Bij C een groei echo gehad en ze werd op 40 weken 3600 gram geschat. Met 39+1 weer een echo en toen schatte ze haar op dat moment 3500 gram. 3 dagen later werd ze geboren met 3562gram. Behoorlijk goed geschat.
Nope. Ik ben ingeleid omdat de schatting ik geloof P97 was. 4300 gram. En ze woog 3830 gram. Nog een flinke dame maar dat was mijn eerste dochter ook, ik maak gewoom grote baby's.
Nee eigenlijk beide keren niet.. oudste maakten ze een dag voor de inleiding een echo waarop ze op 5 pond werd geschat werd geboren met een gewicht van 3020 gram.. heel knap in één dag zo hard groeien Tweede was steeds heel gemiddeld op echo's zou rond de 7 pond wegen bij 40wk. Geboren met 40wk precies met een gewicht van 4060 gram. Dus naar mijn idee kun je in de meeste gevallen die schattingen met een flinke korrel zout nemen
Belangrijkste is dat je meerdere echo’s krijgt en met name door dezelfde echoscopiste dan zijn ze echt betrouwbaar. Bijv een groeiecho bij alleen 36 weken is al niet te doen omdat ze dan vaak het hoofd al niet meer goed kunnen meten waardoor de waardes vaak zullen afwijken. Hier door allerlei redenen heel wat groeiechos gehad en de dag voor de bevalling toevallig nog 1. Nee dit was niet gepland hij kwam met 36.1. Hij werd toen op 3000gr geschat en hij was 2980 nou volgens mij zat ze aardig goed!
Nr 1: geboren met 2550 werd geschat dat we met een beetje mazzel de 2500 moesten halen met 38 weken. Nr 2; werd geschat op 3500 is geboren met 3220 Nr 3: wel groeiecho gehad werd geschat als een gemiddeld meisje. Ik had gevoel dat weer een kleintje was. Toen ze werd geboren kreeg 8k haar in mijn armen en zei: zie je wel weer zon kleintje, de verpleegkundige nog nee hoor dit is een heel normaal gewicht. Op de weegschaal 2630 ze moest me toch gelijk geven dat dit onder gemiddeld was.
Nee, bij alle jongens niet. Gingen steeds uit van +/- 3400 gram, maar waren allemaal 4500 gram of zwaarder.
Bij ons zaten ze er (helaas) ook naast. Hij had een groeiachterstand en werd met ruim 36 weken maar zo’n 2500-2700 gram geschat, ben ingeleid en hij is geboren met 37.1 en was maar 2370 gram.
Toch raar eigenlijk, ik werd met 36,6 ingeleid omdat mijn bloeddruk maar omhoog bleef gaan en er werd met geen woord over gerept dat mijn zoontje te klein zou zijn... ook niet toen ze met de echo het gewicht goed inschatten (2380 gram)
Wat raar! Bij mij was het een combinatie van bloeddruk heel hoog en groeiachterstand, maar de boel werd in de gaten gehouden doordat zijn groei zo achterliep.. Hij zat maar op p5 dat is echt een risicogeval.. dan zal jouw zoontje ook rond die lijn hebben gezeten.
Mijn vriendin was 7 weken voor mij aan bevallen en ook ingeleid met 37 weken omdat haar dochter niet meer goed groeide in de buik. En die was nog zwaarder dan mijn zoontje... Vanaf 30 weken zat ik in de ziektewet en ben 4x opgenomen in het ziekenhuis maar echt nog nooit werd er gezegd dat hij te klein was. Vindt het nog steeds bijzonder maar heeft me wel kopzorgen bespaard denk ik dan maar. Na 2 dagen mochten we eigenlijk naar huis maar hij werd geel dus nog een nachtje onder de lamp,daarna werd mijn bloeddruk weer hoog dus moesten we nog een dag blijven . Maar verder was er eigenlijk niks ergs aan de hand. Nu een fijne jongen die volgende maand 6 jaar word
2x ingeleid vanwege grote baby's ze waren bijna 4kg met 38 weken dit klopte ook. Nu weer een voorlopende baby zoals verwacht dinsdag weer een groei echo en binnen 2 weken bij de gyn komen om te bespreken wat te doen.
Dochter werd met 40 weken op 3500 geschat. Geboren met 39.2 met 3780 Deze meid wordt met 40 weken een ruime 4 kilo geschat. Nog héél even afwachten en dan weten we het!
Ik heb er de laatste zwangerschap 10 gehad. Het zou uiteindelijk een p67 kindje zijn. Er kwam een p27 kindje uit dus totaal ernaast. Mijn tweede zou een 9/10 ponder zijn....geboren met 40+5 en 3500 gram dus ja ook daar zaten ze er flink naast.
Nr1 geschat gewicht op 2150gr en 10 dagen later geboren met 2200gr. Nr2 geschat gewicht op 2650gr en 11 dagen later geboren met 2770gr.