hallo ongeveer 9 dagent erug deed ik 2 testen 1 zwangertest die heeeel erg zwanger aan gaf wat dus onmogelijk was aangezien die curretage net achter de rug was, en ik deed een ovulatie test die lekker aan gaf errrug vruchtbaar te zijn op dat moment. nu heb ik 10 min geleden weer een zwangertest gedaan om te zien wat die aan geeft en wederom geeft die zwanger aan de streep is gewoon net zo duidelijk als een goede week terug! dat vind ik wel erg vreemd ik lees overal dat die streep minder moet worden. dat de curretage niet goed gelukt is dat denk ik niet, ze zeiden dat ik hellemaal goed leeg was en dat ze dat extra gecontroleerd hadden.
Ik heb begrepen dat het HCG echt nog wel een paar weken in je lichaam kan blijven en dan dus via je urine eruit komt...
geen idee of dat zo is. lees daar ook zo veel verschillende dingen over, maar wat ik wel steeds lees dat die testen toch met de week lichter moeten worden, dus dat vind ik zo vreemd. En dan sinds een paar dagen weer heel lichtelijk zwangerverschijnselen. na de curretage maar 1 dag gebloed en toen was alles gewoon als vanouds ook al mn energie terug van voor het zwanger zijn. na ja iki weet het soms ff niet, moet er denk wat minder bij stil gaans taan. hopelijk is alles snel op orde zodat we weer snel zwanger worden Kom overal baby's tegenzo schattig maar ooo wat steekt het soms om dat te zien.
Misschien is het HCG nog niet zover gedaald dat je het aan het streepje merkt. Zo'n streep is natuurlijk bedoeld voor een indicatie zwanger ja/ nee, maar niet voor het aangeven hoe groot de concentratie is, dus kan me voorstellen dat ie daar minder gevoelig voor is.
Ik kan je alleen vertellen dat ik destijds na ruim 21 dagen bloedverlies ( bleek mk) nog een zeer positieve test had, dus echt minder werd de streep bij mij ook niet. In het bloed was het er echter toen al wel geheel uit. Bloedtest geeft uitslag meiske, heel veel succes!
Het kan zeker wel 6 weken duren voordat het hcg uit je bloed is. En tegenwoordig reageren de meeste zwangerschapstesten al op een zeer kleine concentratie hcg.
Dank je wel voor de reacties ondanks die testen en of er nog hcg in mn lijf zit loopt mn cyclus wel goed heb ik het idee, gister heb ik een inestelingsbloeding gehad alles loopt verder gewoon precies als voorheen. toch iets wat normaal loopt gelukkig Straks gaan vriendlief en ik lekker naar een huisje kijken met de makelaar, daarna ga ik naar mn beste vriendin toe tot morgen, heeeeerlijk even weg van alle verdrietjes van de afgelopen 2 en halve week Denk dus dat wij vanavond even flink aan de wijn gaan Even gewoon niet bezig zijn met mn lijf. Wens iedereen een goed weekend
Hé ik snap het niet. Als je denkt dat je gisteren een innestelingsbloeding hebt gehad zou ik die wijn maar laten staan!
gister heb ik een innestelingsbloeding gehad?? die krijg je toch echt niet in een normale cyclus.. dat is alleen al je bevruchtecel zich gaat nestelen in je baarmoeder....
gister heb ik een innestelingsbloeding gehad Hoe weet je dat? De meeste vrouwen hebben dat niet en zoals NAtasja al zei krijg je dat alleen als je bevrucht bent....
misschien ben je wel zwanger? als je zwanger bent, zijn de ovulatietesten ook positief. Ik zou het nog even aan kijken. Het kan zijn dat er nog hcg in de zit? succes! Cleo
nou ik neem aan dat het een inestelingsbloeding was. vrijdag had ik een beetje bloed tijdens het plassen en het was ook precies 6 dagen nadat die test aan had gegeven vruchtbaar te zijn. Ben nu erg benieuwd of mn menstruatie gewoon gaat komen of dus niet, liever niet natuurlijk, maar als het wel komt weet ik wel dat mn cyclus het gewoon weer normaal doet.
bij mij waren de zwangerschapstesten nog tot 3weken na curretage positief. dus dta KAN een tijdje duren.
