Wasbare billendoekjes wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bianca1286, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca1286

    Bianca1286 Nieuw lid

    26 feb 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik heb al een hoop gelezen over wasbare billendoekjes en het lijkt me helemaal super! Alleen is er een ding waar ik wat minder over lees, namelijk het wassen van de doekjes....

    Aangezien ik kies voor wegwerpluiers, zal ik de doekjes moeten wassen met de handdoeken en/of beddengoed, maar dat vind ik echt een heel vies idee!! Daarom ben ik zeer benieuwd hoe jullie dat doen.

    Wassen jullie ze bij de handdoeken of gewoon apart? Zitten er geen poepresten aan de handdoeken?
    Spoel je ze van te voren uit of is dat niet nodig omdat in het bakje (van bijv. Cheeky wipes) het ergste vuil eraf geweekt wordt?


    Tevens ben ik benieuwd naar ervaringen van verschillende merken doekjes, ik las ergens dat cheeky wipes erg stug worden, maar je houdt ze toch nat, hoe erg is dit dan? Billiesbox schijnt veel zachter te zijn en mooier te blijven. Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Annigje1

    Annigje1 Actief lid

    26 feb 2018
    348
    180
    43
    Vrouw
    Ik gebruikte cheeky wipes van dunne badstof (er zijn ook andere materialen te koop). Ik gebruik ze nu nog steeds maar dan voor vieze handjes en gooi ze in de handdoeken was van 60 graden.
    Destijds veegde ik de ergste poep weg met de luier of wegwerpdokje als het heel erg was en gebruikte dan een wipe.
    Ik deed ze met de olie (van cheeky wipes) in een emmer met water en waste ze 3x per week met handdoeken, hydrofielluiers, vaatdoeken etc. Ze werden altijd goed schoon en de rest van mn was ook.
     
  3. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier wasbare billendoekjes. Ik zet de machine eerst op een appelprogramma van een kwartiertje en dan zijn er echt geen poepresten meer te zien (nog wel af en toe vlekken,maar ja je hebt ze ook nog niet gewassen). Daarna mee met de handdoeken op een 60 graden was. Nooit vieze vlekken of poepresten op mijn was gehad en doe dit al zeker 3 jaar zo ;).

    Hier de cheekywipes van badstof en die worden echt niet hard, zijn nu 3 jaar in gebruik en net zo zacht als de handdoeken.
    Doekjes van billies box heb ik ook een paar en die zijn ook fijn, maar duurder en in mijn ogen die meerprijs niet waard als je ze alleen als billendoekjes/snoetenpoetsers gaat gebruiken.
     
    Niny vindt dit leuk.
  4. Bianca1286

    Bianca1286 Nieuw lid

    26 feb 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Super bedankt voor jullie reactie, het is mij een stuk duidelijker geworden!!
    En het worden de Cheeky Wipes :)

    Groetjes Bianca
     
  5. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik heb ook wasbare luiers dus das 1 was. Zou als ik alleen doekjes had deze in de machine op kort programma/spoelprog doen en dan op 60 met sokken ondergoed etc
     

Deel Deze Pagina