Hoi hoi, ik ben bezig om een lijstje te maken met dingen die ik aan wil schaffen voor de 'baby op komst'. Ons zoontje is nu bijna 20 maanden, 24 maanden als de baby er is. Wat hebben jullie extra aangeschaft bij de komst van een tweede? Eens kijken of jullie nog goede ideeën hebben.
verschoningskussen wat frisse hydrofiel luiers en washandjes kleertjes een peuterbedje een kast omslagdoeken een wiegje (hadden we niet bij de eerste) + toebehoren De eerste was een jongen, nu krijgen we een meid. dus dan koop je sowieso nog een hoop nieuwe dingen in de 'goede' kleur.
Commode Wandrek Bedje( beer blijft nog even in z'n eigen ledikantje, en nog 1 voor z'n zusje) Verschoningskussen en hoezen Lakentjes en dekentjes Klamboe Kleertjes Dubbele kinderwagen Beer is 2 jr. en 6 wkn als z'n zusje komt.
Oeh...even denken hoor... - Babykamer (die hadden we van onze dochter al weg gedaan) - Lakentjes en dekentjes (hadden we al maar toch ook nog bijgekocht in de kleuren van de babykamer) - Box (ook al weggedaan) met boxkleden - kleertjes - voedingskussen - badcapes - wikkeldoek - kinderwagen (ook al weggedaan) - flessen en spenen - kinderstoel Ik zal vast veel vergeten zijn, maar we hebben dus best veel dingen bijgekocht of opnieuw gekocht. Wat we gaan hergebruiken; maxi cosi en toebehoren, later fietsstoeltje, hydrofiele luiers en washandjes, badje en standaard, tummytub...
Duo wagen, (14,5maand verschil) Extra hydrofielen Waskussen Waskussenhoes hoezen (blauw tinten) Omslagdoek Kleertjes (echt alles, eerste een meid, 2e een jongen) Wiegendeken Nieuwe boxmobiel (hadden de roze van tinylove nu de "gewone") Badcapes Autostoelhoes Nu wil ik er wel bij zeggen dat ik niet alles Nieuw heb gekocht maar ook dingen op marktplaats. Ook had ik wel heel veel roze voor m'n meisje.. Van badcapes tot autostoelhoes, tot waskussenhoezen. Als commode gaan we een kast gebruiken. En zus blijft nog in haar ledikant totdat de baby niet meer in de wieg past. Dan gaan we pas kijken of we nog een ledikant moeten aanschaffen of gelijk een bedje.
Aankleedkussen + hoezen Meerijplankje voor de kinderwagen Kleertjes (2e is een meid, dus ik kon weer lekker los ) Een 2e Tripp trapp dit keer met zo'n New Born set erop. Kunnen we gezellig met alle aan tafel zitten Als we straks verhuisd zijn komt daar nog een peuterbedje en nieuwe kast bij. De babykamer gaat dan door naar onze 2e. Zij slaapt nu nog lekker in de wieg bij ons op de kamer.
Eigenlijk niks. Ja, het aankleedkussen was kapot dus die hebben we vervangen. En we hebben zo'n meegroeikinderstoel waar de oudste op op zit, dus daar moest er 1 van bijkomen. En op termijn een nieuw fietszitje voorop, omdat de oude niet goed meer was. Maar als we die toen nieuw hadden gekocht had die vast ook nog een ronde mee gedaan.
Onze eerste is een jongen en de tweede wordt een meisje. Wij hadden bewust alles vrijwel neutraal gekocht en kunnen best opnieuw gebruiken. De babykamer meubels gaan door naar de tweede, ik heb nu hier en daar stickers geplakt om het toch anders te laten zien, kamer opnieuw geverfd in andere kleur, andere thema, nieuwe vloerkleed, nieuwe maandjes, schilderijen, andere lamp, zelfs andere indeling, alles ziet er gewon anders uit, echt een meisjes kamer! Persoonlijk houd ik niet van tweede hands maar bij spullen van onze zoon zie ik niet als tweede hands maar gewoon van ons. Wij hadden nog veel kleding van onze zoon die zo goed als nieuw waren, mij zoontje groeide erg snel dus nu veel nieuwe meisjes kleertjes gekocht, bad capes, dekentjes, lakens, hydrofiel luiers. De kinderwagen ziet er nog prima uit, mijn zoontje vond het niet zo fijn om te wandelen, dus weinig gebruikt. Badje en tummytub kunnen opnieuw gebruikt worden , autostoel ook, wel nieuwe hoezen erop. Wij zijn veel minder geld kwijt deze keer, juist omdat de babykamer en kinderwagen niet meer hoefden te kopen en dat wij precies wisten wat wij wel en niet nodig hadden en niet meer gek werden gemaakt door die uitzetlijstjes...
