Was stinkt / welk wasmiddel

Discussie in 'De lounge' gestart door Sage86, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sage86

Sage86 Actief lid

4 jul 2014
    285
    41
    28
    Ik heb nu al een tijdje dat mijn was stinkt na het wassen.
    Op internet lees ik tips om soda of azijn erin te doen en dan wassen op 90 graden. Dat ga ik nu ook maar eens proberen.
    Iemand van jullie nog andere tips?

En welk wasmiddel gebruiken jullie? Ik gebruik altijd de Ariel tabs. Misschien toch ook maar eens overstappen?

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb er ook een tijdje last van gehad. Maar dat kwam door de wasmachine zelf en niet zozeer het middel. Hoe ik ervan af ben gekomen:
    - Je wasmachine goed reinigen met een ontvetter. Dus de rubbers etc bij langs. Daarna met soda en azijn de trommel reinigen.
    - Ook de bakjes van het afwasmiddel reinigen :)
    - En na het wassen van een wasje open laten staan, net als de deur van de wasmachine.

Ik gebruik altijd robijn of dash. Meer omdat m'n jongste zoontje niet tegen ander afwasmiddel kan.

3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik gebruik altijd Neutral. En ik gebruik azijn (geen schoonmaakazijn!!) als wasverzachter. Eens per maand even een kookwas.
    Regelmatig schoonmaken, zoals 2littlemonkeys al zegt.

Mijn was ruikt prima. Niet chemisch naar bloemen en dergelijke, maar dat is ook juist niet de bedoeling.

Sue87 vindt dit leuk.
  4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij mij kwam het laatst wel door het wasmiddel.. had een andere geprobeerd en maar weer een ander merk gekocht omdat de was echt stonk

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb het ook een hele tijd gehad. Ik doe nu ongeveer een keer per maand twee vaatwastabletten in de trommel en de machine op 95 graden laten wassen. Ook de rubbers aan de binnenkant goed schoonhouden en het wasmiddelbakje schoonmaken. Ik gebruik sinds kort alleen nog maar Robijn, de nieuwe combinaties, en ik heb heerlijk ruikende was.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben het ook wel eens(gebruiken ook verschillende soorten wasmiddel en wasverzachter) maar na de wasmachine te hebben gereinigd zijn de nare geurtjes weg.

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier nooit problemen gehad met Ariël tabs. Ik kan je twee dingen aanraden:
    Je wasmachine grondig reinigen met soda/speciale reiniger en
    Doseer je wel naar waterhardheid en grootte van je trommel? Hier is het water heel hard en hebben we een 6kg+ wasmachine. Ik moet of twee tabletjes per wasbeurt doen of een kalktablet + wasmiddel tablet. Dan is het resultaat goed. :)

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb het met bepaalde wassen.
    De zwarte was en de blauwe was. Denk dat het bij mij in bepaalde klesingstukken zit.
    Want ook wassen met azijn werkt niet.
    Zag hier een keer van hg een product voorbij komen dus wil dat nog proberen.

9. Sage86

Sage86 Actief lid

4 jul 2014
    285
    41
    28
    Ik heb laat op de ochtend de wasmachine aangezet met wat zuiveringszout en op de kookwas aangezet. Net een nieuwe was erin gehad maar het is nog steeds muf :(

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik was sowieso elke week een witte was op 75 graden en heb nog nooit een stinkende was of machine gehad in 15 jaar, ongeacht welk wasmiddel of welke wasverzachter. Ik zou dus gewoon wat vaker een hete was draaien.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Regelijkmatig een hoge temperatuur kiezen zonder was met wat soda.
    De was er zo snel mogelijk uithalen, de deur altijd een op een kier laten.teveel wasmiddel kan je was ook van stinken. De was op een te lage temperatuur.

Het kan ook zijn dat je wasluis hebt, dat gaat zitten in de donkere was.

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zit de afvoer niet verstopt waardoor de machine rioolwater terug krijgt?
    Heb ik eens gehad...was stonk ook na het wassen...bleek afvoer deels verstopt dus hij pompte het terugvloeiende water steeds door de was

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik doe ook elke week een kookwas en heb in 5 jaar nog nooit een stinkende was gehad.

14. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Elke maand een machine laten draaien met soda op hoogste temperatuur.
    De wasmachines gaan sneller stinken omdat we vaker op lage temperatuur wassen tegenwoordig. Je kan ook je witte was warmer wassen, maar dan moet je wel zorgen dat er niets delicaats in zit.

Waspoeder schijnt ook beter te zijn voor je machine dan de vloeibare wasmiddelen.

15. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hier ben ik het mee eens. Laat ook de deur van je wasmachine, wanneer hij leeg is, altijd op een kier staan. De was er zo snel mogelijk uithalen.

16. Sage86

Sage86 Actief lid

4 jul 2014
    285
    41
    28
    Dat doe ik gelukkig altijd al. De was zit er nooit langer in dan hooguit 2 uurtjes en de deur doe ik nooit dicht als de machine leeg is.
    Ik zoek nog even verder om van die lucht af te komen!

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Laat je ook het vakje van het wasmiddel openstaan?

18. Sage86

Sage86 Actief lid

4 jul 2014
    285
    41
    28
    Nee die zit altijd dicht. Die gebruik ik ook nooit omdat ik de tabs zo in de trommel gooi.
    Bakje is wel schoon trouwens

19. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik laat 1 a 2 keer per maand de machine een keer op 90° grd draaien

Heb altijd de deur en waspoeder/wasverzachter bakje open staan na een wasbeurt

Gebruik verschillende soorten wasmiddelen & wasverzachters

Maak regelmatig de rubbers ook schoon van de wasmachine na een wasbeurt

Ik herken het niet

20. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.149
    3.790
    113
    Nieuwe wasmachine kopen werkte bij mij heel goed. (oude was wel kapot hoor)

Ik vind een was er 2 uur in laten zitten best lang trouwens, misschien eens proberen om het maximaal 5 minuten te laten zijn?

Deel Deze Pagina