Ik ben (nog) niet zwanger maar omdat ik het niet zo op ziekenhuizen heb door dingen in het verleden denk ik dus aan thuisbevallen. Omdat ik me zo comfortabel mogelijk wil voelen moest het ooit zo ver komen. Ik ben eens benieuwd wat jullie vinden van thuisbevallingen. En of er onder jullie zijn die dit al gedaan hebben, en zo ja jullie ervaring ermee.
Erg goed bevallen, maar houd er rekening mee dat wanneer het niet voorbeeldig verloopt allemaal je alsnog naar het ziekenhuis gestuurd kunt worden. Zo had ik bij de eerste alleen lekker thuis en toen kreeg ik bij volledige ontsluiting geen persweeën en mocht ik alsnog de auto in. De 2e ging wel thuis gelukkig.
Leuk om te horen dat het goed verlopen is, meestal hoor je alleen de slechte kant van thuisbevalling. Dat ik naar het ziekenhuis zou moeten gaan als er wat fout is weet ik, gelukkig zitten we er niet ver van weg +- 5 minuten met de auto
2 super bevallingen thuis gehad, maar het voordeel dat het best snel ging ( 5 uur en 2 uur). Voornamelijk heerlijk dat het gewoon thuis is, eigen douche, eigen bed en daarna lekker blijven liggen in een vers verschoond bed 😬
Ik ben 1e keer in het ziekenhuis bevallen en 2 x thuis. Thuis was veel prettiger. Kon ik mn eigen gang gaan en was ik veel meer ontspannen waardoor alles soepeler verliep. Alleen je hebt het niet altijd voor het zeggen. Bij de eerste kon ik niet thuis blijven omdat ze in het vruchtwater had gepoept
Hoe zit het eigenlijk met de kost van thuisbevallen? En na de geboorte hoe verloopt het dan? Want in het ziekenhuis word je opgevolgd enzv maar weet niet hoe dat met thuisbevallen zit..
In het ziekenhuis bevallen, was mijn keus en ik had ook anders geen keus gehad, ik kwam al met 34.5 Beviel me heel goed en ze waren echt super vriendelijk en behulpzaam. Mocht vantevoren ook nog eerst naar neonatologie mocht alles doorzetten. Wisten we ook meteen waar hij kwam te liggen. Het idee dat alle medische kennis bij de hand was vond ik ook een prettig idee. Uitgebreider dan wanneer je het thuis doet
Thuis bevallen kost niks, in tegenstelling tot bevallen in het ziekenhuis zonder medische noodzaak. Ik ben thuis bevallen en dat zou ik de volgende keer weer doen. Heerlijk in je eigen omgeving en daarna lekker in je eigen frisse bed. De zooi en de was worden opgeruimd dus daar heb je geen omkijken naar.
Bij de eerste wilde ik thuis bevallen maar door te lage waarde van mijn trombocyten mocht ik niet thuis bevallen, was achteraf maar goed ook ivm complicaties(had niks met de trombocyten te maken) tijdens de bevalling. Bij de 2e durfde ik niet meer thuis achteraf had dat juist perfect gekund. Mocht er ooit een derde komen zou ik wel voor thuis kiezen.
Ik ben 4 keer thuis bevallen. 1e keer kon ik naar het ziekenhuis nadat onze dochter was geboren omdat de placenta niet los kwam. Diezelfde avond was ik weer thuis. 2e en 3e keer volledig thuis. 4e keer moest ik na het prikken van de vliezen eigenlijk naar het ziekenhuis aangezien ze in het vruchtwater had gepoept maar ze kwam zo snel dat ik toch thuis bevallen ben. Helaas eind van de dag alsnog naar het ziekenhuis ivm meconiumaspiratiesydroom en toen 1,5 week opgenomen geweest. Mijn voorkeur is heerlijk thuis te blijven. Verloskundigen zijn ervaren en hebben ook diverse mogelijkheden in een noodsituatie. Als het niet anders is dan naar het ziekenhuis.
