oefenweeen?????

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vanja, 3 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanja

    Vanja Lid

    17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Lijkt wel alsof de krampen die ik nu al een paar weken heb (door het indalen en vastliggen van beebje) nu ook hoger in mijn buik komn en heftiger worden. Had er net een te pakken, leek wel alsof die even bleef hangen en voelde 'm heel heftig tussen mijn navel en ribbenkast met uitstraling naar vagina..........................AUW, wat deed die pijn zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Is dat nou normaal voor oefenweeen dat ze zich naar boven verplaatsen en ook sterker worden, had hier vanochtend op weg naar mijn werk ook al last van.

    Kindje wordt er ook onrustig door geloof ik. Oja, kindje is dus al helemaal ingedaald en ligt ook al vast met het hoofdje.

    Wat kan ik tegen die pijn doen behalve wegpuffen???
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Vanja,

    het kunnen inderdaad voorweeën of indalingsweeën zijn. Je kunt er niet zoveel aan doen. Inderdaad wegpuffen en rustig aan doen. Zo lang er geen regelmaat in zit zijn het nog geen ontsluitingsweeën en is er niets aan de hand. Soms heb je dit al al vrij vroeg in de zwangerschap. Het kan ook weer een poos overgaan. Je hoeft er niets aan te doen, behalve als het je ongerust maakt, dan bel je je verloskundige. Soms heeft het te maken met een blaasontsteking. Als je klachten hebt met plassen zou ik even urine na laten kijken bij de huisarts.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina