Help shoppen voor een meisje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door amy2015, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hallo allemaal even jullie hulp nodig.
    Voor onze dochter die we deze zomer hopen te mogen verwelkomen ben ik de uitzet aan het klaar maken en nu zit ik een beetje met de kleertjes.
    Bij mijn zoontje was het makkelijk broek en shirtje maar bij een meisje komen ook de leggings en de maillots voorbij waar kopen jullie die en hoe is de kwaliteit? Verder nog tips van een mama die eerst een jongen had en daarna een meisje?

In mijn omgeving weinig jonge moeders met kleintjes en meest zijn jongens vandaar mijn vraag alvast bedankt

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zit juist met het ‘probleem’ andersom:D

Voor onze dochter kocht ik gewoon een jurkje met bijpassende legging of maillot. Kwaliteit bij de kleine maatjes maakt nog niet veel uit. Wanneer het mooi weer is, hoef je alleen maar de legging uit te doen:thumup:.

Ik weet niet wanneer je precies uitgerekend bent, maar ik had ook wat vrolijke rompertjes met een soort rokje eraan vast, dan ben je meteen klaar!

Nu ze wat groter is, koop ik nog steeds vaak de bijpassende legging of anders losse leggings bij de Hema of de WE.

amy2015 vindt dit leuk.
  3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier hadden de meisjes in de 1e zomer vooral rompertjes met zachte broekjes of leggings aan evt nog een shirtje. Een jurkje staat leuk maar kruipt vaak op en als ze gaan kruipen zit het vaak ook in de weg. Ze hebben ook ze vaak van die kruippakjes aan gehad met korte mouwen en broekspijpen. Nu ze wat ouder zijn wisseld het waar ik de spulletjes haal. Maar meestal is het een combi van c&a, h&m en hema. Voor leggings kies ik meestal die van c&a. Die hebben meestal verschillende lengtes. Dus helemaal lang, 3kwart of net kort genoeg zodat het niet onder een jurkje uitkomt maar ze wel kunnen spelen zonder dat je meteen hun onderbroek ziet.

amy2015 vindt dit leuk.
  4. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Thnx voor jullie reactie. Ja lastige is dat ik nu bedrust heb ivm dreigende vroeggeboorte dus shoppen gaat niet. We verwachten haar eind juli. Maar jurkjes zijn dus niet zo handig met maillot. Dan is een legging makkelijker inderdaad.

5. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Leggings haal ik werkelijk overal. HEMA, H&M, Primark, Zeeman, C&A. Ook vast wel online te krijgen, lijkt me.
    En wat al gezegd werd: kwaliteit is vooral in het begin niet echt een ding, ze zitten zo kort in die kleinere maten.
    Ik merkte pas verschil in kwaliteit toen dochter met een legging ging kruipen of lopen (en dus vallen).

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wat naar dat je bedrust hebt! Ik hoop dat alles goed verloopt!

Online shoppen kan toch wel;)

amy2015 vindt dit leuk.
  7. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Haha ja ken de bezorgers inmiddels bij naam

pietje1987 vindt dit leuk.
  8. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb een zoon en ben nu in verwachting van een meisje.
    En ja voor onze zoon was het best makkelijk broek en shirt en klaar :D
    Ikzelf hou al niet van jurkjes/rokjes bij een baby dus heb vrolijke rompers, broekjes, dun vestje, dikker vestje, leggings en shirtjes gekocht oh ja en boxpakjes zonder voeten.
    Hema, H&M, schattigebabykleertjes.nl, Jayno.nl hebben ook leuke kleertjes in alle prijsklassen.
    Vind het merk Dirkje en feetje ook leuk en de prijs valt mee.
    Ik heb ook Tumble n dry, Z8, quapi en moodstreet gekocht maar dat is wat duurder.

amy2015 vindt dit leuk.
  9. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Eerste leggings zijn onderweg! Dank voor jullie tips!

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Las dat je bedrust hebt maar misschien kan iemand in je omgeving eens kijken bij de Wibra.
    Een vriendin had er vorig jaar onwijs veel leuke kleding vandaan.

11. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ja dat is een van de winkels die niet bezorgd als de wibra en Primark nog eens online zouden kunnen bestellen wow dat zou fijn zijn.

En ja de bedrust is niet alles maar tis voor het goede doel

12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Jurkjes, rokjes, leggings, maillots, wel of geen motiefje, wel of geen kleurtje. Ik snap er geen bal van.
    Ik leg alles ook per setje in de kast, dan hoef ik er niet meer over na te denken.
    Doe mij z’n zoon maar, daar is de lastigste keuze of ik korte of lange mouwen moet kiezen.

wianhalu en amy2015 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina