Extreem moe door Emesafene?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladycake, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben nu 12 weken zwanger. Ik slik nu zo'n 5 weken Emesafene tegen de misselijkheid.
    Het werkt perfect hoor maar ik ben zooooo moe.
    Natuurlijk hoort dit bij de zwangerschap maar kan het ook zo zijn dat dit door de medicatie versterkt wordt?

En wanneer zouden jullie "durven" stoppen?
    Ben eigenlijk, sinds ik de medicatie gebruik, nog niet 1 keer weer misselijk geweest.
    Slik nog getrouw elke avond en ochtend een pilletje maar vraag me af of het nog nodig is.
    Wordt bijvoorbeeld al niet meer misselijk wakker 's ochtends.
    Maar...stoppen vind ik een enge stap, zo bang weer zo ziek te worden. Dom he?

2. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook extreem moe, zeker in de periode dat ik emasafene gebruikte dus zou best kunnen dat dat de vermoeidheid versterkt. Ik ben eerst gestopt met de pil s'avonds en toen dat goed ging ook die van s'morgens gestopt. Hoe minder medicijnen hoe beter natuurlijk dus als je zonder kunt is stoppen altijd beter.

3. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Dank je mamamarcella,

Het is zo erg. 's Ochtends komt er nog wel iets uit mijn handen (maar ook meer omdat het moet).
    Maar 's middags....pfff krijg met moeite een fatsoenlijke maaltijd op tafel elke dag.
    Snap wel dat een tweede sowieso vermoeiender is natuurlijk, je bent de hele dag veel actiever maar dan nog, het is niet leuk meer om zoooo moe te zijn.

Hoe gaat dat nu met jou?

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Emesafene maakt idd wel duf, het is niet voor niets dat je er niet mee mag autorijden.

Niet durven stoppen is wel herkenbaar :) Je zou idd kunnen beginnen met een halve dosering (dus alleen in de ochtend of alleen in de avond). Als het weer erger wordt, kun je altijd weer je dosering ophogen.

5. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Kan zeker door de medicatie komen. Ik nam postafene, ik geraakte niet voor 11 u mijn bed uit. Daarna was ik nog een tweetal uur een zombie om tegen de namiddag wat helder te zijn...

Wat betreft stoppen: ik heb gewoon tussendoor een paar keer geprobeerd geen pil te nemen. Ik merkte alvast snel als het nog niet de juiste moment was :) uiteindelijk op 17 weken kunnen stoppen denk ik.

6. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Dat van dat autorijden is wel grappig dat je dat zegt. Hier nooit gezegd dat dat niet mag.
    Eerste keer zat er een gele sticker op met de tekst: het kan je reactievermogen beinvloeden.
    Tweede keer zat er geen sticker meer op haha.

7. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die sticker hoort op elk doosje Emesafene te staan. Hier van verschillende medicatie tegen misselijkheid echt heel moe en suf geweest.

8. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Hier zat er ook geen sticker op. Maar of íe er nu wel of niet opgezeten had, ik was sowieso zoooo moe dat ik gewoonweg niet in de auto wilde stappen ;)

Ik kon overigens pas in week 18 stoppen met deze medicijnen. Slikte het tweemaal daags, en ben gewoon gaan proberen met minderen. Niet bang zijn, als je ziek wordt heb je zo weer een pil genomen. Ik ben vanaf week 15 gaan experimenteren met minderen, en pas in week 18 is dat gelukt.

9. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de VK of ha deze vraag voorleggen, zij kunnen je begeleiden in het afbouwen. Of uitproberen te stoppen. Wordt je weer misselijk is een pilletje snel weer ingenomen... (Denk ik heb geen ervaring met deze medicatie)

10. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Is normaal, maar werkt op zich wel goed. Je zou mss kunnen proberen ipv een hele een halve te pakken? Bij mij was de vermoeidheid wel weg na 2 weken ongeveer dus mss wordt het nog wel minder?

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij de zwangerschap van de oudste heb ik ook emesafene genomen (zetpillen want ik hield niks binnen). En ik was er volledig van de kaart van. Niet alleen moe en duf, maar ik raakte gewoon delen van de dag kwijt. Emesafene en ik was niet zo'n goede combinatie. Ik ben er na een week of twee mee gestopt.

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Bij mijn zwangerschap vorig jaar ook extreem misselijk.. Ik heb Emasafene gehad als zetpil omdat ik echt niks binnen hield..
    ook enorm moe inderdaad, dus veel slapen.
    Als je wilt proberen te stoppen, zou je smorgens als je wakker word in moeten nemen (want dan ben je waarschijnlijk het meest misselijk) en dan kijken of je het dan de hele dag vol houdt.. als dat een paar dagen goed gaat ook 's ochtends niet direct innemen maar pas wanneer je het nodig vind

13. Flubje

Flubje Niet meer actief

Om precies die reden wilde ik juist niet te vaak emefasene slikken. Ik heb een dreumes rondrennen en die twee gingen écht niet samen.. Ik kreeg trouwens het advies om alleen een pil te nemen als ik me niet goed voelde. Dus als het niet te erg was nam ik niets.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je emesafene alleen neemt als je je niet goed voelt, dan werkt het minder goed dan als je het structureel neemt. Als je het alleen neemt als je je niet goed voelt, dan ben je eigenlijk net te laat omdat het een tijdje nodig heeft om te werken en je kunt geen spiegel opbouwen in je bloed.

Ironisch genoeg werkt emesafene ook beter als je er veel bij drinkt en goed gehydrateerd bent ;)

15. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hmmm vanavond laat ik mijn pilletje staan. Ben benieuwd. Inderdaad hier huppelt ook een klein peutertje rond dus ben mijn energie wel nodig eigenlijk.

Bedankt meiden!

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Ik heb ook het idee dat ik daardoor meer last van vermoeidheid heb.

Tja, wanneer stoppen.... Misschien beginnen om er eerst 1 per dag te slikken? Huisarts raadde mij aan om te beginnen met alleen savonds 1 te slikken zodat je de ochtendmisselijkehid voor bent, dat was voldoende om de dag goed door te komen.
    Nu afgelopen zaterdagavond geen pil gepakt (misselijkheid word bij mij versterkt door het varen, gistern niet hoeven varen dus uitgeprobeerd) en niet echt veel last van gehad. Gisteravond weer niks gepakt om te kijken of ik er tijdens het varen ook vanaf ben. Het is nu niet helemaal weg maar wel goed leefbaar, ik kan het nu met regelmatig eten weer onder controle houden

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Een collega van mijn man was in de zelfde periode zwanger als dat ik was, ze is 2 weken eerder bevallen.. zij zette in het begin 's nachts de wekker om iets te eten, zodat ze niet zo misselijk wakker werd..
    Maarja als je alles er uit gooit (zoals ik had) ik begon de dag altijd met een emasafene zetpil, en daarna een banaan dat ging uiteindelijk goed..

18. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Nou ik ben sinds vorige week gestopt met het ochtend pilletje en sinds zaterdagavond helemaal zonder en het gaat hartstikke goed!! :D

19. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Mijn gyn vertelde dat de meeste (zet)pillen die voor de misselijkheid gegeven worden zorgen voor dufheid maar vooral bij zwangeren maakt het je gewoon onwijs moe. Je bent al vermoeid en dan komen de pillen er ook nog bij. Dus toen ik de pillen kreeg was ze naar mij en ml toe wel heel duidelijk dat we even niets moeten verwachten van mij. Ik mocht alleen uitrusten, eten end drinken tot zover dat ging en that's it.

Ben ook gestopt met de zetpillen (in mijn geval) nadat het overgeven gestopt was en ik de misselijkheid kon handelen.

20. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik heb zelf emesafene en primperan geslikt tegen de misselijkheid tm 20 weken zwangerschap.
    De emesafene slikte ik savonds ivm de bijwerking van vermoeidheid, de primperan moest ik 4x per dag nemen, dus tja daar kwam ik niet onder uit.

Suc6 in ieder geval!

Deel Deze Pagina