Was jouw bevalling hetzelfde als die van je moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spring, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Leek jouw bevalling op die van je moeder?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    ohja mijn moeder deed er maar 9 uur over ik deed er 21 uur over...

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Nee totaal niet. Ik ben bevallen met een ks en mijn moeder 3x via de natuurlijke weg.

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik had geen moeilijke bevalling. Mijn moeder ook niet.
    Alleen duurde mijn bevalling nog geen 6 uurtjes en toen ik geboren werd, duurde de bevalling bij mijn moeder wel langer.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn moeder is 9 keer bevallen, en alle keren anders.
    Ik ben 2 keer bevallen, en beide keren anders.

Er zijn wel overeenkomsten: vaginale bevallingen, vrijwel complicatieloos (alleen haar jongste is met een vacuum gehaald omdat haar lijf het niet nog een keer kon en de baby nogal groot was). Maar daarmee heb je het ook wel gehad.

5. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    hetzelfde als je het hebt over makkelijke bevalling(en), echter in de details zitten veel verschillen, zo braken mijn vliezen spontaan en zijn deze bij mijn moeder bij alle bevallingen geprikt. Ook zijn ik en mijn broers/zus allemaal 2 tot 3 weken te vroeg geboren en kwam mijn zoon 1 dag voor uitgerekende datum.

6. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Pff zeker niet. Zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn 3 maa natuurlijk bevallen in een zucht en een scheet. Dus iedereen (incl ikzelf) was er van uit gegaan dag het bij mij wel hetzelfde zou verlopen. Niets was minder waar. Mijn oudste zoon daalde niet in en na 2,5 uur persen werd het toch een ks en mijn tweede zoon daalde ook niet in en is uit voorzorg met een ks gehaald.

Had ik maar dezelfde bevalling als mijn moeder gehad

7. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ik heb nee ingevuld, mijn moeder is ingeleid en heeft na 9 uur een vacuumverlossing gehad.
    Ik ben 2 keer gewoon bevallen in 6 en 1,5 uur.

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik hoorde dat de bevalling zelf op die van je moeder kan lijken en de draagtijd bij de schoonfamilie vandaan kwam. KBen benieuwd, nog een paar weken.

9. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Nee totaal niet. Mijn moeder is bij mij ingeleid omdat ze helpp kreeg. Mijn zoontje lag in stuit en is met een keizersnede gehaald. De enige overeenkomst is dus dat we allebei nog een paar dagen in het ziekenhuis hebben gelegen, maar dan wel weer om verschillende redenen.

10. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Had ik gewild!! De mijne duurde beduidend laaaaaaaanger haha!

11. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Bij mij niet.
    Bij m'n moeder heeft haar eerste bevalling 48 uur geduurd en mijn eerste bevalling duurde 4,5 uur

12. ecl

ecl Niet meer actief

Nee jammer genieg niet......
    Hoe haar bevallingen precies waren weet ik niet, kan ik ook niet navragen(heb geen contact meer met haar) Wel weet ik dat ze hele "gemiddelde" bevalingen heeft gehad. Echt volgens het boekje zeg maar. Zo'n 12 uur, max half uurtje persen, geen scheurtje of wat dan ook.
    Ik heb er 44uur over gedaan, 5min geperst (meteen) een knip gehad.
    Wil in 90% van de dingen niet op haar lijken(doe ik ook niet, gelukkig) qua bevallingen nou juist wel, maar nee....haha.

13. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Godzijdank niet hetzelfde als bij de eerste bevalling van mijn moeder!

Haar eerste (ik dus) : 26 uur lang enorm heftige ontsluitingsweeën, arts vertraagde de bevalling.

Haar tweede: ging vrij snel, in 1 x schopte mijn zusje een opening van 9 cm haha.

Haar derde: duurde ook een hele tijd, uiteindelijk heeft ze haar eruit geperst zonder persweeën. Lijkt me ook niet ideaal.

Mijn bevalling: 4 dagen lang om de 6 minuten ontsluitingsweeën die nog net vol te houden waren. Op de 5e dag ingeleid, zonder resultaat. Nadat ik bleef steken op 7 cm alsnog een keizersnede gehad.

14. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Er zijn wel wat overeenkomsten (wee-opwekkers, 6 hechtingen, savonds/snachts bevallen, toch een redelijk lange bevalling) maar niet extreem veel.
    Wel zijn wij beiden in juli bevallen.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    #35 Juul75, 22 feb 2013
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
    Ja, mijn moeder heeft HELLP gehad en ik ook. Verschil is dat ik a terme was en mijn moeder door een toendertijd veel mindere medische zorg een paar weken in coma heeft gelegen. Mijn dochtertje was prematuur maar ik mocht met 10 dagen al naar huis en geen coma.

16. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    ik heb "nee"gestemd, maar er zijn wel wat overeenkomsten. Al was mijn moeder veel sneller dan ik (4,5 uur bij de 1e, 2,5 uur bij de 2e. Die van mij duurde 9,5 uur).
    Ging wel allebei redelijk soepel en zonder veel kleerscheuren. Ik was wel sneller weer op de been dan zij.

17. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Mijn moeder heeft 3 makkelijke bevallingen gehad, mijn zus heeft soortgelijke bevallingen gehad en ik heb een horror bevalling gehad ;)...maw het kan dat je soortgelijke bevalling als je moeder krijgt maar kan ook dat je het tegenovergestelde krijgt :D

Deel Deze Pagina