Meestal wel als het even kan. Vlekken gaan er dan erna ook beter uit zegt mijn schoonmoeder altijd als het al eens gewassen is.
Valt me wel op dat verkoopsters vaak die kleding aan hebben, maar wist niet dat dat dan weer terug gehangen wordt. Misschien een hele domme vraag, maar hoe krijgen ze het voor elkaar dat we dat niet zien? Als ik mijn kleding een dag aan heb gehad zie en ruik ik dat echt wel namelijk. Ik was alleen de kleding van mijn kinderen direct. Kleding voor mezelf niet. Nooit gedaan. Alleen ondergoed. Handdoeken en theedoeken wel. Beddengoed ook.
Tja, soms even uithangen in het magazijn. Wij deden het altijd. Ik zie tegenwoordig wel vaker dat ze bijv allemaal een shirtje met logo van de winkel dragen. Is een veel beter idee, want ze zijn ook zichtbaarder!
Nou dan heb je bij deze een leuke nieuwe activiteit. Je gaat lekker winkelen. Je kijkt eerst wat de verkoopsters aan hebben en dan ga je kijken of je het in de winkel terug kan vinden. Soort bingo.
Ik vind nieuw beddengoed altijd zo hard. Ik was het uit hygienisch oogpunt maar als ik dat niet zou doen zou ik ook niet lekker slapen op dat harde beddengoed.
Ik was alles eerst. Laatst wilde mijn zoontje zijn nieuwe paw patrol onderbroek zo graag aan dat ik het heb toegelaten, met gevolgen van dien.. Rode billen en contact eczeem. Hij heeft sowieso last van eczeem dus ben altijd extra alert maar ik dacht, het kan wel een keertje. Niet dus. Doe ik niet weer.
Nou, bah ik heb dus een keer gehad dat ik een blazer kocht bij Steps die bij thuiskomst ontzettend naar zweet bleek te ruiken. Dat kon echt nooit van het pas momentje van mij zijn. Hij mocht alleen naar de stomerij, niet in de wasmachine. Toen ben ik teruggegaan voor een ander exemplaar, beetje ongemakkelijke situatie (aangezien 1 van de verkoopsters waarschijnlijk de oorzaak was) maar ik vond het zo smerig!!
Om eerlijk te zijn heb ik over de 3 punten die niet dikgedrukt zijn nog nooit een seconde nagedacht als in dat ik daarom m'n kleding zou moeten wassen voor het dragen. Om dikgedrukte reden #1 was ik alles van de kinderen voordat ze dit aankrijgen. Niet alleen kleding maar ook speelgoed, boekjes e.d. (oke, niet altijd wassen, maar wel zo goed als mogelijk schoonmaken als wassen niet kan). En om beide dikgedrukte redenen was ik zowel onze kleding als die van de kinderen. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat een heel enkel keertje, als het om een broek gaat en die ook nog eens niet super vies ruikt en ik toch wel heel, heel graag die nieuwe broek aan wil, hij weleens aan m'n benen beland voor ie gewassen is. Maar met shirts etc. doe ik dat sowieso nooit (die was ik dus altijd eerst), omdat m'n neus daar vlakbij is ruik ik dat altijd.
Ligt eraan wat. Handdoeken, beddengoed, kinderkleding, ondergoed en singlets etc wel. Eigenlijk enkel broeken en bovenkleding niet altijd. Voor de kindjes wel, onszelf niet. Áls ik dat wel doe omdat ik het niet fris vind ruiken of welke andere reden dan ook, dan wel op kort programma met lage temperatuur
Onder het motto 'De winkels zijn vies dus wil het eerst wassen': dan geldt dit toch zéker voor schoenen? Ik bestel trouwens ook van genoeg wat online. Dat is echt niet altijd gepast. Ik vind het juist zonde om álles eerst te wassen. Vaak krimpt het dan een beetje en geeft de kleur toch al wat af..
Heb een vakantiebaantje gehad bij Steps. Was super om 's ochtends te mogen 'shoppen' in de winkel We mochten dan ook niets dragen van andere winkels. Als de werkdag voorbij was werd de gedragen kleding gestoomd met een stoomapparaat, nieuwe kaartjes er aan en terug in de winkel.