Hoi meiden, Heb 7 weken geleden een miskraam gehad, alles leek er spontaan uit te zijn gekomen. 5 weken later begon mijn cyclus weer, deze bleef echter maar doorgaan, net als ik denk dat het bloeden gestopt is, begint het weer. Vanochtend wederom weer heftig begonnen met bloeden en er kwamen ook allerlei stolsels vrij. Inmiddels dus al 3 keer ongesteld geworden in 2 wkn tijd. Mijn zwangerschapstesten bleven ook positief. Ik ben ook begonnen met ovulatietesten, maar deze bleven allemaal negatief, m.a.w. geen eispong. Heb vanochtend toch maar gevraagd om een inwendige echo, was erg bang dat er toch nog weefsel achter was gebleven. Kon vanmiddag direct terecht en wat bleek, er zat een cyste op mijn eierstok van 4,6 cm! Ik schrok enorm, maar de gyneacoloog deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was, een mislukte eispong noemde hij het. Ik heb progresteron meegekregen voor 33 dgn en moet in november terugkomen om te kijken of de cyste weg is. Ben aan de ene kant opgelucht dat ik nu weet wat er aan de hand is, mijn hele hormoonhuishouding ligt op z'n gat, aan de andere kant betekent dit wel dat we voorlopig niet hoeven te klussen voor een kindje ;( Zijn er meiden onder jullie die dit ook hebben meegemaakt? Hoop maar dat de cyste dan idd weg is. Ben vergeten te vragen wanneer deze cyste nu ontstaan is (omdat ie al zo groot is) en of het ook de oorzaak vd miskraam van zijn? Ik hoop op reacties. Liefs Monkey
Hoi ,, Ik heb een MK met 8 weken gehad en op de echo bleek ook dat ik cystes had. Ik had 2 cystes naast elkaar van 6 bij 6 . Dus totaal 12 cm doorsnede. Nu naar mn MK en curetage moeten de cystes vanzelf verkleinen en verdwijnen. Bij 3% van de zwangere vrouwen komt dit voor. Het is ook niet erg , het zijn "gewoon" vocht blaasjes. Ze ontstaan doordat het hoesje van je eitje dubbel klapt. (tijdens de ei-sprong) Hierdoor komt er vocht in en ontstaat er een blaasje. Als de hormonen uit je lichaam zijn, verkleinen ze , ook kan het zijn dat ze knappen. dit is absoluut niet erg, en ook niet iets waar je je druk over hoeft te maken. xX Tan xX
Hoi, Cystes zijn heel "normaal" heel veel vrouwen hebben ze maar weten het vaak niet. Ik heb er nu 2x 1 gehad. Het kan je cyclus iets in de war brengen.maar is helemaal niet schadelijk. Gaan vaak vanzelf weer weg. 1 hebben ze gelijktijdig met een punctie bij mij weggehaald. Die andere was ineens verdwenen. Elmo
hai meid, ik heb er toevallig een gehad begin van het jaar, had een follikel cyste (zo noemen ze het) van 5 cm.schijnt pas anders te zijn als die groter is maar dat was bij mij niet het geval de laatste paar keer was er op de echo niks te zien dus hij is idd "weg"en dat zal bij jou waarschijnlijk ook gebeuren. invloed op het zwanger worden had het ook niet volgens de gyn dus maak je niet ongerust meid. succes
Ik heb er ook één gehad, is ook vanzelf weg gegaan. En idd meis, het is de normaalste zaak van de wereld
hoi hoi, het is inderdaad de normaalste zaak van de wereld. ik had er vorig jaar op elke eierstok een zitten van rond de 3 cm. ik merkte het ook doordat ik heel vaak ongi werd elke twee weken bijna. bij mij zijn ze op een gegeven moment geknapt, dat gaf heel veel bloed en krampen. nu heb ik de laatste tijd weer van die krampen en moet binnenkort naaqr de gyn voor een echo. 9 op 10 daqt ik weer cystes heb. en wat iemand hierboven al zei veel vrouwen hebben ze zonder het te weten het is inderdaad een mislukte eisprong. als een eitje in een blaasje gaat groeien dan knapt ie op een gegeven moment en dan heb je je eisprong. knapt hij nou niet dan kan hij blijven groeien, en dan heb je een ovarium cyste zo noemen ze dat ook. meestal als ze groter dan 7 of 8 cm zijn worden ze operatief weggehaald, daaronder worden ze of met hormonen behandeld of ze wachten tot ze vanzelf weggaan. Het enige nadeel is dat de slagingskans op een zwangerschap iets lager wordt omdat er dan een keer geen eitje vrij komt. maar verder is het niet iets heel ernstigs. sterkte ermee ne ik hoop dat ze gauw verdwijnen. liefs Angela
tegen mij is dat wel gezegt. en zelfs gezegt dat veel van de mk`s mede komt dat ze ook een cyste hadden : Ik weet niet of het echt waar is hoor. dat zei mijn oude gyni maar die is volgens mij ook koekenbakker :x Zal eens aan mijn nieuwe vragen.
Goeiemorgen meiden, Heb gisteren mijn eigen VK nog even gesproken, zou haar de uitkomst van de inwendige echo even melden, zij gaf ook aan dat het vrij vaak voorkomt bij vruchtbare vrouwen. Je kunt er wel gwoon zwanger om worden, maar de kans op een eispong is wat minder. Ik dacht dat het helemaal niet kon/mocht omdat het misschien kwaad zou kunnen ivm die cyste. Dat scheelt alweer. Ik lees niets bij jullie over die hormonen die ik moet slikken, is het gewoon vanzelf weggegaan? Ik ben nu nog steeds ongesteld, sinds maandag wer (3e keer in 2 wkn tijd) en ik vloei ook behoorlijk. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat daar weer regelmaat in komt? Heel veel succes met het zwanger worden allemaal!
bij mij zijn ze ook vanzelf weggegaan. ik heb wel flink lang last gehad van krampen rondom mijn baarmoeder. en daarnaast ook elke twee weken menstruatie met daartussen ook bloedingen. dit was bij mij na 4 maandn weer normaal. nu heb ik weer die krampjes