Zijn er toevallig meide/vrouwe die ervaring hebben met een gynecaloog die moeilijk doet over inleiding met 37/38 weken ? Ik loop namelijk al vanaf dat ik 32 weken zwanger ben met pijnlijke harde buiken en weeën rond, ben er ook een week voor opgenomen geweest waar ik ook weeenremmers en de spuite voor longrijping heb gekregen. Ik ben nu 36,6 weken zwanger en ik ben lichamelijk maar ook spygisch helemaal op ik heb nog 2 meide rondlopen van 5 en 1,5 jaar.. Ik heb ook hele erge last van mijn rug en benen, ik kan en mag niks. Slape doe ik ook al weken niet meer. Nu ben ik gister op controle geweest voor een ctgscan bij de verloskundige in het ziekenhuis maar ik zelf sta onder controle bij de gynecaloog. Ik heb het met die verloskundige over gehad dat ik niet meer kan en helemaal op ben, zij begreep me gelukkig en is met een andere gynecaloog die dienst had gaan overleggen voor een inleiding.. Nu moet ik vrijdag op controle bij me eige gynecaloog en voor gaan legge of ze het mee eens is dat ze me maandag wille gaan inleiden.. Ik ben zo bang dat zij er niet mee eens stemt en dat ik dus nog langer moet lope, want als het aan de verloskundige en die dienst hebbende gynecaloog ligt word ik maandag ingeleid ze hebben ook alvast gereserveerd voor me, maar nu nog mijn eige gynecaloog.. Heeft iemand toevallig mee maakt dat juist je eige verloskundige/gynecaloog moeilijk doet ?
Ik heb er geen ervaring mee maar kan me wel voorstellen dat een gyn het kindje zo lang mogelijk wil laten zitten. Dat is voor de kleine toch betet tenzij er ernstige gezondheidsrisico' s voor moeder en kind zijn natuurlijk. Snap jou frustratie wel hoor. Sterkte.
Weetje de gynn zal niet voor niets moeilijk doen. Je kindje is er dan nog niet daarvoor en dat kan heel erg veel problemen geven en misschien met opname van de baby tot gevolg. Dan heb je nog geen rust want dan kun je practisch in het ziekenhuis gaanwonen. Ik begrijp het ook hoor dat je er doorheen zit. Mijn jongste had een afwijking en dat is een zware zwangerschap geweest. Met op het eind meerdere opnames om maar te kunnen slapen in het ziekenhuis. ( met pijnstillers) maar ik ben toen niet ingeleid terwijl ik echt net als jou zo er door zat. Achteraf maar goed want met inleiding met 40 weken was de jongste er nog steeds niet helemaal klaar voor en heeft een hele slechte start gehad met reanimatie team gereed.
ik heb zelf geen ervaring nog met inleiden. maar heb wel veel keniisen om mij heen aangehoord. sommige gyns zijn ontzettend makkelijk. mijn schoonzusje was in verwachting van een tweeling. en ging op controle. en er was niet zo heel veel vruchtwater meer. wel genoeg maar ietsje minder als normaal. mijn schoonzusje dikte het bij de gyn aan dat ze 1 kleine wat minder voelde. waarop de gyn vervolgens vertelde. bereid je maar vast voor morgen gaan we je inleiden. hij was die week erna met vakantie.. de kleine werden geboren met 2450gr en 3200 gr. best netjes voor een tweeling. ze deden het ook best wel goed alleen dronken nog niet helemaal zo als het zou moeten . maar toch mochten ze naar huis. ander voorbeeld: iemand zit er helemaal doorheen heeft als vanaf 30 weken weeen veel pijn. kan het psygisch niet meer aan. en is totaal het padje af. zegt de gyn... och ook dat komt na de bevalling wel weer goed. maar nu nog maar even doorbijten diegene werd pas op zijn vroegst met 39 weken ingeleid. maar wel met als gevolg een behoorlijk depressie!! ik ben het eens dat het beter is dat kindje zolang mogelijk moeten blijven zitten. maar als de moeder er zo doorheen zit. maar ook echt gigantisch doorheen. denk ik niet dat de baby het nog fijn heeft in moeders buik! die krijgt daar ook een hoop van mee. dus ik denk dat gyns daar ook een beetje naar moeten kijken. conditie van moeders is ook bepalend voor baby. dus ik denk als iemand er echt doorheen zit en de baby gewoon netjes op groei ligt etc. er wel een mogelijkheid moet zijn tot inleiding vanaf 37 weken.
Ik snap natuurlijk ook wel hoe langer de kleine blijft zitte hoe beter het is natuurlijk.. Maar ook ik ben helaas een risico want heb het namelijk aan me hart en heb een aneurysma bij me aorta zitten en daarbij mijn 2 dochters hebben het ook aan het hard dus de kans dat me mannetje het heeft is 50/50.. Ik psychisch er doorheen maar ook gewoon lichamelijk alles is te zwaar voor me en heb overal pijn.. Ik heb paar weke terug ook echo gehad hoe zijn groei was en hij lag 2 weken voor opgroei en dat was bij een echo daarvoor ook al.. Ik weet me gewoon geen raad meer, ik kan alleen maar alle dage/nachte huile..
ik hoop op goed nieuws voor je meid. ik denk inderdaad ook als ik jou aanhoor dat inleiden een betere optie voor je zou zijn. het kan wel zijn dat je babytje als ze besluiten het te halen.nog wat kleine ademshalingprobleempjes heb omdat de longetjes er nog niet helemaal klaar voor kunnen zijn en het wil mischien nog niet gelijk drinken. maar het kan ook gelijk in 1x super gaan! wanneer krijg je het ook alweer te horen of ze de mini gaan halen?
