Hoi dames, Omdat iedereen hier altijd advies komt vragen, kom ik dan ook eens doen Ik had gisteren een nieuwe telefoon besteld. Via de kijkshop website. Vandaag zou hij tussen 10.00 uur en 12.00 geleverd worden. Nouja, prima.. dan weet ik dat en blijf ik dus thuis. Zit ik met dochterlief een boterham te eten.. hoor ik de buurman ineens praten en kijk uit het raam. Staat de postbode bij hem met 2 pakketjes. Mooi dacht ik.. dan zal hij zo komen met mijn pakketje. Het duurde even en ik hoorde zijn bus wegrijden.. Dus ik kijk op de website van tnt.. voer mijn track en trace code in. Staat er: afgeleverd.. Dus ik dacht...nou wat vreemd, heeft hij hem dan misschien bij de buurman afgeleverd.. Ik weet van de buren dat ze altijd eten tussen 12.00 en 13.00 uur, dus dacht ga na het eten wel naar hun toe om te vragen of zij mijn pakketje misschien hebben. Wou nog even kijken of er nog gewone post was gekomen.. dus loop naar de brievenbus ( die dus aan de doorgaande weg staat) en zie in de brievenbus dus mijn pakketje liggen. Ligt het aan mij.. of ben ik de enige die dit niet vind kunnen. Het is dan niet één van de duurdere telefoons, maar dan nog.. iedereen kan bij de brievenbus komen.. en zou het er dus in principe uit kunnen halen. Waarom belt hij wel bij de buurman aan en niet bij mij?? Nouja, hoe dan ook.. wat zouden jullie doen? Hier een melding van maken bij TNT? Of heeft dat geen zin denk je? Hij voelde zelfs gewoon klam aan van de kou toen ik hem uit de verpakking had gehaald. Hij werkt er verder wel gewoon goed om..
Als de verpakking "klein" genoeg is om met de gewone post mee te gaan heeft de pakketdienst er niets mee van doen gehad.. Dan wordt t nl door de verkoper ook met gewone post verzonden (ws wel afgegeven bij postkantoor oid)...
Ik zou er zeker een melding van maken. Wat als het ineens weg was? Erg slordig dat ze dat zomaar daar neer leggen.
Oke, maar het kwam wel met de bezorger die hier altijd pakketjes komt brengen. Maar als het dus gewoon standaard verstuurd is, mogen ze dat dus gewoon doen als het in de brievenbus past? Naja dan weet ik dus dat ik geen klacht hoef te melden Dat helpt me dan toch niks..
Als je een pakketcode krijgt hoort het volgens mij bij je persoonlk afgeleverd te worden. Een klacht indienen lkt me niet verkeerd. Of het helpt.....ik heb hier al vaak geklaagd, ook omdat ze hier de pakketjes bv schter de vuilnisbak plaatsen. Dat mag ook niet. Daarbij moeten ze gewoon even aanbellen!
Op de verpakking staat verder niet dat het aangetekend is. Vind het echt raar.. Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met TNT. Ook van de kijkshop wel slecht op zich.. dat ze zoiets niet aangetekend versturen.
Tekenen wordt vaak bij t verzenden gevraagd, omdat dit extra kost (tenminste vaak wel)... En helaas mogen ze t gewoon in je brievenbus doen...
Hier word ook geregeld alles door de brievenbus gedaan, ook als het niet past. Ik heb ook een buitenbus die gewoon aan de weg staat maar ze halen gewoon de deksel er af en gooien het er in. Niet iedereen verstuurd spul aangetekend dat hangt dus van de afzender af of er een handtekening gezet moet worden. En als het door de brievenbus past dan mogen ze dat gewoon doen als er niet voor getekend hoeft te worden.
Wij hebben zo'n groene brievenbus die aan de kant van de weg staat. Daar kun je gewoon het deksel van openen en dan kun je bij de post. We wonen in een heel klein dorpje, dus het zal niet gauw gebeuren dat iemand de post eruit haalt, maar toch.. het idee. Misschien toch maar kijken of er een slotje op kan ofzo.. zodat ze verplicht moeten aanbellen.
Ja normaal gesproken zit daar altijd een slot op toch? Ik vind het niet echt een fout van tnt, het is bezorgd. Dat jullie zelf geen deugelijke brievenbus hebben lijkt me meer een probleem van jullie? Post kan er natuurlijk ook gewoon uitgehaald worden (nieuwe bankpassen etc, afrekeningen met al jullie gegevens waar fraude mee gepleegd kan worden etc)
Wij hebben niet eens een simpele groene maar een van beton deksel weegt alleen al bijna 20 kilo maar toch haalt de postbode hem er af als het niet past.