeft ze er in ieder geval voor gekozen het kindje te houden dus dan gaat het toch niemand wat aan of het gepland is?

Mijn situatie lijkt wel op de van TS, huis gekocht, jaren samen, goede baan, we zijn zelfs getrouwd, en dan nog is de eerste reactie van mensen vaak: oh was het wel gepland? VInd het dus niet leuk als ze dat vragen!

Misschien vinden ze ons (te) jong, we zijn allebei 25, is tegenwoordig jong volgens mij..:(

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Bij de eerste vroeg alleen een van mijn leidinggevenden ernaar, ik denk uit voorzichtigheid en zoals iemand al eerder schreef: hoge opleiding, ben nog aan het promoveren, dan 'moet' je minstens 35 zijn.

Nu bij de 2e had ik de vraag veel meer verwacht, omdat ze straks nog geen 16 maanden schelen. Maar ik hoorde alleen via mijn moeder dat iemand ernaar vroeg.

We zijn trouwens 13 jaar samen, wonen 9 jaar samen, zijn 6 jaar getrouwd, ook financieel stabiel, allebei rond de 30, ik riep altijd dat ik voor mijn 30ste minstens 1 kind wilde (2e gaat hopelijk ook net lukken, ik word 10 dagen na uitgerekende datum 30 :)).

Share This Page