Wasbaar maandverband, menstruatiecup

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Eindelijk de juiste maat binnen :)

Ik had eerst een Mamicup maat M besteld maar toch geruild voor een L. Hij was duidelijk te klein ;)
    Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen. Ik hoop veel beter dan tampons, die gebruik ik al een tijd niet meer vanwege het schrale, pijnlijke gevoel wat ik eraan over houd. Maandverband was dus het enige wat ik kon gebruiken, maar dat vind ik zo onfris...

Moet ik de Mamicup nog op een bepaalde manier reinigen voor gebruik? En klopt het dat ik hem uit kan koken?

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Oh en wie heeft er een Mamicup? Bevalt ie goed?

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb mijn meluna ook uitgekookt! Als het zelfde materiaal is, kan dat best

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Thanks. Ik ga hem uitkoken en proberen. Ben heel benieuwd!

5. misa

misa Niet meer actief

Hoe wist je zo zeker dat de maat niet goed was? Ben zelf namelijk nog wel een beetje aan het twijfelen. :)
    Uitkoken lijkt me wel, ik kan het met de meluna ook. Misschien even op de website kijken!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb de gok genomen en een meluna besteld. Ik hoop dat ik er tegen kan. Wasbaar maandverband leek me op mijn werk toch teveel gedoe. Dan loop ik elke keer met zo'n verbandje heen en weer in een kamer vol mannen. Dat zag ik niet zo zitten.
    Ik verwacht hem pas dinsdag, dus zal hem waarschijnlijk net niet meer nodig hebben deze maand. Ben benieuwd of mijn cyclus weer regelmatig wordt, ik ben er nogal een tijd uit geweest. Dus ben benieuwd wanneer ik er echt mee aan de slag ga.

Ik twijfel wel om wat wasbaar maandverband te kopen voor de laatste dagen. Dan is een inlegkruisje te weinig, maar maandverband zit dan erg vervelend.

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Zie nu pas je vraag sorry. Ja hoe leg je dat uit. Qua tampons had ik altijd de kleinere dus ik besloot me niets aan te trekken van de maatvoering en gewoon een kleine cup te bestellen. Hij werd bezorgd en ik zag meteen dat dat wel echt te klein was.
    Moraal van dit verhaal: wees niet eigenwijs, de maatvoering is er niet voor niets :D

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Oh en uitkoken is geen enkel probleem. Nu meerdere keren gedaan. Ik ben heel tevreden.

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik heb hem, en ik vind het een grote teleurstelling :(
    ik lees overal dat je hem niet voelt zitten..
    maar ik voel hem constant, tis niet pijnlijk maar een heel ongemakkelijk gevoel, hij zit gewoon niet lekker.
    en met eruit halen deed het toch zeer. en als klap op de vuurpijl , lekt ie ook nog.
    ik vind het zo jammer, iedere maand weer die 2dagen aan huis gekluisterd zitten, (de rest van de dagen is goed te doen).. maar had gehoopt dat ik nu toch een paar uurtjes "vrijheid" had gehad op de eerste dagen, die vallen bij mij zo gepland altijd in het weekend, maar daardoor is wel iedere maand een weekend naar de ******
    weet ook niet wat er mis is, te groot, te klein. te lang, te stug.....
    maar de prijs is er ook niet naar dat ik nog maar een paar ga bestellen om te kijken of een andere wel bevalt.
    zo ruim zitten we ook niet in het geld, ik dacht, ach dit ding gaat toch een aantal jaren mee, dat kan wel uit. maar zit er nu maar mooi mee, geld uitgegeven voor een ding waar je niks meer mee kan.

:( jammer

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Shit zeg. Het is idd te prijzig om er meerdere te bestellen om eens te proberen. Welke heb je?

11. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Meluna classic L.
    moest kunnen lijkt mij, vagniale bevallingen gehad, 30+, bekkenbodemspieren zijn te gespannen, heb ik ook al therapie voor gehad.
    maar tis blijkbaar toch niet de goeie voor mij.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb toch maar de Soft gekozen. Maar kleiner dan L durfde ik niet. Ik ben heel benieuwd, hoop zo dat ik er niet ontzettend veel kramp van krijg. Tampons kan ik echt niet tegen, dus blijft spannend.

Deel Deze Pagina