Sorry, maar dit topic hoort niet in de Lounge thuis. Dat gezegd te hebben: Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen (poliklinisch) dat vergoedde mijn zorgverzekering ook. Echter ging mijn bevalling zo snel dat ik het ziekenhuis nooit heb gehaald en thuis ben bevallen. En dat was heel relaxed en sereen. DAarna lekker onder mijn eigen douche en mijn bed werd verschoond en mijn baby in zijn wiegje gelegd. Heerlijk, we hoefden niet meer over straat. Nu ben ik zwanger van de tweede en wil ik als het allemaal goed gaat graag thuis bevallen. Al denkt mijn verloskundige ook dat ik sowieso (mits niet medisch) het ziekenhuis niet zal halen.
In Nederland word het volledig vergoed. Maar je woont in België zie ik, dat kan ik niets over zeggen.
Bij de eerste thuis bevallen. Kon ook bijna niet meer naar het ziekenhuis (7 cm ontsluiting toen de vk kwam). 2 uur later is mijn dochter geboren. Vond het thuis bevallen heerlijk. Helaas moest ik erna wel naar het ziekenhuis i.v.m. hechten. Ik moest eerst 1,5 uur op een ambulance wachten (2 spoedgevallen kwamen er tussendoor), daarna heb ik 4 uur in het ziekenhuis doorgebracht om te hechten, douchen enz. Heb langer in het ziekenhuis doorgebracht dan dat de bevalling geduurd had haha. Nu hoop ik volledig thuis te zijn met de bevalling. Wil geen ritje naar het ziekenhuis achteraf. Maar goed, je hebt niet alles in de hand
Beide keren in het ziekenhuis bevallen. Bij de eerste maar goed ook want kwam een vacuumpomp aan te pas, en daarna heel erg veel bloed verloren. Hierdoor mocht ik de tweede keer niet thuis bevallen en dat vond ik helemaal niet erg. Moet er wel bij zeggen dat wij in een appartement wonen en ik echt het gevoel had dat iedereen dan door zou hebben wat er aan de hand zou zijn, alsof ze er bovenop zaten. Als je in een rijtjeswoning oid woont zou ik dat gevoel al een stuk minder hebben. Ik heb het in het ziekenhuis trouwens beide keren als heel fijn ervaren. Maar goed, ik had dan ook geen lange bevallingen, dat scheelt misschien een stuk (bij de eerste al 7 cm ontsluiting toen de verloskundige kwam dus we moesten opschieten ).
Bij beide kinderen thuis bevallen en dat vond ik heel fijn. Je bent in je eigen omgeving, eigen bed, eigen douche.
Ik wist van tevoren niet zeker wat ik wilde, had geen enorme voorkeur. Dus afgesproken dat ik op het moment zelf zou beslissen . Binnen een paar uur voelde ik mij thuis al niet prettig en ben ik alsnog naar ziekenhuis gegaan (achteraf maar goed ook, helaas). Ik zag de troep thuis helemaal niet zitten en voor zag dat ik de muren allemaal moest gaan verven enzo (hormonen zijn raaaaaar hahahahaha)
Ik zou heel graag thuis willen bevallen omdat dit me zoooo relaxed lijkt. Achteraf gezien ben ik blij dat ik bij mijn eerste bevalling in het ziekenhuis moest bevalling ivm foetale nood. Nu weet ik niet zo goed of ik het durf bij deze bevalling. Heb gelukkif nog even om erover na te denken
Is me super bevallen. Heerlijk in mijn eigen omgeving zodat ik me goed kpn ontspannen. Na het bevallen lekker onder je eigen douche en je kan zo je schone bed inkruipen. Ipv met hechtingen in de auto zitten... Kijk terug op een hele mooie bevalling. Hoop het nog eens zo over te mogen doen. (Alleen dan geen knip hihi)
Ik ben bij beide thuis bevallen, had me er van tevoren in verdiept, en had een voorkeur voor thuis, ben maar wel bij beide er open in gegaan, heb ook bij de vk's gezegd, dat als het me aan zou vliegen, ik alsnog naar hef zh zou willen, maar beide keren gingen vlot en zonder complicaties. De vk's hadden van alles mee en ik had ook echt het gevoel dat ze geen risico zouden nemen. Het was gewoon heel fijn dat je thuis bent, alleen wij, de vk en kraamverzorgster. Ook dat je daarna thuis kan blijven vond ik prettig.