Ik had een keer trouble met mijn wasmachine en toen de reparateur kwam kreeg ik ook de tip om een keer in de week een "lege was" te draaien op 90 graden. Sindsdien nooit meer trouble gehad en een heerlijk ruikende was !
jakkie, echt waar? ik dacht altijd dat het van de waspoeder kwam, want met vloeibaar heb ik dat nooit gehad goeie tips hier in het topic, helaas heb ik er geen 1 aan toe te voegen
dat dacht ik dus ook, tot die monteur dus kwam. ben toen gelijk een paar kookbeurten gaan doen, en die viezigheid die tussen het rubber en metaal gaat zitten is ook weg. toen die vertelde over die "vetluis" kreeg ik wel een vies gevoel hoor, niet geweten dat wasmachines zo vies kunnen worden. alleen bij zwarte was wil ik nog wel eens dreft dark gebruiken, maar voor de rest gaat er bij mij alleen nog maar poeder in.
hoe zit het met wasverzachter? Dat gebruik ik namelijk aangezien ik geen droger heb en de was dan zo hard word....
gooi je de soda in het bakje waar je normaal je wasmiddel in doet of doe je het in de trommel? groetjes susanne
Bedankt voor alle tips! Ook ik heb gelijk een lege trommel laten draaien op 90 graden en moet zeggen dat het wasje daarna alweer wat frisser rook.
mijn vriendin en ik hadden het er laatst over dat we graag de was buiten hangen met het mooie weer... ineens keken we mekaar aan,en schoten in de lach, we klinken tegenwoordig erg vaak als onze moeders praten over was en zo
Ik was sowieso 1x in de maand op 90 graden een loze was. Dan zet ik de wasmachine aan voordat ik naar bed ga zet ik hem uit! Ik doe er wel een hele fles schoonmaak azijn of soda in en laat dan de machine in het hoofdprogramma stilstaan. Dan kan het de hele nacht inweken en de volgende ochtend doe ik hem weer en vervolg het was programma gewoon weer. Daarna laat ik hem nog 1x extra spoelen en ik was gewoon met vloeibare wasmiddel en ik heb geen last meer van geurtjes en strepen op het wasgoed. Dat spul van HG voor het schoonmaken van de wasmachine is ook goed, maar wel weer duur vergeleken met azijn! Dus dames misschien wat vaker schoonmaken op een 90 graden was.
Ik doe dat inderdaad ook, een keer in de zoveel tijd op 90 graden laten draaien... Maar dat van die soda of schoonmaakazijn is wel een goede tip! Dan wordt hij nog even lekker extra schoon! Marian
Hm het ruikt bij mij inderdaad ook nogal eens muf dacht eigenlijk dat dat er aan lag als je je was te lang in de wasmachien laat zitten na het wassen toch eens kookwasje zonder was draaien van het weekend.. wie weet of het helpt want inderdaad.. het wasmiddel/verzachter helpt wel een beetje.. maar niet helemaal.
Wij hebben dit ook gehad, en wat bij ons heel erg heeft geholpen... (Weet niet of je dit al doet!?) WASBOLLEN! Eerst deden we het in het bakje van de machine zelf, daarna ging de was vaak ruiken naar 'vieze was' (zo noemden wij het altijd) Sinds dien wassen we met een wasbol, gewoon tussen de was, en we hebben het nooit meer! Bij ons heeft het geholpen, wil niet zeggen dat het bij jou hetzelfde probleem is, maar misschien valt het te proberen? Succes! Groetjes, Fioon
Hmm ik was hier altijd met een bolletje dus dat is het niet maar heb het wel vaker gehoord inderdaad ja nog geen 90 graden wasje gedraaid tho.. veel te mooi weer om thuis te blijven vandaag doe het morgenochtend wel ff voor ik naar werk ga