Was jij je kind smorgens???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hummeltje 1, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Hihi

2. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Mijn dochter gaat 's avonds uitgebreid met mij onder de douche. 's Ochtends was ik mijzelf altijd bij de wasbak met een washandje. Haar was ik dan ook even met een washandje zodat ze wel lekker fris is.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.747
    113
    Zoonlief 3 mnd gaat 3x per week onder de douche (alleen water) en wordt in de ochtend even op de commode gewassen, soms helemaal soms gezichtje-handjes-onderkantje. Dochterlief 2,5 jaar douchet in de avond, 's ochtends in principe alleen handjes en gezicht wassen en van onderen met een billendoekje; als ze op de wc gaat wassen we de onderkant met de handdouche. Gemiddeld 1-2x per week houdt de nachtluier het niet, dan gaat ze uiteraard even snel onder de douche

4. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Ik douche elke ochtend met mijn zoon van 2 en anders zorg ik wel voor een washandje dat hij toch fris en fruitig de dag begint.

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hier elke morgen met een washandje het gezicht, de handen en onder de armen en de bips. Ze gaan twee keer in de week in bad, vanwege slechte huid zelden vaker.
    Als ik vroege dienst heb in het weekend zijn ze aangekleed. Meestal gaan ze dan 's avonds in bad.

6. penseel

penseel Niet meer actief

We komen niet verder dan tandenpoetsen s morgens.

Douche ga ik in de ochtend niet aan beginnen dat doen we s avond.s

7. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier gaat hij elke avond onder de douche/bad. 's Ochtends alleen natte washand over zijn gezicht (ook niet elke dag). Billen deed ik wel toen hij nog een luier droeg. Maar nu niet meer. Zelf douche ik elke ochtend. Anders word ik niet wakker :)

8. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    De kinderen gaan 'savonds in bad en worden 'smorgens met een warm washandje opgefrist. Ik was mijn gezicht ook elke ochtend naast tanden poetsen e.d., voel me niet fris als ik dat niet doe dus vind het ook vanzelfsprekend bij de kinderen.

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Uuuhm nee.
    Hij gaat s'avonds in de douche en daarna meteen de pyama aan en in bed.
    In de ochtend ruikt hij zo heerlijk knuffelig en zacht,die oogjes zijn nog zo lekker klein dan....,:)
    Na het ontbijt plassen,handen wassen en tanden poetsen en hop naar school.

Ik ga elke avond voor het slapen gaan in de douche.
    In de ochtend even een koude plens water door mijn gezicht en dan de make up erop,omkleden en ontbijten.

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Het elke avond van onze zoon douchen doe ik puur omdat hij op school naar de wc gaat,en zijn onderbroekje meestal een flinke remspoor heeft en een urine luchtje....
    Ik weet niet wat hij maakt op school,ik vermoed te lang ophouden.
    Alleen de onderkant was ik dan met zeep,haren was ik om de dag met shampoo van onze zoon.

11. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hij gaat 's avonds onder de douche of in bad. 'S morgens altijd gezicht en billen.

12. misa

misa Niet meer actief

Hier gaan de kids om de dag douchen, meestal savonds. In de ochtend gaat er een washand over het gezicht en de handen na het eten. De jongste heeft een luier en met het verschonen sochtends gebruik ik ruim billendoekjes.

Zelf douche ik elke ochtend.

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Als onze dochter s avonds in bad is geweest ga ik haar echt niet 's ochtends nog eens uitgebreid wassen nee. Wel haar handjes, gezicht en onderkant.
    Die worden trouwens meerdere keren per dag gepoetst
    Als de kleren aan het eind van de dag nog schoon zijn (is zeldzaam) krijg ze die nog een dag aan.
    Romper en sokken wel elke dag schoon.

Vind het sowieso onzin dan mensen elke dag (de extremen zelfs twee x daags) moeten douchen en schone kleren aan trekken. Vind het anti-bacteriële wel eens door slaan. Door jezelf zo extreem schoon te houden ben je juist vatbaarder voor ziektes

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik doe s'ochtends een washandje voor gezicht en onderkant.
    en S'avonds na het eten is het bad/douche tijd.

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dit dus.

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. Gaat savonds in de douche, in de ochtend doekje over haar gezicht & onderkant. Naar het eten nogmaals gezicht en handjes.. ook iedere ochtend schone kleding..

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Handjes gezicht ( na eten ) en billen 's ochtends. Ze slapen beiden nog in een luier.

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ook hier gewoon een washandje in de ochtend, maar het viel mij laatst ook op dat dat dus niet vanzelfsprekend is...

Hetzelfde geldt voor tandjes poetsen, vond ik persoonlijk ook mogal bizar. Stond met een vader en moeder op het schoolplein te praten en die vonden het allebei maar gedoe, kinderen blijven niet stilstaan, hebben geen geduld en het zijn toch maar melktandjes.... Ik stond erbij en ik keek er naar zeg maar... Wist echt niet wat ik moest zeggen op dat moment.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter krijgt ook elke dag schone romper en kleren.
    Niet omdat ze vies worden maar omdar ze te veel heeft anders draagt ze de helft niet woehaha:)
    Soms ook 2x per dag als ze vies wordt of nat door spelen

Voor de rest een vispeuk ook hier maar ze ruikt hierlijk;)

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee.

Hij is een douchetut en gaat schoon zijn bed in.
    Krijgt uiteraard 's ochtends schone onderkleren aan.

Een kind krijgt geen vieze billen na 10 uurtjes slaap (in ons geval).

Ik ga straks ook geen waslap door mijn bilspleet halen hoor, morgenochtend weer onder de douche.

Uiteraard gaat zoonlief wel met een schone toet, frisse tanden en gestylde haren naar school.

Deel Deze Pagina