wie moet er ook afvallen van het zh

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 2 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi allemaal
    wij zijn sinds juni 2004 bezig voor een kindje
    en heb ondertussen al tig keer te horen gekregen dat ik moet afvallen
    de eerste 3 kilo lukt me maar daarna.....
    dan kom ik stil te staan en vind ik het heel moeilijk om door te gaan
    wat ik ook doe ik kom niet onder dat magische gewicht :oops: :oops:
    en ik moet eigenlijk zeker nog 5 kilo afvallen
    heeft iemand misschien een tip hoe ik het kan doen en vol kan houden
    ik ben lid van een sportschool maar kan bijna nooit
    want ik zit met een kind en mijn vriend komt savonds heel laat thuis
    dan is ie al dicht
    doe alles op de fiets en eet niet overdreven veel
    en toch lukt het me niet :rolleyes:
    zijn er hier nog meer meiden die moeten afvallen
    van het zh om beter zwanger te raken
    en zitten met het zelfde probleem of hebben er een oplossing op gevonden

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. ik hoef niet af te vallen maar wil het wel heel graag. ik blijf ook altijd op die 3 kg hangen...
    succes..
    xxx

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben met SJS van Margriet 20 kg kwijt geraakt, misschien hebben jullie daar iets aan.

4. Samen

Samen Lid

21 mei 2006
    92
    0
    0
    't Gooi
    Hoi,

Ik weet wat het is om tre blijven hangen.Ik heb een vetvrij dieet gedaan die je kan vinden op www.vetvrij.com .
    Ik zou alles wel effe goed doorlezen en eventueel i.o.m. het ziekenhuis of huisharts doen.Het moet natuurlijk niet ten nadele van de kleine gaan die we allemaal zo graag willen.
    Ik wens jullie veel succes en geluk toe. ;)

gr,
    Samen

5. Niet meer actief

uhm en dat is??
    en kost dat ook wat
    sjs van magriet ken ik niet
    wel sonja bakker ofzo

6. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    @caruli, hoeveel ben je dan eigenlijk te zwaar als ik vragen mag...5 plus 3 is maar 8 kilo...dat kan een zwangerschao toch niet in de weg staan?

Mijn zus is topzwaar...Ik heb geen idee hoeveel ze presies weegt maar ik weet dat haar broekmaar ongeveer 58 is...En die is uiteindelijk...wellliswaar na een maand of 8 zwanger geworden zonder hulp van HA enzo...ze heeft ook nog teveel mannelijke hormonen, hetgeen ook nog eens niet echt bevoordelijk is voor een zwangerschap.

Over een maand of 2 verwacht ze haar tweede kindje.

Zelf ben ik ook te zwaar...1.60 en 79 kilo...
    Ik ben pas door de pil heen bezwangert...welliswaar is dat niet blijven zitten maar toch...

Vandaar de vraag hoeveel ben je dan te zwaar?

En is dat dan het enige dat t ziekenhuis tegen je zegt of bieden ze je ook andere hulp aan om zwanger te geraken?

Liefs,

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Dat vroeg ik me dus ook af Ninetje, 5 kilo te zwaar zit geen zw. schap in de weg. Tips om af te vallen heb ik niet echt, misschien dat je HA je kan helpen; als jij vind dat je gezond en niet teveel eet, niet snoept en min. half uur per dag beweegt. Misschien heb je wel een trage stofwisseling en/of is er iets met je schildklier.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben uit me zelf gaan afvallen,niet omdat het moest van de ha of zh.
    ik ben nu 13.5 kg afgevallen en het gaat me aardig af zo,nu nog zwanger raken onder tussen

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Na het eten lekker een wandeling gaan maken, met de kleine (als die nog in de buggy past)?

10. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik ben ook uit mezelf mbv een diëtiste 30 kg afgevallen, dat is ondertussen alweer ff geleden maar toch... Ik zat in de medische risico's groep toen ik begon en heb nu mt 38. De vraag van Ninetje heb ik dus ook: Waarom moet je afvallen van 't ziekenhuis als je maar 8 kg overgewicht hebt :( Dat moet een zwangerschap toch niet in de weg kunnen staan??? En over de sportschool: Bij ons hebben ze kinderopvang op de sportschool aanwezig, als dit bij jou ook zo is, is dat een oplossing om toch overdag te kunnen sporten misschien??? Succes meis!!!

