hallo meiden, vind zo erg dat ik dit moet schrijven. Mijn oudste zoon is vrijdag jarig , maar we hebben gewoon echt geen geld we hebben nog 10 euro waar we deze week mee moeten doen. we wachten nog steeds op geld van de belasting. en dit is meer dan 4000 euro dus als dat er op staat is alles weer normaal. maar kan ik zijn verjaardag verzetten totdat we geld hebben, hij wordt 4 en heeft dus echt een leeftijd dat hij het door heeft, maar een klein cadeautje kunnen we hem dus niet eens geven omdat we anders niet kunnen eten , jullie tips?
Ms een idee om hem een dagje ergens naar toe te geven als kado. Bijv Efteling of een musical? Dan maak je een grote bon van papier. Het kado kunnen jullie dan gaan ondernemen als het geld vd belasting er is. En voor die 10 E alvast een klenigheidje kopen, wat ms bij het daguitje past. Bijv dieren bij de dierentuin. Efteling spul bij een dagje Efteling. Kijk ook eens bij de kringloper, mp of 2e handswinkeltjes. Ook de prijsmepper heeft leuke kado's voor echt heel weinig. Succes.
ik zou het uitstellen... met 4 jaar weten ze nog niet wanneer ze jarig zijn, maar wel dat er cadeau's bijhoren en slingers e.d. mijn zoon is net 4 jaar geworden nl en wist dit heel goed haha. Vorig jaar heb ik mijn zoons verjaardag later gevierd nl in het weekend en hij was de donderdag er voor jarig... hij had niks door uiteraard, maar als moeder heb je er een niet lekker gevoel bij dat weet ik... dus ik zou het uitstellen. Heb je zicht op wanner het geld komt van de belastingdienst? voor 1 april aangifte gedaan is voor 1 juli geld nl... dan komt het deze maand nog.
we zitten op het geld te wachten van de kinderopvang toeslag daar was iets mis gegaan waardoor we 3 maanden zelf moesten betalen maar dus alles in 1x
Hier had uitstellen echt geen optie geweest, ze leefde al zolang naar die dag toe. Want dan mocht ze ook naar school. Zelf zou ik toch nog proberen wat geld te lenen en anders improviseren met heel weinig geld. Slingers heb je vast van vorige verjaardagen, kosten een cent of 30 en anders zelf maken van gekleurd papier of oude folders. Misschien zelf een cake maken, kaarsje erop en slagroom. En misschien een kleinigheidje anders (action, kringloopwinkel). Neem aan dat er wel familie komt die hebben wel een kado waardoor dat al niet zo'n 'punt' is en waardebon is anders misschien ook een leuk idee.
Tsjaa ik snap dat nog meer lenen vervelend is... Maar ik zou zijn vejaardg belangrijker vinden dan het vervelende gevoel... Ik zou het dus gewoon lenen
we hebben voor deze hele week nog 10 euro over en ja daar moeten we van eten. dus nee zit er echt niet in voordeel is dat hij al een maand naar school gaat
Verzetten van zijn verjaardag kun je niet doen vind ik. Kun je het hem niet uitleggen dat hij later zijn cadeau krijgt, maar dat jullie vandaag wel een feestje vieren (vrijdag dus) en dan die dag naar een gratis speeltuin/kinderboerderij en daar lekker picknikken met boterhammen. Mijn dochter zou het prima vinden dat weet ik zeker, maar niet als we het niet zouden vieren en het zouden overslaan zonder overleg.
Ik zou het ook toch nog lenen bij iemand of een voorschot vragen aan je baas. Het hoeft niet veel te zijn natuurlijk he. Ik vind het idee van een dagje weg echt een hele goede. Dit kun je ze denk ik voor een 4e verjaardag heel goed geven en dan nog wat lenen om wat lekkers te kunnen maken voor de dag zelf. O ja, je kunt natuurlijk ook nog kijken of je wat spulletjes verkoopt op marktplaats. Kortom... Met creatief denken kom je een heel eind
Wat vervelend. Uitstellen was hier ook geen optie geweest. Ik neem aan dat je zoontje ook naar school gaat? Dan is het wel zo leuk als hij zijn verjaadag heeft gevierd. Dan is het 'echt'. Ik zou, mits je een goede band heb met familie, toch wat geld lenen. Je geeft zelf al aan dat je nog veel geld van de belasting verwacht, dus je kunt het makkelijk terug betalen. Ik zou inderdaad mijn gevoel even opzij zetten en mijn zoontje een leuke verjaardag geven.
Ik vind t een beetje lastig hier antwoord op te geven. Wil nl niet vervelend overkomen, maar je weet toch al n hele tijd wanneer hij jarig is? Als je n paar maanden 5 euro p mnd apart had gelegd dat had je best wel wat kunnen kopen, bv bij action. Verder kan me niet voorstellen dat er helemaal niemand is waarvan je 20,- kan lenen om iets te kopen
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens,niet lullig bedoeld naatuurlijk maar je weet een jaar van te voren al wanneer zijn verjaardag is. En laten we eerlijk zijn iedereen kan wel met ideen komen maar als je nog maar 10euro hebt en daar moet je eigenlijk heel de week van eten (wat waarschijnlijk ook niet lukt of je moet nog volle kasten hebben).Van dat geld kun je ook al ga je naar de action/aldi gewoon geen hele verjaardag vieren. Geen opa of oma die een klein feesje wil betalen ipv een kado te kopen?
vooral lullig voor je kindje vind ik, heb je dat niet eerder aan zien komen, al leg je elke week 50 cent weg?? Ik zou je eigen trots opzij zetten en toch familie vragen om te lenen. En je hebt ook 0,0 spaargeld waar je iets van kunt pakken??
Lijkt me lastig.... TS geeft aan dat er door een fout met KOT zij zelf drie maanden bijdrage kinderopvang zelf hebben moeten betalen.... dus lijkt me dat hun spaarpot in die zin ernstig leeg is. Dat zou nl mijn "eerste" zijn om aan te spreken in een dergelijke situatie.
We kregen de rekening van de opvang oppeens thuis gestuurd omdat belastingdienst nog niet betaald had en moesten oppeens voor 3 maand op hoesten en vorige maand 20 mei was de jongste ook jarig
'T is niet een kwestie van trots , maar we kunnen alleen dan lenen van mijn schoonvader (die mij beslist niet licht ) en elke keer als we geld van hem lenen stelt hij ons in een kwaad daglicht. Hij heeft dan het idee dat hij de baas over ons kan zijn enz.
Jullie hebben dan verder geen vrienden of familie? Zit jein de schuldhulpverlening of zoiets? Wij hebben t ook niet superbreed maar evt tegenslagen kunnen we wel opvangen en dan hebben we ook of wel geld voor verjaardag. Het lijkt mij allemaal zo weinig doordacht. Maand geleden wast koninginnedag, op die markten kan je voor n paar euro echt leuke cadeaus kopen, dat had je ook kunnen doen natuurlijk.