Wat vraagjes over huwelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden, ik wil jullie wat vragen stellen over trouwen.
    Ik loop namelijk tegen een paar obstakels aan.

-de vader van mijn vriend leeft niet meer. Schoonmoeder gaat 1 maand na ons trouwen.
    Hoe behandel ik dan haar aanstaande? Hij is tenslotte niet de vader van de bruidegom...maar hij hoort wel bij mijn schoonmoeder?
    En dan bedoel ik voornamelijk met het foto's maken en het feliciteren?

-Corsages? Als ik besluit alleen de ouders en getuigen een corsage te doen, stoot ik dan niemand voor de kop? aangezien 1 getuige mn zwager is, en vriendlief heeft nog een broer en een zus die dan geen corsage zouden dragen.En de partner van de getuige en de vriend van schoonmams..wel of geen corsage??

En weet iemand waar je blijvende corsages vandaan kunt halen?
    Ben niet zo van de verse bloemen die eind van de dag bruin zijn;)

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Aangezien je schoonmoeder met deze man gaat trouwen hoort hij gewoon bij de familie.Het zou een beetje stom zijn als hij dan niet op de foto zou mogen.Met feliciteren zou je zelf aan hem kunnen vragen of hij in het rijtje wil gaan staan.
    Dan de corsages,ik werk zelf in een bloemenwinkel en daar word vaak corsages besteld voor alleen de getuigen(zonder partner) en de ouders.
    Als je dat zo uitlegd waarom zou je dan iemand tegen de borst stoten?Deze personen zijn op zo`n dag extra speciaal

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wij hadden corsages voor de getuigen en partners, de ouders en voor hele goede vrienden. Corsages van een goede bloemist zijn overigens echt niet bruin aan het einde van de dag. Wat de partner van je schoonmoeder betreft, die zou ik ook beschouwen als familie. Bij ons stonden de partners van (gescheiden) ouders gewoon in de "felicitatie-line-up".

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

gefeliciteerd dat je gaat trouwen!
    ik ben zelf ook getrouwd.
    wij hebben er ivm het budget voor gekozen om een bruidsboeket te nemen en voor mijn man een corsage. Verder niemand een corsage.
    ik zou de aanstaande man van je schoonmoeder behandelen als `de aanstaande man van je schoonmoeder`
    dus niet als je schoonmoeders vriend.
    we hadden dagverse bloemen en deze werden pas een aantal dagen na het trouwen pas bruin.

groetjes

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee ik bedoel niet qua niet op de foto mogen, maar hij is niet mijn vriends vader dus ik zou het persoonlijk raar vinden dat hij er als vader bij staat...
    Maar ik denk dan zelf om een foto extra te doen, dus 1 met en 1 zonder hem.

Ik weet niet, ik vind het gewoon raar.
    Het is een harstikke leuk man, begrijp me niet verkeerd.
    Maar ze zijn 2 jaar samen en het voelt gewoon niet juist.
    Komt voornamelijk denkik doordat ik er moeite mee heb dat ik mijn echte schoonvader nooit heb gekend en dus ook nooit zal kennen.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wat vindt je aanstaande er van? Ik kan me wel voorstellen dat het je schoonmoeder erg zou kwetsen als je toch onderscheid maakt qua foto's etc.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Misschien wel, maar het blijft toch onze dag.
    Mijn aanstaande is in zo'n mate nuchter dattie alles wel best vind...Daar heb ik niet veel aan.
    Zou het echt zo erg zijn om eerst een foto te maken met alle 4 erbij, en daarna 1 dat hij een stappie opzij zet?
    Ik bedoel, zo''n foto is met ouders van het bruidspaar.
    Hij is niet mijn vriends vader...

8. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn vader is ook hertouwd nadat ik ben getrouw en hij had toe ook al een releatie met zijn huidige vrouw.
    We hadden haar toch samen met mijn vader op de foto gevraagd.Ik denk dat het je schoonmoeder best pijn kan doen als je hem niet op de foto wilt.Lijkt een beetje net alsof je haar partner niet accepteerd.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zeg niet dat ik hem er niet op wil, ik zeg dat ik er OOK 1 wil met alleen schoonmoeder en mijn ouders.

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nee vind ik niet raar die foto's zijn voor het leven en ik heb zoiets stel je schoonmoeder vind het over 3 jaar wel welletjes en gaat scheiden en de man is dan niet meer in jullie leven maar dan zit je wel met een familie groepsfoto te kijken waar die opstaat als "vader van"..

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan nu met de kerstperiode mooie corsages vinden op de kerstafdelingen (van die clipjes)
    Zijde corsages zijn aardig prijzig.
    En een bloemist zal geen corsages maken die aan het einde van de dag bruin zijn hoor :p
    Dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Wij hebben ook alleen de getuiges en ouders een corsage gegeven.
    Niemand voelde zich gepasseert.
    En al wel, het is jullie bruiloft!

Ik zou de as van je schoonmoeder idd niet op de foto zetten als de ouders op de foto moeten.
    Maar je kan idd wel een extra foto maken met hem erbij, die is zo gemaakt.
    Geef wel aan bij je fotograaf dat het niet zn vader is en dus ook niet als zodoende in het fotoboek hoort!

Geniet maar van de voorbereidingen :D

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je foto's met de ouders maakt zou ik gewoon een foto van jullie met je schoonmoeder en haar aanstaande maken en een foto van jullie met alleen je schoonmoeder.

Ik ben vorig jaar getrouwd en mijn ouders zijn gescheiden. Ik heb een foto van ons met mijn moeder alleen, met ons en mijn vader en stiefmoeder en met ons en mijn vader en moeder samen. Dat wilde ik graag en vond iedereen ook normaal.

Voor wat betreft de corsages: Als je alleen de getuigen en ouders wilt doen is dat toch prima. Is volgens mij heel normaal. En als iemand beledigd is...jammer dan! Daar komen ze ook wel weer overheen. Onze corsages waren aan het einde van de dag trouwens nog hartstikke mooi, helemaal niet bruin geworden. Als je wilt kun je dus best corsages van echte bloemen nemen.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Zo denk ik dus ook een beetje.
    We willen beiden zowieso niet dat hij neergezet word als de vader van, want dat is hij niet.
    Maar hij is wel mijn schoonmoeders aanstaande...Dus hij hoort bij de familie.
    Misschien begrijpt hij het best wel als we het hem eens vragen.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Je moet gewoon doen wat voor jou het prettigst voelt, dit moet jullie dag worden!

Mijn nichtje wilde haar vriendje meenemen naar onze bruiloft, dat wilde ik niet. ik had haar vriendje 2x gezien, en we hadden een kleine bruiloft.
    Nou mevrouw was boos en is zelf ook niet op onze bruiloft gekomen.
    Maar een maand later was het toch uit met vriendje....en anders had ik een onbekende op me trouwfoto's staan.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Consider, dat had ik denkik ook niet gewild hoor.
    Zit je idd met een wildvreemde op jou trouwfoto's...

16. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik zou er dan eerder 1 doen met alleen jullie en jou ouders en 1 met jullie en schoonmoeder
    en dan nog 1 met alle 4

Misschien is het een idee om dit ff voor te leggen aan je schoonmoeder. Dan voorkom je sowieso al dat ze op jullie trouwdag al voor voldongen feiten staan.

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik zou het gewoon zeggen niet omheen draaien en hij zal het heus wel snappen hoor en je schoonmoeder ook maare zou er niet bijzeggen wat ik net opschreef "stel dat ze over 3 jaar uit elkaar zijn" want denk dat je daar wel commentaar op zou krijgen dan :D

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je moet gewoon doen wat voor jezelf goed voelt.. op jouw trouwdag hoef je echt alleen maar aan jullie zelf te denken en aan niemand anders..

ik persoonlijk zou mijn stiefvader en stiefmoeder gewoon op de foto's willen.. de stief zijn niet je echte ouders. maar ze horen er wel net zo goed bij.. het zijn de partners van je ouders.. en dat hoor je (vind ik) ook te respecteren..

ik zeg niet dat je dat niet doet.. want zoals je het uitlegt doe je dat wel.. alleen ikzelf zou het wel willen..

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Over je corsages, ik zou zelf zoiets hebben van of iedereen of alleen de bruid en de bruidegom.

En over je a.s. schoonvader. Waarom zet je hem niet aan het uiteinde, kun je hem er altijd nog vanaf knippen ;) Het zou mij in ieder geval niet in goede aarde vallen, als ze een foto zouden willen hebben met mij en zonder mij.

Op onze foto's staan ook nog partners die er niet meer zijn. Zo mijn broers vriendin. Helaas, maar het zijt zo.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat ik het vooraf even ter sprake zou brengen. Als zijnde, dat je ook graag tijdens het foto
    s maken, alléén met de ouders op de foto wil. Gewoon voor 1 foto.. Niet omdat je de toekomstige man van je schoonmoeder er niet op wil hebben, maar omdat je simpelweg die andere foto óók wil hebben...

Mijn nichtje was mijn getuige... ze is als een zus voor me. Ze stond dus ook op de foto met de broers en zussen (en aanhang) maar zo is er ook een foto waar zij en haar vriend een stapje terug hadden gedaan, voor een foto met alleen de échte broers en zussen.

Prima toch :) . Op het moment zelf was het wat lacherig... zo... nou ff wegwezen jullie ;) voor de volgende foto !

Maar als je erover twijfelt of over de reacties, gewoon even van te voren ter sprake brengen, zodat je je er op de dag zelf niet druk over hoeft te maken.

Met feliciteren zou ik de keuze denk ik aan hemzelf laten.. of hij in de rij erbij wil komen staan of niet. Mijn eigen vader liep al vrij snel zelf ook wat rond, lekker te kletsen met de gasten... ging eigenlijk vrij ontspannen ;)

Over de corsages: Onze waren ook nog prachtig aan het einde van de dag.... ouders + getuigen alleen een corsage is niet raar hoor. Zijn hebben toch ook een bijzondere 'positie' die dag...

Deel Deze Pagina