Exact dit. Naar effect is wel dat ik de kleding van anderen nu onwijs chemisch vind ruiken en het zelfs op mn keel slaat als iemand met sterk ruikende kleding naast me zit.
Oh en beter geen vloeibaar of tabs gebruiken, poeder is beter en dan ook nog eens maar de helft van wat voorgeschreven wordt.
Hier ook wel es Maar soms zijn et ook bepaalde kleren We wassen soms wel es gewoon om 60 graden en dan is het weer weg
1x per twee weken de machine op 90 graden laten draaien met een fles natuurazijn. De deur en rubberen ringen ook goed schoonmaken met chlorox doekjes o.i.d. Ik heb nog nooit stinkende was gehad gelukkig, heerljk fris juist.
Wij hadden ook laatst dat het zo stonk erg vies vooral in de handdoeken zat die stank heel erg Dus dachten al dat het aan de handdoeken lag maar dat kon helemaal niet want eerder hadden we nooit last van die lucht dus toen ze hele wasmachine schoongemaakt met bleek en zeepbakjes enzo ook en toen de machine met nog een scheut bleek aangezet op 90 en toen was het weg daarna ook de handdoeken allemaal nog maals gewassen op 90 en nu helemaal nergens geen last meer van ik denk dat het hier kwam van de wasmiddel restjes
Wij hadden het heel erg, ook vaak vetluis wat onze kleding verpeste. Doen nu om de week een lege trommel met soda op kookwas laten draaien en gebruiken alleen nog maar waspoeder. Nu we wasmiddel in poedervorm gebruiken ruikt het weer heerlijk. Vloeibaar nemen we dus niet meer.
Met vaatwastablet op heet programma leeg laten draaien. Alles schoonmaken inclusief bakje. Bij elke was een scheut azijn. Met waspoeder wassen in plaats van vloeibaar. Een theelepel is vaak al genoeg.
In ieder geval je wasmachine reinigen en daarna je was wassen met HG tegen geurtjes in sportkleding net zo lang gebruiken tot de luchtjes uit je kleren zijn. Één keer in de maand een kookwasje draaien. Heeft bij ons heel goed geholpen.
Je moet het zeepbakje er eens uithalen en dan in dat gat kijken of er veel troep aangekoekt zit (achterkant, bovenkant). Hier maak ik het bakje regelmatig schoon, maar schrok me eens rot toen ik in dat gat keek (sorry, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Je gebruikt wel wasverzachter in het bakje, neem ik aan. En volgens mij zit er in die tabs veel te veel wasmiddel. Kan je niet overstappen op een ander wasmiddel en minder doseren? En stinkt het ook nog als het droog is? Ik heb 1 was die stinkt ( is elke week ong hetzelfde), maar als het droog is ruikt het wel lekker.
Ik had dat ook met de donkere was! Ik gebruikte robijn voor de donkere was. Dat doe ik nu niet meer. Gebruik nu alleen nog wasmiddel voor de witte en gekleurde was. De donkere was was ik dus met robijn voor gekleurde was. Ook laat ik het deurtje altijd open staan en was ik ongeveer elke 2 weken op 95 graden met soda of azijn. Daar gooi ik dan mijn dweilen en vaatdoekjes bij!!