Wasbaar maandverband, menstruatiecup

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Hahhahaa ik zie t helemaal voor me

2. misa

misa Niet meer actief

Ik ga het ook proberen. Maar ik ben er nog niet uit welk merk, soort, grootte....! Ik neig naar de meluna, mede om de prijs. Willen jullie me helpen?

Ik heb twee kids, laatste is twee jaar geleden. Ik heb geen sterke bekkenbodemspieren. Ik ben lang en slank. Ik heb met tampons soms last met inbrengen of uithalen. En als ie niet diep genoeg zit, kan ik het echt voelen (onprettig!) Welke maat zouden jullie doen? En welk soort (sport classic soft)?

Kan ie ook te klein zijn?
    En is 1tje genoeg?
    Begrijp ik het goed dat het steeltje er net niet uit moet steken?
    En als je de vacuüm wilt verbreken, moet je dan onderaan in de cup knijpen?

:):cool:

3. misa

misa Niet meer actief

Hahahaha geweldig lili81..!

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Misa, hier staat alles goed uitgelegd, vind ik:
    Menstruatiecup 101 - De Groene Vrouw

Ik heb er 1 besteld, eerst maar eens proberen. Kan er altijd nog 1 bij bestellen als het bevalt.

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wil het toch eens proberen zo'n cup denk ik.

Kun je die gewoon bij de drogist kopen? En zo ja bij welke;) heeft dm ze bijvoorbeeld moet zo even naar Duitsland luiers halen namelijk :)

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb aan deze website veel gehad: Home
    Hier staat echt superveel info over cups en alle voor- en nadelen op een rijtje, echt een aanrader die website.

En begin dit jaar gaf webvrouw een niet-goed-geld-terug garatie op de Divacup. Je moest 'm dan 3 cycli gebruiken en als het niet beviel kon je je geld terugkrijgen. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar misschien even mailen naar webvrouw. Is de moeite waard, toch?

7. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor de tips! Ik ga eens kijken!

8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hihi toch naar eentje online besteld met een beetje mazzel zaterdag bij de post :)

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb het even opgezocht:

Divacup | Webvrouw

Nog steeds niet goed geld terug garantie trouwens, dus voor iedereen die het graag eens wil proberen....

10. misa

misa Niet meer actief

Na die enorm uitgebreide site zie ik door de bomen het bos echt niet meer....! Hahaha! Waarom heeft meluna zoveel keuze en anderen vaak maar 2 maten?

11. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Je moet van je eigen 'kenmerken' uit gaan: ben je lang/kort, stevige/wat slappere bekkenbodemspieren, wel/niet gevoelige baarmoedermond, korte/langere v agina......
    De Melunacup kun je dan zo aanpassen dat ie goed bij jou past. Vond ik alleen maar handig!

12. misa

misa Niet meer actief

Had je gelijk de goede gekozen?

13. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Haha dat hoop ik :). Krijg hem vandaag bij de post.
    Tja, wat dat betreft blijft het een gok...

14. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik denk dat ik de gok toch ook maar ga wagen, en een menstruatiecup ga bestellen.
    maar wat ik me afvraag, waarom zijn die dingen niet gewoon in de winkel te koop, desnoods bij een apotheek?

15. Astre

Astre Niet meer actief

Wanneer heb jij het besteld? Heb jij bericht gehad dat deze vandaag geleverd zou worden?

16. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dat vraag ik me ook al jaren af. Ik heb het idee dat er in Nederland niet echt vraag naar is. (Is ook logisch want bijna niemand kent het). En als ik het toevallig een keer vertel tegen andere vrouwen, krijg ik vaak de indruk dat ze het raar vinden of vies.

De meesten kennen wel de softcup trouwens (zo'n wegwerp cup). Daar zijn de ervaringen over het algemeen niet positief. Ik vond dat ook echt een drama ding.

17. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    Annalise, dat denk ik inderdaad ook wel, heb je al eens met andere dames gesproken over wasbaar maandverband? mijn vriendinnen vinden dat maar walgelijk en vies. denk dat ik de menstruatiecup maar niet ter sprake breng ook.

18. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Oke eerst vond ik dit idee niet zo fijn (vies, bloed aan vingers enz enz), maar net de site gelezen en vind het toch wel een interessant idee.

Alleen hoe doe je dit op t werk? Dan is er niet een wasbak in de buurt, want die zit buiten de wc. Zou me toch ongemakkelijk voelen als er dan collega's naar binnen lopen ;)

Of kan je het bv gewoon de hele werkdag inhouden? Zit zo'n 8,5 uur op t werk.

19. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    als je het zo leest en je hebt niet een hele heftige menstruatie dan kun je hem tot 12 uur lang inhouden.

20. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het maar gewoon gedaan....! Ik heb de meluna classic, m, transparant besteld! Ben heel benieuwd!

Wie is er tevreden over die bakjes om in uit te koken dan? Of is dat onzin en is een pannetje ook prima?

Wie van jullie gebruikt die schoonmaakdoekjes of een spuitflesje om schoon te maken?

Deel Deze Pagina