Was ruikt muf, iemand een tip?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Wij hadden dit eerst ook,
    En kregen de tip om een wasbol aan te vragen, en die op de was te liggen,
    Je gebruikt hierdoor minder wasmiddel en er kan dus ook minder resten achter blijven
    Verder doe ik om de week de machine op 90graden draaien met microvezel doekjes en met silversoda dan zijn en die doekjes schoon en de machine;) en heb nergens meer last van, de machine ruikt niet en de was ook niet(ja naar wasmiddel;))

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb er ook last van heel irritant.. Vooral met onze handdoeken en bepaalde Tshirts (vooral van mn man). Ik denk dat t bij ons ook is dat de was te dicht op elkaar hangt op het rekje en het te langzaam droogt (we hebben t buiten staan op het balkon-wonen in Spanje). Merkte dat het in de zomer stukken minder was. Zou poeder wasmiddel ook veel schelen..??

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ook niet te veel wasverzachter gebruiken, dat gaat ook stinken als het te langzaam droogt

4. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ik gebruikte nooit wasverzachter omdat dit slecht is voor je machine (is vetter dan wasmiddel en koekt je leidingen aan)

Maar de was werd wel muffer daardoor..
    Heb de machine paas keer aangezet op heetste stand met azijn en wasmiddelbak ook goed uitgesopt..
    Scheen al goed te helpen!! Muffigheid niet geheel weg, maar wel veel!
    Nu doe ik er toch af en toe wasverzachter in en dat doet de truuk... Muffigheid weg! :)

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat ook wel wil helpen is ontkalken

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben er nu ook achter, dat die muffe geur vrijwel alleen in de boorden van shirts zit, dus de plekken waar het moeilijk droog wordt (omdat de stof daar dik is).... Irritant! Wat doe ik er aan.. Hier in Spanje is er geen centrale verwarming en buiten hebben we nu ook niet zulk mooi weer, dus overal droogt het vrij langzaam..

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik had dat ook, met vloeibaar wasmiddel. Sinds ik ben geswitcht naar waspoeder (nu AH huismerk poeder), ruikt het weer lekker. En dit zowel bij drogen op een rekje als bij drogen met de wasdroger.

Deel Deze Pagina