Was jouw bevalling hetzelfde als die van je moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spring, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Leek jouw bevalling op die van je moeder?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Over ongeveer 2 maanden mag ik gaan bevallen van ons eerste kindje. Het gaat al een beetje kriebelen en heb inmiddels al verschillende bevallingsverhalen gelezen.
    Nou vraag ik me af of de kans groot is dat je bevalling net zo moeizaam gaat als bij je moeder. Mijn moeder heeft 3 pittige bevallingen gehad, met rug-, been- en buikweeën en zónder persweeën.
    Nu ben ik erg nieuwsgierig of jouw bevalling leek op die van je moeder!

Groetjes!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja, en net als alle vrouwen in mijn familie eigenlijk. Makkelijk, heel snel en zonder schade.

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Nee, mijn moeder deed best lang over haar bevallingen, meer dan 24 uur en mijn zoon had ik er binnen drie uur uit. Wel allebei gewoon buikweeen.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja de bevalling zelf wel, qua snelheid, weeen etc.. Alleen kwam ik 8 dagen te vroeg en is mijn zoontje 8 dagen te laat geboren.. Foutje :p

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee totaal niet (gelukkig voor mij ;)).

6. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Mijn moeder was te vroeg geboren, mijn broertje en ik ook, mijn man ook en ik ben inmiddels overtijd aan het gaan.
    Ik wil maar zeggen dat elk lichaam anders is, dus je kunt je beter steunen op je moeder haar bevallingen.

Gewoon alles over je heen laten komen, komt vast goed!

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Nee, ik ben een high speed bevalster en dat was zij echt niet. :p

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Nee, mijn moeder is twee keer erg snel bevallen, met maar minimale schade. Mijn bevalling duurde 12 uur, werd een vacuumverlossing met een stevige knip.

9. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn moeder roept altijd dat ze op het moment dat ze weeën kreeg zelf nog op de fiets stapte om klossen te halen. Na de bevalling van mijn zoon vertelde ze dat al haar (7) bevallingen zo waren gegaan. Ik snapte toen ook dat ze bij de eerste weeën nog op de fiets kon.
    Ik had bij mijn weeën nog niet het idee dat het serieus was. Het was ruim een week te vroeg en ik had me de ontsluitingsweeen veel heftiger voorgesteld. Ik dacht tot dat mijn vliezen braken dat het voorweeen waren. 2uur later mocht ik persen.
    Tja ik heb gewoon geluk gehad met deze bevalling en ik hoop dat het nu weer zo mag gaan.

10. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Nee, net als mijn tante :) waar ik veel andere gelijkenissen mee heb ook.
    Ik heb de vruchtbaarheid wel net als mijn moeder.
    Mijn tante had net als ik een turbobevalling van een prematuur.

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Nee totaal anders.
    Mijn moeder beviel snel, vrijwel pijnloos en met volledige ontsluiting op de natuurlijke manier,
    Ik met keizersnede i.v.m. geen onsluiting.

12. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik had bij onze eerste onregelmatige weeen. Dan zat er 5 min tussen, dan weer 30 min. Dat ging de hele tijd zo door. Dat heeft mijn moeder ook gehad. En dat waren, zoals ze in het ziekenhuis zeiden, geen voorweeen! Ze zijn de hele tijd onregelmatig geweest totdat ze mijn vliezen braken op 8 cm ontsluiting. En dit was ongeveer hetzelfde als bij mijn moeder!

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Haha nee leek totaal niet op die van mn moeder..

Ik eindigde in de ambulance met spoed naar het ziekenhuis omdat zn hartje weg was gevallen, mn moeder had 2 probleemloze bevallingen.

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop het niet, want ze heeft het maar op het nippertje gered qua bloedingen enzo

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee niet echt, wel overeenkomsten. Bij de eerste had mijn moeder geen en ik te slappe persweeen. Bij de tweede beide op de baarkruk bevallen en thuis. Haar eerste en mijn tweede een sterrenkijker.

Maar mijn bevallingen waren sneller, voor mijn gevoel minder pijnlijk, en mijn herstel ook.

16. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

De bevalling opzich wel qua snelheid, ingeleid & alleen buikween. Maar mijn moeder kwam er bij mij zonder kleerscheuren vanaf maar ik ben ingeknipt etc. maar dat komt omdat mijn moeder al wat ''opgerekt'' was haha (En ik woog 2800 gram dus was niet heel groot). Ik was de 3e en de enige waarbij mijn moeder geen knip heeft gehad.

Als ik mijn bevalling met de eerste bevalling van mijn moeder vergelijk komt dat totaal niet overeen. Mijn moeder deed over de eerste bevalling meer liefst 3 DAGEN (Is inmiddels 26 jaar geleden). Ik deed er maar 7 uurtjes over.

17. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wel allebei snel, maar dat is dan ook het enige.

M'n moeder had buikweeen en geen knip/scheur, helemaal niks. Ik had alleen rugweeen en een totaalruptuur.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn zwangerschappen zijn totaal anders en ik was bij de eerste niet overtijd. Mijn moeder is 3 keer ruim 2 weken overtijd gegaan. Ik ben bevallen met 40+3. Tegelijkertijd waren mijn moeders 3 bevallingen allemaal anders. Bij de eerste had ze nauwelijks persweeen. Bij mij was ze gewoon helemaal kapot omdat ze zolang had liggen rommelen. De laatste ging wel aardig voorspoedig.
    Ik had erg veel bloedverlies, ivm een erg grote placenta en lang moeten persen. Daar had mijn moeder geen last van. Mijn moeder had ook buikweeen en ik had rugweeen. Maar ja, onze menstruaties en zwangerschappen zijn geheel anders, dus ik vind het niet vreemd dat onze bevallingen anders zijn.

19. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Nee, helemaal niet. Mijn moeder heeft 2 bevallingen gedaan. Bij mijn zus ging het volgens mij allemaal heel makkelijk. En bij mij heeft ze er wat langer over gedaan en had ze geen krachtige persweeen. Toen kreeg ze een prik met oxytocine en ging het nog vanzelf.

Ik heb wel een risicobevalling gehad, die uiteindelijk na heeeeeel veel uurkes eindigde in een spoedks (oranje).

20. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Nee! mijn moeder was 2 weken overtijd en moest gestript worden om de weeën op gang te krijgen en ik was slechts 3 dagen te laat en het begon spontaan.
    Wel heb ik weeen opwekkers gehad en mijn moeder kreeg die weer niet. Ik had buikweeën mijn moeder had rugweeën.
    Kortom meer van elkaar verschillen kan het niet.

Deel Deze Pagina