Geen dure aankopen. Boxkleed hydrofiele luiers en washandjes badcapes kleren ( vooral omdat we nu een meisje verwachten ) nagelsetje borstelsetje neuspeertje wieg en ledikant deken aankleedkussenhoezen flessen en spenen Maar die dingen zijn meer omdat de dekens en de babykameraccessoires blauw waren en we nu dus alles roze gekocht hebben, anders had ik dat van mn zoon weer gebruikt.
Aankleedkussen + hoezen Kleertjes (nu een jongen, 1e een meisje) Duowagen. Onze oudste is nog geen 2, dus loopt nog lang niet alles. Meer kan ik eigenlijk niet bedenken.
Hier gaan we een andere babykamer kopen (de eerste heeft in het bedje gelegen waar vaderlief 30 jaar geleden ook in heeft gelegen en super onhandig is). Nieuwe thermometer met flexpoint, nagelknipset etc zeg maar de toiletspulletje. wel net zo fijn als dit fris is. Nieuwe rubbers en spenen voor de flessen 1e setje kleding.... neutrale kleding gekocht bij de eerste omdat we niet wisten wat het zou gaan worden En verder wat ik in de loop van de zwangerschap ook nog tegenkom.
De komst van de kleine is aanleiding om een peuterparadijs voor de oudste te gaan inrichten. Voor de kleine met name wat decoratie en vervanging van het roze beddengoed etc voor jongensspul, en jongenskleertjes natuurlijk. Ook hier een versleten aankleedkussen en wat extra nieuwe hydrofielen. Verder moet de maxicosi vervangen. Misschien komt er alsnog een box, de oudste had een speeltoestel op de grond maar toen rende er nog geen peuter rond Dat was het wel voor nu, hoe het gaat met de kinderstoel of de volgende maat autostoeltjes zien we wel als hij eraan toe is.
Hier was de oudste 26 maanden toen zijn broertje geboren werd, dus vergelijkbaar! *duowagen (Phil&Teds Vibe, aanrader!) *nieuwe flesjes *extra kleine commode en verschoonkussen (voor in onze kamer, de jongens gaan tzt op 1 kamer slapen) *eerste pakje De jongste is nog maar 2,5 week, dus er komt de komende tijd vast wel iets bij, maar dan denk ik vooral aan kleertjes en slofjes. Verder hadden we alles al in huis, ideaal!
Toch nog vrij veel nu ik erover nadenk - groot bed voor de oudste - nieuwe hydrofielen - nieuw boxkleed - nieuwe flessen + spenen (ik had de avent classic, maar wou graag de natural lijn) - maxi cosi via schoonmoeder - andere buggy waar de MC op kan (quinny zapp), ook via schoonmoeder - dekentjes - Hoeslakens - extra groot verschoonkussen - Veel kleren van de oudste gebruiken we opnieuw, maar ook nieuwe kleren gekocht - hoezen voor verschoonkussen - neuspeertje, nagelsetje, borstel/kammetje - Hoes voor MC en kinderwagen + verkleinset + voetenzak Moet er wel bij zeggen dat dit ook veel te maken heeft met het feit dat bij nummer 1 alles en iedereen zich bemoeide met de uitzet (kleuren etc) en ik bij nummer 2 alles zelf heb beslist. Dus voor nummer 2 heb ik alles zoals IK het hebben wil.
Hier 19 maanden verschil. We hebben extra aangeschaft: Een fietskar met buggyfunctie. Echt de allerbeste koop die ik kon doen. commode en ledikant voor de oudste. Wieg, had ik bij de 1e geleend En verder niets. Eerste is een meisje en de tweede een jongen, maar wij wilden bij beide het geslacht niet weten.
Hebben een zoontje, krijgen een dochter. Maar heb eigenlijk niks met blauw/roze. Veel van ons zoontje kan onze dochter straks ook gewoon aan. Alleen een geboortepakje en wat nieuwe rompers. Heb wat lakens voor in de co-sleeper gehaald vandaag. Verder staat er nog een nieuwe draagdoek op het lijstje. Maar echt speciaal een boel aanschaffen? Nee... We hebben eerder veel weggedaan waarvan gebleken is dat we het amper of niet gebruikt hebben bij onze zoon.
Oudste is naar een peuterbed gegaan. Kidsit gekocht Draagdoek vd baby Nieuwe kinderwagen ROZE Verder niet zoveel eigenlijk, ja alle lakens e.d. roze..
Niet zoveel.. - extra hydrofielen - extra spuugdoekjes -extra aankleedkussen en hoezen - draagdoeken - eerste pakje (wisten van beide niet wat het zou worden, dus hoop neutrale kleertjes hadden we al) Daarnaast 2e ledikantje geleend en een peuterbedje voor de oudste gemaakt.