wasbaar maandverband

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ok eh... misschien een vies praatje, maar ik vroeg me af zijn er hier dames die wasbaar (stoffen) maandverband gebruiken??:)

Sinds de bevalling krijg ik snel pijn als ik tampons gebruik, maar van maandverband krijg ik ook last van een schrale meut :) Wasbaar maandverband klinkt wat dat betreft wel ideaal, omdat er niet zo'n plastic laagje op zit wat kan gaan zitten broeien.

Maar tegelijk vind ik het ook weer een vies idee en het is ook niet echt goedkoop in de aanschaf, dus als ik het na 1 keer gebruiken toch niks vind, vind ik dat best zonde :)

Dus ik ben erg benieuwd of er iemand ervaring heeft??

2. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij kan je wel op bepaalde sites van die probeerverpakkingen kopen, dus 3 stuks wasbaar maandverband.

3. Ja, die had ik inderdaad gezien, maar ik vond het nog best wel duur :$ 4 maandverbandjes voor €20

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb er 1 ;) Vond het ook zoo duur. Het bevalt opzich goed, ik heb hem nooit de eerste twee dagen in trouwens, voor de zekerheid.
    Wassen gaat prima. Alleen onderweg is het niks die dingen. De prijs houd mij ook tegen maar goed, gewoon mandverband is ook niet gratis daar sta je vaak minder bij stil.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Er was hier iemand op het forum die ze zelf maakte, meen ik me herrinneren?

6. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Je hebt ook maandverband zonder plastic laagje. Vaak is het: hoe goedkoper, des te minder rotzooi. (Dus: plastic laagjes, chemische troep en parfum.)

Of anders even naar de natuurwinkel gaan, verkopen ze Natracare. Die bestaan uit 100% katoen. (Niet herbruikbaar.)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Mamabri dat was Dirksmama.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee toch? Ik meende iemand anders, maar ik weet echt niet meer wie.
    Misschien DM eens vragen Bolkje hoe zij ze maakt? Kun je het goedkoop proberen.

9. Ik ben niet zo'n naai-wonder :) Maar zal het eens vragen ;)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Klopt: de goedkoopste bij de kv is zonder plastic laagje en kost per pak 0,49 c ;)

11. Ik gebruikte juist al vrij goedkoop maandverband, dus dat kan het ook niet zijn... Ik krijg gewoon van zo'n beetje elk maandverband last, heb al meerdere geprobeerd.

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Even inbreken (sorry TS). Weet er iemand toevallig of er ook inlegkruisjes zijn zonder plastic laagje? Natuurlijk weet ik ook wel dat je inlegkruisjes gewoon niet teveel moet gebruiken, maar soms is het wel even handig. Dus vandaar mijn vraag.

13. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Je kan ook naar de wasserette gaan, oude sokken verzamelen die daar zijn achter gebleven en daar zelf je maandverband van maken.. :)

Geintje, maar zag op Tlc zo,n programma, die vrouw deed dat dus... :(

OT, ik kan je helaas niet helpen.

14. OMG, dat is zó nasty :D

Zal vast extreme cheapskates zijn geweest ;)

15. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Hmm lastig, weet je zeker dat er geen chemische troep en/of parfum in zat? Veel maandverband wordt gebleekt met chloor. Als je een gevoelig huidje hebt, kan je daar enorm op reageren.

Ik heb het zelfs al met het verkeerde toiletpapier... :)

Ja! Ook van Natracare of anders gewoon een paar goedkope merken uitproberen. Eigen merk van de Lidl ofzo.

16. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik heb om te proberen 2 wasbare maandverbandjes en 1 inlegkruisje besteld in de maand dat ik zwanger werd. Dus ik heb nog geen echte ervaring ermee :D
    Om het te proberen heb ik het inlegkruisje een keer gedragen, enige nadeel vond ik dat het niet zo super goed bleef zitten, want er zit uiteraard geen plakstrip op de onderzijde, je zet het vast met drukknopjes op de vleugels. Ik heb ze bij cutecotton.nl gekocht.

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hoe ga je dat doen dan als je ergens bent en je moet je verschonen? Ieuw...het klinkt mij echt te vies in mn oren :p

Toen ik voor de eerste keer ongesteld was, kreeg ik maandverband wat mn moeder gebruikte, dat was idd gewoon zonder plastic, en die heb je nu nog. Heb ze nog gebruikt na de bevalling. Is gewoon hetzelfde als kraamverband, maar dan kleiner.

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Is een menstruatiecup dan niets voor je? Ik herken je probleem en heb een tijd zo'n cup gebruikt. Ideaal. Geen last van droogheid of schraal gevoel. Na de zwangerschap ga ik hem weer gebruiken.

19. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Kun je niet gewoon van die zachte kotex verbanden gebruiken? Gebruik ik nu na de bevalling ook nu het kraamverband niet meer nodig is en always enzo mij ook veel te hard lijkt bij mijn hechtingen..

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Die bedoelde ik inderdaad

Deel Deze Pagina