Ja, die ging makkelijker en sneller... De derde ging nog sneller en makkelijker, maar dat was wel de heftigste, juist omdat het zo snel ging.
Mijn eerste was in 2 uur maar te heftig en te zwaar voor mij en me kind. Mijn 2e was in 8 uur, veel relaxer en de weeën kon ik goed opvangen. Liever deze dan de 1e bevalling... we zullen zien hoe het et de 3e gaat
Ja ik vraag dit omdat ik zelf ook een heftige eerste bevalling heb gehad. Hevige rugween, aaa ligging, navelstreng om de nek.....toen wou het niet vlotten en harttonen gingen naar beneden. Mocht toen niet persen met de pers/Rugweeen....en toen kwam gelukkig de gynaecoloog en die heeft besliten mij in te knippen en hem vacuüm te halen.....dit voelde echt als een verlossing
Onze oudste duurde van wakker worden tot geboorte: 4 uur Onze jongste duurde van wakker worden tot geboorte: 2 uur. Bij beide geen weeen gehad. Bij de oudste had ik 2 persweeen en bij de jongste 1 perswee. Bij de oudste belde ik de vk een uur voor de geboorte en kwam ze met 8 cm en bij de jongste belde ik 45 min voor de bevalling en kwam ze toen ik volledige ontsluiting had. Zelfs bij onze jongste was papa er telaat bij (die was net de oudste in de box aan het zetten) Ik vond beide bevallingen hemels. Eigenlijk geen pijn en problemen gehad, en lekker thuis bevallen. Ben nu ongeveer 8 weken zwanger van onze 3de gup, ben benieuwd wat ons dat gaat brengen met de bevalling .
Dat kom ik je vertellen over 118 dagen haha. Bevalling 1 duurde 26 uur dus ik duim voor de helft , 13 uur overleef ik wel haha
Bij de tweede ging het iets sneller. In bijna 5 uur van de eerste weeën naar de geboorte. Ook geen scheur, knip of wat dan ook.
Mijn 2e bevalling was niet makkelijker wel sneller. Beide bevallingen waren vrij heftig. Bij onze oudste was ik 29 uur bezig, vanaf de eerste wee tot aan de geboorte. Bij onze (nu nog) jongste was ik 13 uur bezig vanaf de eerste wee tot de geboorte. Ik mag hopen dat straks de bevalling weer de helft sneller zal gaan als bij de laatste. Waar ik het meest tegenop zie zijn de weeën die waren bij mij allebei de keren vanaf de eerste wee al zoooooo pijnlijk.
Mijn tweede was er binnen 40 minuten. Supersnel, super makkelijk en niet eens zoverk pijn. Kind werd geboren met 38 weken en drie dagen maar was precies 4kg. Ik heb een darmziekte en een opvlamming daarvan is pijnlijker dan de weeen bij de tweede bevalling. Eerste kwam in 15 uur. Ben benieuwd wat de derde gaat doen. Ben nu 25 weken en kind werd al geschat op een kilo
Ja De eerste duurde 16 uur. Geen pijnlijke weeën (wel effectief) maar ook geen persweeën. 1uur 58 min geperst. Oxytocine gekregen (hielp pas bij geboortr placenta) en het was heet! (Augustus) Tweede duurde 4 uur. Nauwelijks pijn gehad, thuis Derde, geplande keizersnee
Hoewel de 1e al supervlot ging (7h30 gebroken vliezen, 9h eerste kramp, 15h30 geboorte in bad), was de 2e nog vlotter. Om 0h30 een eerste kramp en om 2h30 lag m'n dochter op mijn buik. Amper pijnlijke weeën, 2 keer persen en huppa
Ja, hier was een gemakkelijker. Bij de eerste omstreeks mindernacht regelmatige weeën gekregen. Om 3u30 naar het zh, omstreeks 8u ruggenprik, om 16u38 geboren na 2u persweeën, knip en vacuümpomp. Bij de tweede 's morgens bloedverlies en af en toe een wee. Moest wel naar het zh maar weeën zette niet door. Tegen 13u30 gestript en naar huis. Om 15u30 terug in het zh en in een weeënstorm gekomen. Geen tijd voor ruggenprik... Om 17u38 was ons meisje er na een uur persweeën.
Kijk dit soort topic's doen me goed.. hier begon het met rommelen van dinsdag op woensdag... woensdag gerommel gehad... zette door de volgende nacht... en uiteindelijk op vrijdagmorgen om 7.00 na nog twee uur persweeen een knip en een vacuum eindelijk een heel boos mannetje in mijn armen... Als ik nu dus de helft korter ga heb ik maar twee nachten geen slaap
Ik las de titel van dit topic, ik dacht "zeg asjeblieft "JA!!!". En gelukkig zeggen de meesten dat ook Geeft hoop!