wie kan mij tips geven mijn zoon heeft volgens kinderarts en 2 huisartsen gewone eczeem we hebben lanette creme gekregen maar ik heb het idee dat het alleen maar erger word? het zit vooral op zijn kont hier twee fototjes is het wel echt eczeem? Bekijk bijlage 388894 Bekijk bijlage 388895
Lanette voor eczeem? Geen hormoonzalf? Ik zou vragen om hormoonzalf, van vettende creme gaat eczeem echt niet weg Enneh... eczeem jeukt nogal. Link met de slaapproblemen die hij ondervindt? Dan zou ik denken dat als je de eczeem onder controle krijgt, het slapen ook beter moet gaan.
nee het is geen schimmel. daar is een kweek voor genomen omdat ze dat dachten en de daktarin niet aan sloeg
Inderdaad hydrocortisoncreme vragen. Vaak gebruik je dit een tijdje (bijv 2 weken). Dan bouw je af en kun je vaak met een vette zalf tijden vooruit (cetomacrogol/ureumzalf ofzo). Soms blijf je regelmatig met hydrocortison smeren, bij 2x per week ofzo.
Ik ben pas geleden bij de dermatoloog geweest en die zei dat constitutioneel eczeem niet in het luier-gebied voorkomt . Dus op basis van die informatie zou ik zeggen nee .
heel erg eczeem idd...hormoon creme vragen! Denk zelfs dat hydrocortison niet sterk genoeg gaat zijn...mijn zoontje heeft een stapje sterker en die werkt super goed! Heb de hydro ook en de cetamacrogol (vettig) en de vaseline euh..nog iets creme nog vettiger.... 1x pd 1...3x pd andere....1x pd plekjes bij erge uitslag....2x pd nog een hormoon voor plekjes bij super erge uitslag...... zucht...smeer me een ongeluk en hij zit nog onder
echt wel... Op de onderkant van de billen en bij balzakje en zelfs op piemeltje....(maaaarrr...dan wel meestal gepaard met luier uitslag......dus lijkt erop ) zoals ts heeft mijn zootnje ook gewoon komt door warmte stuwing van het liggen!! Mijn zoontje heeft het sinds een paar maanden vooral op zijn buikje omdat hij ineens veel erop slaapt...en op zijn armen omdat hij daar ook op slaapt.........
maar is dat dan niet gewoon hetzelfde als luier-uitslag? want dat wordt ook wel eens luier-eczeem genoemd Mijn zoontje zit echt overal onder de eczeem, behalve waar zijn luier zit, dus vandaar dat ik had gevraagd hoe dat kwam en toen zei de dermatoloog dus duidelijk dat eczeem daar in elk geval niet voorkomt Hij heeft er wel voor gestudeerd, toch?
misschien idd combi van beide... Hier dan bedoel ik. bij ts, lijkt het net op de bilrand op te houden...snap je wat ik bedoel? Dus niet echt op de billen zelf, maar meer op de rug en stukje van de billen.... (moeilijk uit te leggen....) daar zit wel luier idd, maar daar komt vaak geen ontlasting of plas (mits je hem niet 5 uur aan laat de luier )
en als je goed kijkt zie je dat het verder naar boven ook heel droog eruit ziet..of dat ligt aan de wazige foto en manier van vasthouden....dat is vaak ook een teken dat het daar ook kan komen. (de rode gebieden zijn gewoon nu ontstoken, en heel erg geirriteerd..misschien mede door luier en warmte) al met al...constitueel of niet, het is eczeem.....dat is bijna zeker! Als 3 artsen het al zeggen Ts moet gewoon even een sterkere creme vragen en dat een paar dagen aan kijken, je kunt vaak al snel verbetering zien..hier meestal binnen 3 dagen! (al gat het nooit helemaal weg helaas....)
klopt hoor hij is boven is ook droog. en zijn buik ook maar dit is niet rood zeg maar alleen dit deel is rood. en het is ook warm dus dan zal het ontstoken zijn? ik ga morgen iig naar de huisarts met hem. en dan geven ze mij maar iets anders blijf ik stug zitten :x
Ja, die hydrocortison hoeft echt niet zo erg te zijn, als ze de meest milde variant voorschrijven en hopelijk heeft hij het maar kort nodig. Is het nu opeens op komen zetten of is het geleidelijk gekomen?? Heb je hem misschien iets nieuws te eten gegeven waar hij niet tegen blijkt te kunnen?? Dat kan het natuurlijk ook opeens triggeren nog
idd, dat kan het zeker triggeren...gek genoeg is dat wel niet altijd het geval! Hier reageert zoontje soms zo op tomaten..dan ineens zit zijn buikje helemaal vol met rode geirriteerde vlekken.. Ik heb een benaming ervoor, alsof het vuur erin zit! voelt idd ook warm aan, daar helpt alleen hormoon creme voor. Als het rustig is dan zijn ze vaak gelige wat verhoogde vlekken, soms met schilfertjes...dan helpt de extra vettige creme het beste... Als het super rustig is dan zijn het vaak platte ligt verkleurde vlekken of beter vlekjes (1 grote vlek zijn meestal meerdere geirriteerde kleinere, en bij rust zijn het dan weer meerdere kleintjes) En dan heb je nog de weg is weg tijd...dan heeft hij alleen een wat drogere huid! geen vlekjes of vlekken of schilfers of wat dan ook..enkel droge huid (zodat je je naam erin kan schrijven met je nagels wat NIVEA reclame zo mooi zei..... ) Dan is een gewone body lotion vaak voldoende..... ongeparfumeerd.... Trouwens...doe hem eens een tijd niet in bad of wassen (enkel met washandje met warm/lauw water!) gewoon 3 weken niet....klinkt heel vies maar valt heel erg mee hoor! (bij vieze haren of etens viezigheid doe ik met lauw water wassen..) Zo koud mogelijk eigenlijk. Warm water droogt het namelijk nog erger uit...zeep en andere dingen ook... Ik spoel ook de kleding nog een keer extra na...maar dat hoeft niet altijd! Enkel als hij heel erg onder zit (zoals op dit moment) moet ook zeggen, dat het met het wisselen van de seizoenen erger word...warm weer, koud weer...warm weer, koud weer...maakt het droge huidje nog droger en de eczeem ook... Smeren...smeren...smeren...smeren...smeren....wel 6x per dag het liefste.... En dan bij elke luier wisseling (omdat het daar zit) misschien een wat dikkere laag erop doen zodat het niet kan irriteren aan ontlasting en plas.
Zo ziet de eczeem er hier ook uit. Heb me kapot gesmeerd met lanette, maar weinig verbetering. Nu gebruik ik sinds vrijdag hormoonzalf (1x per dag) en floep....weg eczeem. Ga nu weer afbouwen en weer over op lanette.