Was jij je kind smorgens???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hummeltje 1, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zijn mijn dermatoloog en huisarts viespeuken.

Wat een lullige kinderachtige opmerking om iemand zo direct een viespeuk te noemen. Vind het echt niet lollig, sorry hoor.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dat is inderdaad wel een ander verhaal en zou ik ook iedere dag schone kleren aantrekken :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Niet zo gauw beledigd...heb je de rest van het topic gelezen...iedereen opent met: hier nog een viespeuk! En vandaar de knipoog erachter....je bent wel heel snel op je teentjes getrapt.

groetjes van mevrouw helderder;)

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Een washandje over het gezicht of het hele lichaam was met een emmertje water/zeep/washand is inderdaad wel wat anders en minder belastend voor de huid ja ;)

5. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad niet de rest van het topic gelezen, vandaar dat ik het nogal lullig vond overkomen, voor mijn gevoel dus ineens.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Kijk dat snap ik, dan is de kleding gewoon niet schoon meer.
    Dan gaat het hier ook echt de was in hoor.
    (Dagje schoonouders staat overigens hier ook garant voor eetvlekken all over.... Die letten daar ook gewoon niet op ofzo...)

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja hoor. S'ochtends gaat als eerste de luier uit, dus billen worden direct gewassen. Schoon ondergoed aan, kleren maximaal 2 dagen, maar vrijwel bijna altijd dagelijks schone kleren aan.

Dan ontbijten en daarna doen we gezicht en handen (met een nieuw doekje uiteraard) ;)

Badderen doet mijn dochter vaak om de dag, soms om de 2 dagen, maar soms ook vaker bij extreem vuil. S'avonds iig een doekje over het gezicht en handen wassen.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    OMG zijn er kinderen die hun kleding een dag schoonhouden zodat het nog een keer aan kan?!

Ik ga met m'n dochter praten straks. Dat is echt een floddertje.
    Over haar gezicht gaat trouwens wel vaker dan 1 x daags een washand. Over handen wassen maar niet te spreken.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Je bent niet de enige hoor, hier gaan ze ook om de dag onder de douche (en daarna geheel invetten met lanette want anders droogt hun huid te veel uit).

Als er een ongelukje gebeurt van onderen (wat niet zo heel vaak voorkomt) dan wordt dat gewassen. Handen vaak voor elke maaltijd en de toeten na elke maaltijd.

En zomers als ze uit de zandbak komen dan is het vaak voeten, handen en toet

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113

Ligt eraan, ten eerste leeftijd van het kind, mijn zoon is 8 jaar en kruipt beduidend minder over de vloer dan een 2 jarige

ten tweede het jaargetijde, zomers kunnen ze hier echt geen twee dagen met 1 setje kleding, in de winter willen broeken nog wel eens 2 dagen meegaan.

ten derde het kind zelf, mijn dochter is beduidend meer een smeerpoets dan mijn zoon (die niet van smerige handen houdt en geen haar op zijn hoofd die er aan denkt om in een modderplas te springen)

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Hahaja nog wel....
    'S Zomers in de zandbak enzo is het lastiger hoor.... Dan gaat een shirtje ook vaak na een dag weer in de was.
    Maar nu in de winter lukt het meestal wel om de bovenkleding twee dagen aan te doen. Buiten draagt ze er een jas overheen.
    Broek is vaak niet helemaal schoon meer, maar met een spijkerbroek zie je dat niet zo en vooral voor thuis vind ik dat niet zo erg. Als ze straks elke dag naar school gaat is het wat anders.
    Denk sowieso dat het lastiger wordt als ze wat ouder worden

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hahaha, hier kunnen shirts en jurken ook geen 2 dagen mee hoor. Zeker niet bij dochter, dat is zo'n kneikont met eten. Vreselijk! Rokken en broeken kunnen vaak wel meerdere dagen mee, maar dat ligt er ook weer aan wat er mee gedaan in. Een dagje kdv waarbij zoon in de zandbak heeft gespeeld staat natuurlijk garant voor een vieze broek.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Inderdaad!! Mijn dochter heeft ook extreem veel eczeem (gelukkig niet altijd)
    Mij is toen geadviseerd max 2 keer per week bad of douche.
    Ik heb toen gezegd dat kan ik echt niet, ze zit soms onder het eten en het zand.
    Toen zeiden ze je mag haar wel elke dag wassen maar niet met zeep aldus 4 dermatologen.

nu gaat ze 4x pw in bad en elke dag wassen, ook ochtend.
    Overdag is ze zindelijk en 's avonds doet ze een pamper broekje aan en schone onderbroek en in de ochtend weer schone onderbroek.

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier gaar zoontje 2 keer per week in bad met haren wassen (vanwege de gel in zijn haren anders zou ik dat ook maar 1 keer per week doen) en was ik hem als hij in zijn broek heeft geplast (1 keer in de 2 a 3 dagen) en als hij in de speeltuin of ergens anders waar hij vies van word heeft gespeeld.

Kleding heeft hij ook vaak 2 dagen aan tenzij hij echt vies is van de speeltuin oid. Zandbakzand van thuis klop ik gewoon uit want dat is niet vies.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Nog wel haha. Eten gaat nog onverwachts heel goed.. heeft wel altijd een grote slabbe die tot op haar knieën komt ;)

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Nee hoor hier ook niet. 2 a 3 x per week in douche/bad

meer als een poets over het gezicht na het eten, voor na eten en uiteraard na toiletgang andenwassen, tanden poetsen doen wij niet s ochtends.

Schoon onderbroekje, hemd 1 x per 2 dagen. Dochter heeft 1 plasje nog in et luiertje s ochtends dus eerst even een billendoekje voor de onderbroek aangaat.

Klaar.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Poetsen jullie de tanden maar 1x per dag dan?

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gezichtje meerdere keren per dag. Hoe hij het klaar krijgt geen idee maar hij is altijd vuil. Zelfs na het slapen in een zuiver bed met een zuivere speen is zijn mondje vuil. Kan hem moeilijk laten rondlopen met die afdruk van die speen in zijn gezicht. Opgedroogde kwijl denk ik ;)
    Na het eten ook altijd de handjes en gezichtje met een nat doekje en soms een snoetendoekje.

Billen bij elke luierwisseling, vind dat ook niet meer als normaal

19. tuc

tuc Niet meer actief

Dat wilde ik ook net vragen..kan ook tussen de middag natuurlijk?

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

jawel.. er mist een halve zin :D:D:D.. stond op terwijl ik mijn reactie poste.. ging zoon even helpen met zijn winnie de pooh spel:D..

een poets over het gezicht na het eten, voor na eten en uiteraard na toiletgang handen wassen, tanden poetsen en meer dan dat doen wij niet s ochtends. ;)

overigens vandaag zijn we helemaal "viespeuken" want we zitten alledrie nog in pyama en hebben nog niets gekamd of gewassen (behalve luier uit en doekje natuurlijk anders hadden we nu overstroming) :p

Deel Deze Pagina