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wat bij mij ook hielp was om na 18.00 na het avondeten helemaal niks meer te eten,maar dan ook echt niks meer!!! Dan ga je 's nachts je vetreserves verbranden ipv wat je net die avond hebt gegeten.
    Ik hoop voor je dat de laatste kilootjes er gauw afgaan en niets in de weg staat om zwanger te worden.

Iemand die ik ken moet ook nog een paar kilo afvallen en dan pas wordt ze verder geholpen bij de gyn,een paar kilo kan dus heel veel schelen,want dan zouden de medicijnen weer werken.
    Door de overgewicht slaat het niet aan.
    Zij hoeft dus niet haar hele overgewicht weg te werken maar wel een paar kilo afvallen,misschien is dit bij haar ook het geval.

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Oke pien...in dat geval snap ik het! ;)

13. Niet meer actief

hoi meiden
    tja bij mij werken de medicijnen wel
    ik kreeg clomid voor een eisprong
    en ik moest afvallen om te kijken of ik dan zelf een eisprong weer zou krijgen
    ik ben 1.63 en weeg 80 kilo :oops: :oops: :oops:
    en ik weet dat ik te zwaar ben ik mag eigenlijk 65 kilo wegen
    maar dat red ik niet omdat ik breed gebouwd ben
    en mijn familie ook flink zijn
    dus een dunnetje zal ik nooit worden maar ik moet wel afvallen
    ik ben van 83.5 naar de 80 gegaan en lager kom ik niet
    ps onze sportschool heeft geen kinderopvang helaas ze zijn er wel mee bezig
    ik heb ondertussen een leo behandeling gehad en misschien krijg ik nu vanuit mijn eigen weer een eisprong

ik vind het gewoon moeilijk om vol te houden zeker als er niks afgaat ook al eet ik bijna niks en alleen maar gezond :(
    en de arts die zit me op mijn lip om elke keer mij te wegen en die druk kan ik niet tegen tis net of het mij dan nog moeilijker maakt snap je?
    maar goed ik wil het echt wel
    daarom vraag ik of misschien iemand een tip heeft
    en ik ga mijn best ervoor doen!!
    laat het hier wel weten hoe het gaat oke?

14. Niet meer actief

antwoord op ninetje
    ik word wel geholpen om zwanger te worden
    heb vorige maand operatie gehad
    en een leo behandeling
    en nu krijg ik 8 aug te horen of ivf de enige optie voor ons is om zwanger te raken
    omdat door de keizersnede van ons eerste kind heb ik veel littekenweefsel aangemaakt en mijn eierstokken waren niet met mijn eileiders verbonden dus vandaar dat ik niet zwanger raak
    maar om mijn eisprong op gang te krijgen moet ik afvallen
    ze denken dat dat helpt
    maar misschien nu na de leo behandeling dat ie vanzelf komt maar dat weten we nog niet omdat ik die vorige maand heb gehad
    maar ik ben eigenlijk 15 kilo te zwaar
    maar de fert.arts denkt dat het met 8 kilo al een heel stuk beter moet zijn
    dus 75 kilo

15. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    @caruli...

He meis wat een vervelend verhaal zeg!

En tja als er dan ook nog eens zoveel druk van een arts op staat gaat t vaak al helemaal niet meer omdat,zo ben ik, je dan juist je neus in de wind lijkt te gooien...

Iik ben zelf ooit een keer heelo veel afgevallen met de methode montignac...31 kilo in 4 maanden ongeveer.

Ik woog toen 113...

South beach is misschien ook een optie...daar is ook een forum bij met mensen die net als hier elkaar helpen/tips geven en steunen...

Heel veel succes meis!

Ik duim voor je

16. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Wat ik van een vriendin begreep die na een vroeggeboorte (26 weken) een kindje had verloren niet meer zwanger raakte, is dat het meer gaat om te leven van de vetverbranding dan om een bepaald streefgewicht te halen. Hiermee stimuleer je de eisprong idd.
    Zij werd iig na ruim een jaar die maand zwanger!!!

