Was ruikt muf, iemand een tip?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik wilde net de was opvouwen die er vanaf maandag hing. Maar was nog nat en rook dus naar schimmel. Nu maar even de verwarmingen ontluchten en die aanzetten, want nu moet ik dus 2 wassen opnieuw draaien. Zonde...

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoeveel schoonmaak azijn doen jullie in de trommel als je zn kookwas draait zonder was?
    En kun je dat gewoon in de trommel gieten zonder dat het wegloopt?

Welk poeder raden jullie evt aan heb nu wasmiddel van ah eigen merk langer fris die geurt zo lekker wim eigenlijk geen afscheid nemen hihi.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb hier ook last van. Het ligt hier echt aan het drogen, want ik laat hem regelmatig op 90 graden met azijn draaien en maak m'n wasmachine heel vaak schoon, de trommel, tussen de rubbers, lade, filter..

Echt heel vervelend, ik probeer het dan maar zo goed mogelijk te ventileren tot er een perfecte oplossing komt. Een droger gaat hier echt niet komen in ieder geval.

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik doe echt een flinke scheut schoonmaakazijn ongeveer 2x zoveel als je vloeibaar wasmiddel zou doen. Je kan zelfs een halve liter gebruiken. Je giet het gewoon in het bakje van de vloeibaar. Maar de rubberen rand schoonmaken met een doekje is ook heel belangrijk

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook een tijdje regelmatig gehad maar kwam echt omdat ik er dan teveel in deed achteraf (mn moeder wees me erop). En eens in de zoveel tijd doe ik de handdoeken en beddengoed etc op 90 graden.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit doe ik elke twee weken en dan op 90 graden, lang programma. Ik doe er ook nog een flinke scheut Dettol bij.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ongeveer een halve liter, misschien iets minder. Dan ook nog een flinke scheut Dettol er. Gewoon in de bakjes doen, loopt gelijk door. En wel op 95 gr en lang programma. Hier gelukkig nooit muffe was, altijd fris!

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

De tip die al gegeven werd; de wasmachine zonder wasgoed en met soda of schoonmaakazijn laten draaien op 95 graden en daarbij het bakje van de waspoeder er regelmatig even uit halen en goed schoonmaken + de ruimte waar het bakje in hangt.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ik had dit eerst ook. Maar sinds ik regelmatig een was op 95 graden was (dweilen en vaatdoekjes) geen last meer van.

En ook hier moet alles drogen op een rekje want een droger hebben we niet.
    de donkere was ruikt wel het minst naar wasmiddel maar je ruikt het wasmiddel nog wel. Vooral de witte was ruikt heerlijk!

10. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb dat ook! De was machine niet te vol doen en op het rekje ophangen met wat meer ruimte ertussen. Ik merk als ik veel op het rekje heb dat alles muf rukt omdat het niet goed droogt.
    Balen is dat denk je je favoriete trui aan te doen stinkt het.. pfff

11. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik had dat ook maar ik deed de trommel veel te vol... nu ik er op let geen muf ruikende was meer gelukkig.

12. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik had dat ook, machine schoongemaakt,niet te vol enz.

Niets hielp ,lag zoals eerder gezegd aan dat het te langzaam droogde.
    Nu droog ik in een andere kamer, raam open en het is daar altijd behaaglijk door de verwarmingsbuizen.
    En meer ruimte tussen wasgoed laten aan de lijn.

Nu weer frisse was! Zo balen als je alles opnieuw moet wassen.......

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Waar ik me vooral aan stoor zijn die handdoeken, ik kan ze bijna rechtop neerzetten, zo hard worden ze.
    En ik gebruik wasverzachter, maar dit werkt dus niet.
    Ik heb een droger, maar die gebruik ik liever zo min mogelijk, vind het duur en je wasgoed slijt enorm...
    Iemand hier nog tips? Ik gebruik waspoeder, had met dat vloeibare spul letterlijk schimmel in m'n machine. En wasverzachter al verschillende geprobeerd, van goedkoop tot A merk...
    ( sorry ts als ik je topic hiermee vervuil).

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Azijn er bij ipv wasverzachter, heb ik wel eens gehoord. En anders eerst de handdoeken kwartier in de droger en dan pas ophangen.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier ook!
    ik heb het enkel bij de zwarte was.
    machine is schoon, want ik heb er met andere was geen last van, en ik maak hem heel vaak schoon. wekelijks op 90, vaak een doekje door de rand enz.
    ik heb een tijdje spul van HG gebruikt, tegen stinkende was, een tijdje azijn in de voorwas. helpt niets.
    nu doe ik helaas mn zwarte was meteen in de droger...dat helpt wel. zo'n lekker ruikend doekje erbij en gaan..
    vind het zonde van de stroom, maar 2x wassen is ook duur

16. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Wasmachine even goed schoonmaken en een kookwas laten draaien.

Ik heb trouwens ook een goede tip met een hele goede combi
    wasmiddel en wasverzachter. Zelfs m'n man zei dat de was
    lekker rook. ;)

Ik ruik het nu nog als ik de kast open trek.

Ariel Pods 3 in 1. (6,99 voor 16 pods) Is wel duur trouwens.
    En dan de Lenor gele wasverzachter. Summer breeze ofzo?
    OMG, die is zó lekker.

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Wat hebben veel mensen dit toch.
    En nee Zara tuurlijk bevuil je mijn topic niet. Gaat toch allemaal over de was ;)
    Ik ga het eens proberen met de tips en ander wasmiddel en dan azijn.
    Azijn bij de was of alleen bij het schoonmaken?

Wasverzachter helpt bij mij ook niet echt. Weet ook het doel er niet van, behalve lekker laten ruiken dan.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik kreeg van een vriendin de tip om ipv wasverzachter azijn met lavendelgeur te gaan gebruiken. Bij de action voor 40 cent per fles.
    Flinke scheut daarvan in het wasverzachterbakje en de was is niet alleen heerlijk zacht, maar ook lekker fris :)
    Uit de machine, (ik droog aan de waslijn), nog wel een azijnluchtje, maar eenmaal droog ruikt het heerlijk :)

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ondergoed, sokken, handdoeken en beddegoed gaan hier trouwens vaak wel in de droger nog, maar bovenkleding allemaal gewoon aan het rek en is nu heerlijk zacht dus :)

20. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier ook goede ervaring met natuurazijn. Hierdoor wordt de was zachter, en het gaat ook niet stinken.

Deel Deze Pagina