Ik doe het voor de chemicaliën. Eigenlijk nooit aan gedacht dat zoveel mensen het aanraken tijdens het maken.. iew!!
Meestal wel. Jassen regelmatig niet. Ik doe het voornamelijk vanwege de mensen die het eerder gedragen hebben. Als ik kleding op aliexpress koop was ik het voordat ik het pas. Uit Nederlandse webshops pas ik het wel voordat ik het was. Tenzij ik het item een maat groter heb en weet dat het bevalt.
Enkel babykleding, ondergoed, beddengoed en handdoeken was ik voordat ik het gebruik. Broeken en truien was ik niet meteen. Vind het juist heerlijk om te dragen als het nog nieuw is.
Door dit topic besef ik me dat ik van alle nieuwe kleding alleen jassen niet was. En belaalde cocktail en avond jurken die naar de stomerij moeten.
Ondergoed, zwemkleding, sokken, bh, beddengoed handdoeken, rompers en babykleding altijd. Tweedehandskleding altijd. Overige kleding meestal niet (maar soms wel bijv als het raar ruikt of vouwen heeft) Maar wel na 1x dragen.
Soms, niet altijd. Babykleding en tweedehands kleding wel trouwens. Was een keer met mijn zoontje in de stad, en had toevallig al wat kleertjes voor hem gekocht. En toen besloot hij om door te lekken en ik had natuurlijk net op dat moment niet de luiertas bij onder het mom van even snel de stad in. Dus toen in de openbare wc hem wel direct die nieuwe kleertjes aan gegeven. Ik moest wat maar heeft hij niks aan over gehouden.
Wij wel, vooral hierom : https://www.logistiek.nl/distributie/artikel/2008/06/twaalf-vragen-over-gassingen-in-containers-10154941?_ga=2.63789935.1714000384.1583472968-1815631409.1583472968 Nu zit kleding natuurlijk wel in dozen en vaak nog een plastic verpakt, maar toch komt dat gas overal volgens mij. De kinderen mogen heel soms wel iets aan wat net gekocht is, behalve de jongste, die krijgt er uitslag van en wil dat zelf dus ook niet meer.
Nee nooit, ook niet voor de kinderen. Alleen tweedehands kleren van de kringloop was ik. Maar als ik een tasje kleren krijg van een goeie vriendin van mij ga ik die ook niet wassen. Of er moeten vlekken in zitten maar m'n vriendin geeft geen kleren weg vol met vlekken.
Hier alleen ondergoed, handdoeken en beddengoed. En destijds de baby- enkinderkleertjes tot een jaar of 2 ofzo.
Bij mijzelf en vriend wel. Bij de kinderen krijg ik daar nooit de kans voor. C grist het gewoon uit de wasmand voordat het überhaupt de wasmachine gezien heeft.
Na het passen gaat het de wasbox in, zodat het mee kan met een gewone kledingwas. Alles behalve panty’s, omdat die er echt niet mooier op worden in de was.
Nee, dat doe ik niet. Als ik er diep over nadenk, is het wel beter om ze eerst te wassen. Maar in de praktijk doe ik dat niet.
Absoluut. Er lopen een hoop onhygiënische vrouwen, mannen en kinderen rond. Het komt ook regelmatig voor dat er nog steeds dames zijn die badkleding zonder ondergoed aan passen