Mijn zoontje drinkt al een tijdje uit de Nuby tuit beker. Nu hij een tandje heeft bijt hij het tuitje stuk waardoor het ding leegloopt en alles er telkens onder zit. Tijdje geleden al de rietjesbeker van Nuby gekocht, maar hier bijt hij alleen maar op. Nu een harde tuit gekocht bij de Hema en weer alleen maar bijten. Hoe kan ik hem het beste een andere beker aanleren. Koop me scheel aan de tuitjes van Nuby en deze zijn niet echt goedkoop :x
Help hem met drinken uit een beker zonder tuit, dus zoals wij drinken. En geef er ook één in bad... daar kunnen ze lekker oefenen. En als het warm is kun je ook een beker om te oefenen geven. Nat worden is dan niet zo erg. Dus het goede jaargetijde komt eraan Ik zou wel denken dat als hij alleen maar bijt, hij op dat moment geen dorst heeft. Geef de tuitbeker dan tussendoor af en toe, als je denkt dat hij wel dorst heeft. Na het drinken weer weghalen.
Er zijn ook bekers met een harde tuit. Van avent. Of zo'n 360 beker, kan hij gelijk oefenen met gewoon drinken zonder te knoeien.
Ik heb een oefenbeker van difrax om te leren drinken uit een beker. Die heeft een uitsparing zodat ze niet hun hoofd in hun nek hoeven te leggen om te drinken. Mijn dochter vind het helemaal geweldig, al is het maar 20 ml ofzo wat ze krijgt.
bij de etos heb je een blauw nutrilon bekertje met een wit beertje erop. Met 2 oortjes, 3 euro dacht ik. Echt een heel fijn bekertje, de rand is rond en drinkt fijn hier. Was met 7 mnd spelenderwijs begonnen, gewoon mee laten spelen dan gaat je kind die drinkbeweging vanzelf nadoen. En tijdens de maaltijd terug laten komen 2x per dag, dat ze echt even goed wennen. Dat kan je sochtends doen als je bijv pap geeft (laatste beetje pap daarin doen om te oefenen). Smiddags yoghurt geven. Hoop geknoei in het begin maar als je het dagelijks oefent dan leren ze het snel. Toen ik zag dat ze niet meer zo gulzig ging drinken (en dat de helft langs haar mondje liep en ze zich verslikte), toen ik zag dat ze dat onder controle kreeg ben ik diksap gaan aanbieden en melk. En wat dikkere verse vruchtensap (ik heb weleens wat over van haar fruithap sochtends, dat leng ik smiddags aan met water). Maar vooral oefenen oefenen oefenen en een slab aandoen, scheelt een hoop was
Mijn vraag was meer hoe ik hem leer drinken uit een beker met een andere tuit. Bijv. de harde. dan kan hij hem niet telkens meer kapot bijten. Hij snapt nu niet dat hij er aan moet zuigen, terwijl dit met de zachte tuit vanaf dag 1 goed was. Misschien een blonde vraag, maar waarom zou een baby van 9 maanden al uit een gewone beker leren drinken? Als ik zie wat hij allemaal uitspookt met zijn beker en vooral hoe hard hij hiermee op tafel slaat is een gewone beker nog lang geen optie. Ik ben voor zelfstandigheid, op zijn avond eten na eet hij dan ook alles al zelf. Heerlijke knoeiboel en goed voor de ontwikkeling, maar om hem nu uit een gewone beker te laten drinken zie ik nog niet echt zitten
Geeft niks, hier wordt een gewone beker voorlopig ook niet wat, omdat mn vriend een hele poos terug een plastic beker tegen zn mond zette, en er een heel hard scheet geluid mee maakte... Toen vond ik het grappig, en onze meid ging ook helemaal uit haar dak, maaaaarrr..... nu kan ik haar nog steeds geen beker geven zonder dat ze dus een scheet geluid gaat maken, want DAT kon ze dus wel nadoen na een paar keer gezien te hebben Ik heb een beker met harde tuit, alleen hier drinkt ze wel goed uit. Weet dus niet hoe je het aan moet leren, hier deed ze het meteen goed eigenlijk. Daarnaast heb ik ook een rietjesbeker, die omschakeling tussen tuit en rietje vind ze soms wel lastig, maar met beide red ze zich prima, rietje ook al toen ze 10 maand was. Die heeft ze echt al heel lang, en ondanks al haar tanden (hoef alleen de 4 achterste kiezen nog) bijt ze niks stuk. Helaas dus niet echt een goede tip, maar een gewone beker kun je altijd mee beginnen, als je kind daar klaar voor is. (Mijn dus nog lang niet )
Ik heb okk vanallerlei bekers geprobeerd, en laatst bij de kruidvat een gehaald. Gewoon van kv merk zelf een blauw met paarse beker met handvaten en heeft een hare tuit, en is anti lek. Mijn dochter drinkt hier super uit, af en toe draai ik de dop eraf tot een gewone beker zeg maar, maar de handvaten blijven eraan zitten. Dan kan ze af en toe ook oefenen om uit een gewone beker te drinken.
wij zijn met een gewone beker begonnen met 11 maanden. met 14 maanden dronk hij zelf uit een gewone beker. Het is wel voordelig voor de spraakontwikkeling zeggen ze. En als dat zo zou zijn klopt dat hier wel. zoontje van 20 maanden klets heel goed, zelfs zinnen van 3 a 4 woorden