Wasbaar maandverband, menstruatiecup

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja kan 'm inderdaad tot 12 uur lang inhouden. Dus als je niet zo heftig vloeit (of de laatste dagen van je menstruatie) kan je het gewoon thuis doen.
    Mocht het een keer nodig zijn om tussendoor te verschonen en er is geen wasbakje in de buurt (of buiten het hokje), heb ik meestal een flesje water in mijn tas. Toevallig had ik dat vorige week niet bij me en stond ik daar in het museum in een toilet zonder mijn flesje water. Je kan het ook gewoon leegkiepen en afvegen met een beetje toiletpapier. 's Avonds thuis kun je je cup weer gewoon op de normale manier reinigen en evt. je cup steriliseren.

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb zo'n siliconen beker om mijn cup in de magnetron te steriliseren maar nu ik er 2 gebruik (een voor overdag en een andere voor de nacht) steriliseer ik ze gewoon tegelijk in een klein pannetje. Eigenlijk werkt dat net zo goed.

Schoonmaakdoekjes heb ik nooit gebruikt en op een openbaar toilet gebruik ik een flesje water om de cup schoon te maken.

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik gebruik de doekjes
    heel handig onderweg of als je ergens op bezoek bent
    doekje kan in toilet gedaan worden (eerst veeg ik af met toiletpapier)en verpakking van het doekje kan je in de vuilbak doen
    de doekjes desinfecteren ook, heb ook een siliconen potje maar nog nooit gedaan daarin (ik bewaar de cup daarin)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb vorig jaar ook eens naar die cups zitten kijken. Tampons gaan bij mij ook regelmatig irriteren..

Is het makkelijk om zo'n cupje in te brengen en er weer uit te halen? Dat hield me op de een of andere manier toch tegen;)

Tampons oid heb ik nooit problemen mee.

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik heb zo'n siliconen beker maar het is maar een wiebelig ding met kokend water er in. Maar ik blijf er toch maar bij omdat ik de cup gescheiden wil houden van keukenspullen. Zou er ook een porseleinen beker voor apart kunnen zetten.

Wat grappig dat er hier toch best wat dames zijn die het gaan proberen! Laten jullie je bevindingen nog weten? Ben benieuwd of het bevalt!

6. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ik heb gisteren nog Meluna ondiepe besteld bij cute cotton en ik kreeg vrij snel bericht dat ze hem gisteren ook op de bus zouden doen. Alleen vandaag niets ontvangen..... Jammer. Jij ook zoiets?

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    De eerste maanden was het inbrengen wel moeilijk. Ik kreeg de cup niet goed vacuüm en dan gaat ie lekken. Ik moest er toen echt de tijd voor nemen voordat ik 'm er goed in had. Nu ben ik er handig in en gaat het net zo snel als een tampon.
    Uithalen was nooit een probleem.

8. misa

misa Niet meer actief

Misschien dat ik die doekjes nog wel een keer aanschaf. Eerst maar een een met een flesje water en billendoekjes voor nood in de tas. Kijken wat ik fijn vind.

Ik kreeg net al de bevestiging dat ie op de post is (bumaround). Ben benieuwd of ik 'm morgen heb!

Ik heb bijna zin in de volgende menstruatie.....! (Bijna dan he) :cool:

9. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb woensdagochtend besteld bij bumaround, maar ik heb nog niks gehoord. Behalve dat ze mijn betaling ontvangen hebben.

Ik moet dit weekend ongesteld worden, dus ik had gehoopt dat het er wel zou zijn. Ik heb er ook al bijna zin in ;).

10. misa

misa Niet meer actief

Welke had je besteld dan? Die van mij is gewoon simpel en op voorraad denk ik. Maar ik heb 'm nog niet he... :)

11. Astre

Astre Niet meer actief

De feestelijke blauwe glittercup :D

12. misa

misa Niet meer actief

Haha ik hoop dat het een feestje wordt voortaan...! ;)

Hier een transparante. Ik vind het niet zo'n feestje namelijk :D

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Net mijn bestelling binnen dus dadelijk maar eens proberen voor zondag mijn menstruatie begint :)

14. Astre

Astre Niet meer actief

Ik ken mezelf. De eerste 20x krijg ik de cup er niet in en uiteindelijk ben ik zo chagrijnig dat de cup in het riool verdwijnt. Tot zoverre het feestje :D.

Als het de 21e keer lukt, dan wordt het echt feest en gaan de slingers uit. Als ik dan kan doorslapen zonder elke maand maagdelijke vlekken in mijn beddengoed te hebben, ben ik helemaal blij!

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier woensdag besteld om 16:30 en vandaag al bij de post ook via bumaround

16. Astre

Astre Niet meer actief

En ik heb duidelijk de verkeerde kleur bij bumaround besteld ;)

17. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Nee hier ook de feestelijk blauwe met glitters. Dus geen idee waarom het zolang duurt bij jou.

18. Astre

Astre Niet meer actief

Ik heb misschien de net uitverkochte maat? Ik heb een classic M met een ringetje en jij?

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Classic m met een steeltje.

Misschien daarin het verschil

20. Astre

Astre Niet meer actief

Het ringetje heeft me genekt :cool:

Deel Deze Pagina