wel/geen fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hhello, 29 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hhello

hhello Lid

30 okt 2020
    20
    1
    3
    Vrouw
    Onze dochter is inmiddels 11 weken oud. Zij krijgt borstvoeding op verzoek. Nu zijn wij al sinds dat ze iets van 3 weken is, flesjes afgekolfde melk aan gaan bieden, zodat ze zou wennen aan de fles. Dit zijn altijd kleine beetjes van 20/30 cc. Nu drinkt zij de ene keer hiervan helemaal niks, andere keer 10cc en weer een andere keer alles op. We hebben al verschillende flessen + spenen geprobeerd (difrax breed/smal/mamafeel, avent 2 soorten spenen). Nu is het lastige dat ze het soms wel en soms niet pakt.
    Gisteren 35 cc op, niks aan de hand. Vandaag 20cc en niks op, beiden uit dezelfde fles, ongeveer zelfde temperatuur. Heeft iemand tips?

2. hhello

hhello Lid

30 okt 2020
    20
    1
    3
    Vrouw
    verkeerde plaats, hoe krijg ik het weg?

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als je het wel kan, niet steeds wisselen met fles. Kies iets wat ze kan en blijf daar bij.

Verder werkt het het beste als je zelf niet in de buurt bent, echt het huis uit zegmaar.
    Want waarom moeite doen als het echte werk voor je neus zit.

Milena92 vindt dit leuk.
  4. hhello

hhello Lid

30 okt 2020
    20
    1
    3
    Vrouw
    die 35 cc heeft ze gisteren bij mij gedronken, dus dat is dan wel opvallend

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Hier ook flesvoeding naast borstvoeding gegeven (al even geleden, kinderen zijn inmiddels pubers), verschilde inderdaad echt per fles/speen.
    Een dr. Brown fles bleek het beste te werken.
    Ik weet niet meer het hoe en waarom, maar die werd vaker i.c.m. borstvoeding gebruikt.

Edit: ik gaf zelf ook wel de fles en dat maakte hier niets uit.

6. Mirte94

Mirte94 Niet meer actief

Hier niet zo, bij papa drinkt ze geen slok uit de fles. Bij mij lukt de fles iedere keer een beetje beter... Denk dat ze drinken met mama associeert, of dat nu borst of fles is.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Dr brown flessen werkte hier het beste. Was te vroeg geboren en dit lukte wel.

Deel Deze Pagina