Pesten op het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanyi, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Vandaag ben ik bij toeval op een mail gestuit tussen twee directe collega's van mij op de afdeling over mij. Het kwam erop neer dat ze me maar een stoorzender op de afdeling vinden, maar wat ik het ergste vond is dat ze het maar storend vinden dat ik het welleens heb over de ziekte van mijn moeder. Mijn moeder is ongeneeslijk ziek en heeft nog maar een paar maanden te leven.
    Nadat ik deze mail las ben ik opzoek gegaan of ze meer hadden geschreven en dat was uiteraard het geval. Onzinnige dingen over dat als ze vragen of ik iets wil drinken, ik vraag of ze mijn kan met heet water willen vullen. Zelfde apparaat, dus geen enkele moeite.
    Nu ga ik er gelukkig al weg. Nog 6 dagen werken, maar laat dit niet over mijn kant gaan. Alleen mijn vraag is hoe en wanneer. Ik wil mijn laatste dagen ook niet verpesten.

1. Ik spreek ze er morgen op aan, zonder mijn leidinggevende want die is volgende week pas weer op kantoor.

2. Ik wacht tot volgende week en spreek ze er samen met mijn leidinggevende op aan.

3. Ik stuur na mijn vertrek alle betreffende mails door naar mijn leidinggevende en laat het aan hem of hij er wat mee wil doen.

Wat zouden jullie doen?

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Begrijp ik het goed dat je stopt met werken bij deze werkgever?

Ik zou er zeker iets van zeggen tegenover hun maar dit zeker ook melden ongeacht of ik wel of niet zou blijven werken bij deze werkgever. Dit gedrag bepaald namelijk voor een groot gedeelte de sfeer op de werkvloer. Ik zou het tegen hun zeggen en vervolgens aan de leidinggevende...

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ga voor optie 3, zou er echt geen energie meer in willen steken!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou de e-mails uitprinten en in het postvakje van de leidinggevende doen (of per mail versturen als het niet veilig genoeg is). Daarna zou ik die personen ermee confronteren plus ze voor rotte vis uitmaken en de laatste dagen ziekmelden. Go EF yourself.

Maar goed, ik ben wel vaker lichtgeraakt.

5. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik zou ze er morgen al op aanspreken, zou hier echt niet een paar dagen mee kunnen wachten en zou het nog kenbaar maken aan de leidinggevende. Zou ze dit ook meedelen dat ik dit ga doen.
    Vind het zo triest dat je zo gaat lopen roddelen over je collega.

6. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Met ziekmelden heb je toch je werkgever ermee. Zou dat niet doen en het die collega's ook niet gunnen. Gewoon je dagen afmaken.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Ik zou hen er fijntjes op wijzen dat je weet van hun mailwisseling.
    En dat je ze wilt adviseren om eens na te denken over hun eigen kinderachtige gedrag. Maar dat ze gerust kunnen zijn, want ze zijn bijna van je af... zoiets.. en dan lekker sarcastisch.
    Of gewoon dit als antwoord op hun mailwisseling sturen. Misschien wel op je laatste werkdag. Voelen ze zich lekker lullig.

En je baas zou ik dan dezelfde mailwisseling doorsturen. Met de vraag erbij of hij wel weet hoe zijn medewerkers zich opstellen en dat dit soort dingen vast heel bevorderlijk is voor de sfeer.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik zou de mailtje doorsturen naar je leidinggevende en de mails een aantal keer uitprinten. Ook zou ik de collega's erop aanspreken en dat je binnenkort een gesprek hebt met je leidinggevende hierover.

Houdt t kort; ik weet van jullie geroddel over mij via de mail. Ik ga hier niet in discussie met jullie want dat zijn jullie het echt niet waard. Bedankt voor de "leuke" laatste werkdagen voor mij. En dan weglopen.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Die collega's hebben er wel meer werk van ;)

10. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Ik heb gelukkig al ontslag genomen. Ik heb er meer dan 12,5 jaar gewerkt. Deze twee werken er nu 9 maanden......

Ziekmelden doe ik niet, dat zit niet in mijn aard en ik wil het goed afronden.

Ik had ook al bedacht om ze op mijn laatste werkdag de marks door te sturen en mijn leidinggevende in te lichten.
    Die licht ik zeker in.
    Vind het moment alleen lastig.

11. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Helaas niet. Mijn vervanger werkt al bij het bedrijf en die ga ik morgen inwerken. Ze kent alles al, maar moet alleen de ins en outs van de afdeling leren.

12. Amare

Amare Niet meer actief

Pfoe moeilijk, maar ik zou het ook niet kunnen laten om er iets van te zeggen.
    Ben wel nieuwsgierig hoe je erachter bent gekomen. Hebben ze deze mail per ongeluk naar jou gestuurd?

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hmmm. Alsnog... Ik zou het gewoon niet meer doen. Na 12,5 jaar op een bepaalde plek nog te worden getreiterd door een stel truttekoppen - nou ja, kwader kun je me niet krijgen.

Ik had trouwens direct de confrontatie aangegaan met het stoom uit mijn oren! Knap dat je je wist in te houden.

14. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik zou hen er zo snel mogelijk mee confronteren. Nadat ik de mails heb uitgeprint en in het postvak van de leidinggevende heb gelegd en voor de zekerheid een telefoontje heb gedaan. Ik wil die 2 stakkers wel zien kroelen van schaamte als ze als 2 kleine kindjes hun excuus moeten aanbieden.

En voortaan zou ik een nog grotere kan meenemen voor heet water. Dat ze er maar lang mogen staan...

Of klinkt ik nu sadistisch?:)

15. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Mijn collega's waren er vandaag niet en er was een probleem wat ik moest oplossen, dus zocht ik in zijn outbox op een bepaald woord en scrolde tussen alle mails met een "hit". Daarna ben ik uiteraard verder gaan kijken. Hij had zelf mij zijn password gegeven om te kijken of er bepaalde mails waren binnengekomen.

16. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Ik zat alleen vandaag. :)
    Later kwam een andere collega en die heb ik in vertrouwen genomen. Die was stom verbaasd.

17. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Haha nee hoor. Neem er gewoon twee mee :p

18. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ik zou ze morgenochtend de conversaties doormailen en het volgende zeggen;

Aangezien jullie liever dingen per e-mail bespreken, dan toch mijn reactie per e-mail.
    Jammer dat jullie zo met mensen omgaan, denk eens goed na over jullie kinderachtige gedrag, het scheelt voor jullie dat ik over een klein weekje weg ben.

Je leidinggevende in de CC zetten, zodat zij dit ook zien.

Triest dat mensen zo met elkaar om gaan...
    Succes met je laatste dagen.

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik vind het tricky omdat je dan last zien dat je echt hebt lopen neuzen in zijn outbox. De eerste mail was per ongeluk, maar de rest is m.i. Bijna schending van privacy ( ook al heb je zijn ww gekregen)
    Daarom zou ik er niks mee doen.

20. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Dit!

Kan niet geloven hoe triest sommige mensen kunnen zijn... *zucht*.

Deel Deze Pagina