Ha Mae, Ik hoop natuurlijk van harte voor je dat je weer zwanger bent, maar het lijkt mij erg snel als je 9 dagen voor 4 november nog maar net gecurriteerd bent. We zijn nu dan pas 2 a 3 weken verder? Of lees ik het verkeerd? a. mijn ervaring is dat je na een curretage minstens nog twee weken het HCG hormoon in je lijf heb (bij een gewone miskraam kan dit zelfs nog langer zij), waardoor een test inderdaad positief aan blijft geven. b. blijf je na een curretage nog even doorbloeden en in die tijd raden ze je al niet aan om te klussen ivm infecties. Ik weet natuurlijk niet hoe jij dat gedaan hebt. 8) c. ik vermoed dat de door jou genoemde innestelingsbloeding of een kleine nabloeding is geweest of de start van je cylclus. Mijn advies, ik zou nog even een weekje wachten en dan nog een keer testen. Is het dan nog positief tja dan heb je denk geluk. Zo niet dan weet je waar je aan toe bent. Maar nogmaals ben geen deskundige (hou ja alleen uit eigen ervaring dan) dus ik hoop voor je dat ik ongelijk heb. In ieder geval sterkte.
Hoi juu Mijn curretage was op 20 oktober morgen dus 4 weken geleden. Op zich doet mn cyclus alles volgens het boekje , dat zou ook betekenen dat ik deze week ongesteld had moeten worden, wat nog niet gebeurd is. Maar goed lees ook veel dat het ook mogelijk is om dat pas na 6 weken te worden. Zit hier nu best in spanning eigenlijk. Had de afgelopen dagen wel kleine krampjes die op beginnende menstruatie lijken, maar tja dan denk ik weer die krampjes had ik ook toen ik net zwanger was. en de zwangertest geeft nog steeds een dikke streep aan :-k snap er niks meer van. Weet iemand of dat nog kan dan na een mand? na de curretage heb ik maar 1 dag gebloed en dat was op zich al niet veel. 5 dagen na de curretage heb ik weer voor het eerst sex gehad met mn vriend. over 2 weken ongeveer moet ik voor controle naar het ziekenhuis, ik denk dat ik daar gewoon maar op moet wachten. pfffff geeft allemaal best spanning met zich mee. ene kant wil ik zo dolgraag dat het gelijk weer raak is. Zie overal leuke dikke buiken rond lopen, kan soms nog zo een pijn doen. En er is een ontzettende angst dat het weer mis gaat. groetjes dank voor alle reacties
ik zou het niet volhouden hoor denk ik ..om nog 2 weken af te wachten ...als ik jou was liet ik toch even bloedprikken zodat je zekerheid hebt
Hallo, Even een vraagje: net een curretage achter de rug 6 november. Ook maar een dag gebloeid. Kleine twee weken verder lekker geklust, maar met condoom (durf niet zonder). Mag je het al zo snel zonder concoom doen? Wegens infectie, maar ook omdat je baarmoeder nog moet slinken : Weet hier iemand antwoord op. Gewoon een informatief vraagje. Groetjes, Tineke
Hoi tineke, ik had 7/11 curretage en heb 11/11 eerst maal terug sex gehad (zonder condoom), wil op een kalme manier ik denk als je niet meer hevig bloedt, en je geen pijn hebt bij de daad, het geen kwaad kan, groetjes flyke
hallo tineke ook wij hadden gewoon weer sex zonder condoom Maar als je je er zelf nog niet prettig bij voelt moet je het niet doen.
Ik dacht dat het niet mocht. De gyno zij pas na twee weken weer vrijen. Het is iets eerder geworden Is het dan wel veilig? Kan je dan al zo snel weer zwanger worden? Of hebben jullie het zonder gedaan omdat het toch niet kan. Ik wil graag weer zwanger worden. Ik weet alleen niet wanneer het weer kan. Liefs, Tineke