Onze zoon van ruim 3 was meer dan een half jaar overdag zinderlijk. Het begon van de een op andere dag met weer een paar ongelukjes, wat hij daarvoor niet had. Maar nu lijkt het wel weer terug bij af. Plast zeker een paar keer per dag in z'n broek, poepen doet hij overigens wel gewoon op de wc (gelukkig). Zou dit een terugval zijn? Wat raden jullie aan; luierbroekje weer aan doen of niet? Graag advies. Bedankt alvast.
Belonen. Als hij bijv een week niet in zijn broek heeft geplast een kadootje of wat dan ook geven. Ik had een plaatje van iets van playmobil uitgeprint. In 7 stukjes geknipt en als ze droog was die dag, kreeg ze een puzzelstukje. Totdat ze hem helemaal had en toen kreeg ze het kadootje.
bij elk terugval was het hier altijd iets met de piemel helaas!schimmel infectie, ontstekingen. ik hoop het bij jouw zoon niet het geval is.
Ik zou niet gelijk weer een luier omdoen. Een kind is zindelijk of niet en raakt verward als ie weer een luier omkrijgt (behalve met slapen). Is er iets veranderd in zijn leven? Zwangerschap, verandering op psz, creche, slaapje overslaan, etc? Ik zou m uitbundig belonen als ie t op de wc doet en zeker niet straffen als ie het in z'n broek doet. Maar dat deed je waarschijnlijk al niet, je hebt 'm tenslotte al zindelijk gekregen. En inderdaad anders even langs de dokter. Succes!
Ik ben vandaag even langs de dokter geweest om z'n urine na te laten kijken. Er is gelukkig niks aan de hand. Er zijn wel wat dingen veranderd. Hij slaapt in de middag niet meer en zijn beste vriendje op school is naar de basisschool gegaan. Wie weet hangt het hier mee samen. Nee boos worden wij niet op hem, al hopen we wel dat deze fase weer gauw voorbij is!