Met 37 weken zullen ze sowieso niet inleiden, ze hebben liever dat kinderen tot minimaal 38 weken blijven zitten. Ik ben even keihard, maar iedere hoogzwangere zit erdoorheen en slaapt niet meer. Ik kon vanaf 30 weken niet meer lopen door bi, zat in een rolstoel en zo zijn er echt wel meer. Inleiden is voor jou en voor de baby minder goed dan spontaan bevallen en dus geven gyn's daar terecht de voorkeur aan. Aan de andere kant doen de meesten niet zo moeilijk meer tegenwoordig. Maar 37 weken zal het denk ik echt niet worden.
Geen idee eigenlijk. Onze 2e dochter is overleden na 32 weken zwangerschap. Ben nu weer zwanger en ze zei meteen al dat ze rond 38 weken wil gaan inleiden. Niet dat ik herhalingsrisico heb maar gewoon voor mijn eigen rust. Met 38 weken is t kindje toch ook gewoon klaar ervoor. Anders zou ze dit ook echt niet voorstellen lijkt me. Hoop dat je gyn het ermee eens is.
Mijns inziens is dit nu echt een situatie waarbij het geen zin heeft om te kijken naar wat anderen hebben voor ervaring hebben met 'een gynaecoloog die moeilijk doet'. Jouw situatie is zo specifiek dat dat absoluut niet te vergelijken is met iemand anders. Als het hartje van je kindje misschien niet helemaal goed functioneert heeft het de longetjes extra hard nodig. Jouw psychische toestand is ook heel belangrijk. De enige die daar samen met jou een beslissing over kan nemen is de gynaecoloog, wij allemaal niet. Het is gevaarlijk om problemen te gaan verzinnen of aandikken (zoals minder voelen bewegen) om de kans op inleiding te vergroten. Zoals ik het lees is er vanuit jou gezien al wel genoeg aan de hand dat de gynaecoloog het serieus zal overwegen. Samen maken jullie dan de beslissing als je hebt besproken welke risico's er zijn aan zowel inleiding als afwachten. Als ik het goed lees is dit ook al gedaan en is er besloten tot een inleiding. Als je plek al gereserveerd is en dat door de dienstdoende gynaecoloog is bevestigd denk ik niet dat er veel kans is dat je eigen gynaecoloog dit zal 'verbieden', maar het zou evt. kunnen dat jullie samen tot een ander besluit komen. Maak je niet te druk over het gesprek, de gynaecoloog is er niet om het je moeilijk te maken, maar om het beste voor jou, de baby en je gezin te kiezen. Neem je partner vooral ook mee naar het gesprek! Heel veel sterkte en succes gewenst!
als jou gyn er moeilijk over doet dan zou ik een second opinion vragen bij een andere gyn. zoals sommige zeggen is de ene er makkelijker in dan de andere. gelukkig is mijn gyn hier makkelijk in en ben bij beide dochters met 38 weken ingeleid omdat ik het echt had gehad. ga rustig het gesprek aan en probeer duidelijk te maken waarom je het gehad hebt, misschien valt het mee. ik duim voor je. succes met de laatste loodjes.
Het is niet zo verstandig om zo vroeg in te leiden, dat heeft met de longrijping te maken. Ze gaan geen onnodige risico's veroorzaken.
Ik begrijp niet zo goed dat iedereen hier een mening over kan hebben. Het is toch geen kwestie van gevoel of ervaring van anderen? Het gaat om hele ingewikkelde medische zaken bij zowel moeder als mogelijk bij het kind. Dan kun je ook niet zomaar op het laatste moment naar een andere gynaecoloog; dat zou toch gevaarlijk kunnen worden? Er is veel tijd voor nodig om een medische situatie te kunnen beoordelen om dan over zulke zaken te kunnen beslissen... Echt meid, praat gewoon met je gynaecoloog en jullie komen er samen heus wel uit!
Ik snap dat je het helemaal zat bent maar de gynaecoloog denkt hard gezegd niet aan jou maar aan je kindje. Hij/zij zal doen wat voor het kindje het beste is en helaas voor jou, is dat meestal wachten met inleiden tot na 38+ weken. Roep alle hulptroepen in, schaam je niet en neem zoveel mogelijk rust! Denk aan het kindje dat je over korte tijd in je armen hebt, succes!
Wat Lousaa zegt is idd iets heel belangrijks, niets aandikken of erbij verzinnen want dat kan nare gevolgen hebben!
Ik ben ingeleid met precies 38w maar dat had niet als reden dat ik er door heen zat. Probeer vol te houden want dit is voor jouw mannetje echt het beste!
Eventjes een update, Ben vandaag weer op controle geweest en idd met 37 weken het liefste geen inleiding, en natuurlijk snap ik dat dan als er toch risico's er aan mee kunnen komen.. Maar toch ook weer goed nieuws nu word ik aanstaande vrijdag ingeleid dan ben ik precies 38 weken.. Ik vraag me alleen af hoe z'n inleiding in zijn werk gaat en wat ik er van kan verwachten..