Was jij je kind smorgens???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hummeltje 1, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vind ik ook hoor, ik douche 's avonds en zweet niet echt maar zonder minimaal een plens water over m'n gezicht, wat deo onder m'n armen en tandpastasmaak in m'n mond voel ik me 's morgens niet echt wakker en fris &fruitig.

2. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Hier ook schoon naar bed en op de dagen dat ik vrij ben gaat ze onder de douche in de ochtend.

Als ze naar het kdv moet dan is het tanden poetsen en aankleden.

3. adi

adi Niet meer actief

dat heeft niks met douchen te maken?

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Nee:)
    Was de billen wel...maar verder niet. Te vaak wassen is ook niet goed. 'S avonds was ik zijn handen, billen en snoet en hij gaat (afhankelijk van hoe vies hij is natuurlijk) om de 3 dagen in bad.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier gaan de kids 2 a 3 keer per week in bad, bij meer viezigheid vaker. Doordeweeks is dat 's avonds, dan 's ochtends alleen aankleden. Zoontje draagt nog een luier dus die poets ik ff met een doekje. Zonder bad vooraf was ik zoontje op de commode met een washandje en water, dochter is volledig zindelijk dus een washandje door d'r gezicht.
    Zelf vind ik een plens water in mn gezicht wel aangenaam 's ochtends als ik de avond ervoor gedoucht heb maar meestal douche ik 's ochtends.

Tanden poetsen doen we 2x per dag, ook al hoeft het bij zoontje nog niet perse. Als zn zus het wel moet wil hij ook en dan is het ook niet zo erg als tie een keer geen zn heeft en het niet zo netjes gaat.

Wel elke dag schone romper/onderbroek, kleren bekijk ik altijd even na een dag dragen, die gooi ik niet zomaar in de was. Heb wel wat beters te doen dan die was.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat er ook een misverstand is over wassen...want gezicht en billen is wat ik s ochtends onder wassen versta. Ik doe dus hetzelfde als jij...maar volgens mij vinden sommigen dat niet eens nodig.

7. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik verbaas me er eerlijk over dat sommige kinderen eens in de drie dagen in bad gaan of douchen.
    Hier elke dag douchen of in bad en smorgens gezicht wassen tanden poetsen. Ze zijn allemaal zindelijk maar voorheen deed ik met natte doekjes hij billen wassen na de nacht.

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    En ik verbaas me er dan weer over dat er kinderen zijn die elke dag douchen of badderen. ik heb twee kinderen met een vrij gevoelige huid en dan is het helemaal niet goed. Daarnaast vind ik het gewoon niet nodig.
    Als ze veel buiten spelen zijn ze sneller vies dus als het nodig is wel een extra keertje maar zeker niet standaard elke dag.

9. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik even naar mezelf kijk (en er zijn vast veel kinderen met eczeemhuid) dan zou ik echt verkeerd bezig zijn om elke dag te douchen of badderen want dan maak ik mijn huid helemaal kapot. Ook mijn huisarts en dermatoloog worden dan 'boos' op me. Douchen is voor mij met lauw water, max 5 minuten nog te doen, maar anders heb ik gewoon heel erg pijn onder de douche en jeuk er na. Dat zou ik mijn kindjes, als die ook een gevoelig huid hadden, echt niet aan willen doen. Plus: veel douchen of badderen droogt de huid uit, is helemaal niet zo goed voor je (en ook waterverspilling voor t milieu). Dus twee of drie keer douche per week en de rest een doekje over de nodige plekken+ tandenpoetsen is echt niet raar wat mij betreft.

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn dochter wil heel graag iedere avond in bad. Het liefst met bubbels. 's Ochtends was ik alleen met doekjes.
    Haren wassen één keer per week.
    Tanden poetsen twee keer per dag.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier gaan ze om de dag douchen. Sochtends doe ik een washandje over de onderkant en was ik hun gezichten. Voor de rest niets.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee alleen s avonds.

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier gaat ze s`avonds onder de douche of in bad.
    S`ochtends washandje over haar gezicht en handen wassen en tanden poetsen uiteraard

14. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Hier wordt de oudste elke schooldag 's avonds van top tot teen gedouched. Schoon en fris het bed in!
    Is het vakantie dan meestal om de dag 's avonds een douche.
    Heeft hij op niet schooldagen erg gezweet of flink buiten gespeeld,dan ook 's avonds een douche.
    's Morgens gezicht en handen poetsen met een billendoekje (reageert zijn huid beter op)
    Natuurlijk ook 2x per dag tanden poetsen, eerst ik of zijn papa en daarna mag hij zelf checken ;)

De jongste gaat op zijn 2 peuterspeelzaal dagen en 1 x in het weekend 's avonds douchen (ook van top tot teen).
    Bij elke verschoning van zijn luier gebruik ik billendoekjes, ook bij een plasluier dus.
    Bij geen psz dan douched hij 's avonds toch op die 2 dagen, of hij moet de avond ervoor al gedouched hebben, dan niet.
    Heeft hij flink buiten gespeeld op niet pszdagen dan ook een douche 's avonds.
    Het liefst douche ik hem 3x per week, maar heel soms dus meer.
    's Morgen ook een billendoekje over het gezicht en de handjes en ook sinds zijn 2de 2x per dag tanden poetsen, op dezelfde manier als zijn broer.

De oudste moet voor elke maaltijd even zijn handen wassen, na de maaltijd eventueel een billendoekje over gezicht/handen.
    Natuurlijk na elke wcbezoek ook handen wassen.

De jongste wordt voor en na maaltijd even gepoetst met een billendoekje.

15. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika is gewend om dagelijks te douchen.sochtends ff billendoekje over gezicht handen en billeb.twee x per dag uitgebreid wassen vind ik onnodig beetje vies is goed voor de weerstand.we wassen niet dagelijks zijn haren.

16. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik snap je helemaal, en ik ben het ook volledig met je eens.

Persoonlijk heb ik eerlijk gezegt, veel meer "last" van mensen, die zo schoon zijn op zichzelf, en zich vervolgens alsnog onderdompelen, in een parfum bad. En dan nog vaak zulk sterk geurend spul, dat ik het kan proeven als ze voorbij lopen.

Gewoon schoon "vers" zweet stinkt niet. Pas al het droogt en bacterien verzamelt heeft, gaat het ruiken.

Ik en m'n zoon doucnen om de 2 dagen. Dit in verband met eczeem. Verder is het schoon met een washandje. Dochterlief om de 2 of om de 3 dagen. Meer is niet nodig. Vriendlief wel iedere dag, puur omdat hij dat fijn vind.

17. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Geen douche hier 's morgens voor de kleine meid. Gezicht en billen worden wel lekker afgedaan na het slapen.

18. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wat een luxe... s morgens tijd voor een douche!!! Dat zit er hier helaas niet in met een baby die naar kdv moet, een kleuter die op tijd op school moet zijn en een vader die de files voor wil zijn en een moeder die de trein wil halen.

AL met al een hel operatie. Dus meer dan een billendoekje, een toetenboener en een tandenborstel zit er smorgens niet in.

s avonds hebben we meestal wat meer tijd, maar zoonlief(5) heeft een gloeiende hekel aan douchen, dus ook dan is het vaak niet meer dan een washandje en een tandenborstel. Behalve op woensdag na de voetbaltraining. Dan moet hij van mij in de douche. En op zondag gaan we uitgebreid in bad.

19. misa

misa Niet meer actief

Ik ook..!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Dit, elke dag in bad staat hier garant voor eczeem. Bovendien vind ik het niet nodig.

Deel Deze Pagina