17. Niet meer actief

hoi
    wat goed zeg
    ja zo zie je maar bij iedereen is het verschillend
    maar aan de andere kant
    als het ivf gaat worden omdat mijn eileiders en eierstokken niet bereikbaar zijn voor het zaad
    dan heeft het niks met afvallen te maken
    maar ik wil het voor mezelf ook
    af en toe ben ik mezelf ook beu
    maar goed ik ga er weer vol goede moed tegen aan
    en hopelijk ben ik voor ons trouwen nog wat afgevallen :D

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Caruli,

pas op!!

door te weinig te eten past je spijsvertering zich aan en verbrand je dus uiteindelijk ook minder en verlies je geen gewicht!! Ik ben nu weer aan het aankomen (ja zwanger) maar ik ben 3 jaar geleden 8 kilo afgevallen door meer!! te gaan eten, en dan met name fruit in mijn geval en meer verdeeld over de dag. Ik denk dat het toch verstandig is om eens met een dietiste te gaan praten en te kijken wat er mogelijk is. Via verzekeringen wordt in sommige gevallen ook enkele afspraken met een dietist vergoed.

Succes!!

Karin

19. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik moet ook afvallen. Heb geen eisprong en de gyn hoopt dat het vanzelf komt als ik wat afval. Heb onderhand ook een provera kuur gehad. Dus nu even afwachten. Ik ben al 10 kilo kwijt en wil nog wel 10 a 15 kilo kwijt. Ik ben op dit moment 89.5 kilo met lengte van 169 cm.

Ik leefde ongezond en dat wist ik ook. Daarom waren de eerste 6 kilo er zo af. Ik dronk veel alcohol en daar ben ik mee gestopt. Verder heb ik mijn eetgewoonte aangepast. Ik ben niet minder gaan eten, maar ben het gaan verspreiden over de hele dag. Ik ontbijt met 2 boterhammen en soms nog een appel of banaan of een danoontje. Dan om 10 uur eet ik een pakje melkliga's of iets dergelijks. Om 12 uur 2 a 3 boterhammen. Dan om 3 uur een appel of ander fruit. En dan het avondeten. Na het avondeten snoep ik niet meer. Ik drink erg veel water, dat helpt ook erg goed. Ik drink eigenlijk op een dag alleen maar water, op het werk ranja en 's avonds cola light. Dus ook gemiddeld allemaal magere drankjes. Thee zonder suiker is ook goed om te drinken.

Ik heb op verschillende dieet sites gekeken. En ik heb eruit gehaald wat mij gezond leek. Maar het belangrijkste wat ik heb geleerd is om regelmatig te eten alleen na het avondeten niet meer. De motor moet blijven lopen. Als je regelmatig eet blijft je spijsvertering doorwerken. Als je lange tijd niet eet gaat je lichaam meer vetreserves opslaan. Verder kijk ik naar het aantal calorien van broodbeleg en vlees. Groente en aardappelen eet ik zoveel ik wil. Als we thuis vet vlees eten kook ik voor mezelf een eitje en eet ik geen vlees of maar een klein stukje.

Op deze manier is het vrij simpel om wat af te vallen. ALs je het echt moeilijk vind is het helemaal geen gek idee om een dietiste te bellen en om hulp te vragen.

20. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Weet je wat echt helpt en nog gezond is ook, het south beach dieet.

De recepten zijn heerlijk, ook snel en je hebt het al snel door wat wel en niet kan. Een vriend van mij is binnen een maand 20 kilo er door kwijt geraakt. Ik ben net begonnen maar doe het meer omdat het supergezond is dan voor het dieet (er zijn ook 3 fases, fase 1 als je echt heel erg wilt lijnen (dit doe je de eerste 2 weken) fase 2 doe je ook om af te vallen net zolang tot je op gewicht bent en fase 3 doe je daarna) ik doe af en toe fase 2 en soms fase 3, ik wil er 5 kilo afhebben ben nu 65 en wil weer 60 wegen.

Groetjes en succes.

Deel Deze Pagina