2e op komst duowagen of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mireia, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    In mei komt onze 2e kroost. En mn eerste is dan 22 maanden oud. Had er nog niet over nagedacht maar is n duowagen dan handiger?

Heb nu een bugaboo cam.3 zou dan over willen naar de duo dat terzijde maar mn eerste kindje is dan nog zeker wel behoeftig naar een goede wagen meen ik? Lopen vind ie leuk maar houdt ie ook niet lang vol indien nodig. En verder?

Wat is wijsheid? Dank alvast.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn dochter is 23 mnd als de 2e komt.. Ik heb wel een duo-wagen aangeschaft.. Ze loopt al wel goed, maar lange stukken wandelen lijkt me nog te ver voor haar.. En ze is echt geen type dat op een plankje blijft staan..

Ik stel me dan voor als we een keer naar de dierentuin gaan ofzo of lekker in het bos wandelen, dan is na een tijd lopen zo'n plankje ook niet lekker. Veel lekkerder om dan ff lekker te kunnen zitten..

Vrienden v ons hebben 2 meisjes, nu 3 en 1, en die gebruiken de duo-wagen ook nog steeds, die v 3 zit er ook nog wel eens in als ze het lopen zat is. Dus ik denk dat het zeker wel een goede keus is!

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hier zit er 2 jaar tussen als nummer 2 komt. Wij hebben de donkey aangeschaft. Zoonlief loopt al sinds 13 maanden hoor maar lange afstanden trekt hij niet. Daarnaast loop ik veel met de hond. En meneer blijft echt niet staan op een plankje

4. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    O thanx voor deze reacties!

Moet mn bugaboo sahara dan op mp zetten helaas wel:(

5. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    bij ons zit er ook 22 maanden tussen en wij hebben toen geen duowagen aangeschaft. Ik heb de baby veel gedragen en toen ze in de wagen ging zitten was de oudste groot genoeg voor het plankje of om te lopen (was met zo'n 2,5 jaar ongeveer) maar nu we weer een derde verwachten en er weer 22 maanden tussen zit nemen we wel een duowagen, twee die nog niet lang kunnen lopen is wel een beetje veel als je ook een derde op sleeptouw hebt. Wij gaan overigens voor de donkey! (wel met plankje weer voor de oudste die dan 4 zal zijn)

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hadden met 22 maanden leeftijdsverschil een goedkope duowagen aangeschaft via MP en een meerijdplankje. Hebben de duowagen misschien 2x gebruikt en heel snel weer verkocht. Was niets. Middelste liep prima, het duurde soms alleen iets langer. En het plankje was even wennen, maar je hebt bijv ook zo'n zitje-achtig-meerijdding. Misschien is dat wat?

7. Ansji

Ansji Niet meer actief

Bij ons zit er straks 24 maanden leeftijdsverschil tussen onze dochters, lopen gaat goed, maar zeker geen lange afstanden! Dus ook een Duowagen aangeschaft, de ABC Zoom.

Lang staan op zo'n plankje lijkt me voor onze oudste dochter ook niet echt een optie, vandaar toch gekozen voor een duowagen. Dan mag ze stukken lopen en als ze behoefte heeft om te zitten kan ze gewoon in de wagen zitten.

8. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    486
    28
    28
    Ik had deze vraag ook 1,5 jaar geleden. 23 maanden tussen de kids, ben blij dat we een duo gekocht hadden. Super veel gebruikt!
    We hadden onze bugaboo enkele wagen wel bewaard en die gebruiken we nu voor de jongste, duo pas geleden verkocht.

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon zal 20 maanden zijn als de 2e komt. We hebben de bugaboo cameleon en ik koop geen duwwagen. Je kunt namelijk niet alleen een meerijd plankje kopen, maar ook een meerijd stoeltje voor de bugaboo. Die gaan we eerst proberen en kijken hoe dat gaat. Daarnaast een buggy voor als we met z'n vieren weggaan.

10. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hadden wel een duo en ik vond het heerlijk. Maar vooral ook omdat er veel gelopen wordt. Tussen de eerste 2 zit 20 mnd en de tweede en derde schelen 14 mnd. Erg handig ook met dagje uit.
    Ik had het niet gered met een plankje.

11. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Mijn zoontje is ook 22 maanden als ik uitgerekent ben. Wij kopen geen duowagen en voorlopig ook geen plankje. Ben van plan om de kleine lekker veel te dragen in de draagdoek. Of anders mijn zoontje op mijn rug en de baby in de wagen :) misschien idd een goedkope buggy erbij voor als we dagen lang op stap gaan met zijn vieren (dierentuin oid) maar aangezien dit ook maar af en toe zal zijn gaan w daar zeker geen honderden euro's aan een duowagen uitgeven!

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier zit er 21 maanden tussen en ik heb een duowagen gekocht en voor de kleinere afstanden heb ik een meerijdplankje.
    Ik heb de Joolz Geo duo. Bevalt prima. Ik heb er wel een losse reiswieg bijgekocht voor als ik alleen met de jongste ga wandelen.

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier een duo wagen gekocht. madam rent nu alle kanten op als ze niet in de kinderwagen zit. (nouja vooral bij mij dan, bij papa blijft ze lief aan de hand lopen, meestal dan)
    ik zie me al door de winkel rennen haha.

14. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dit hebben wij gedaan met 16 maanden ertussen. Bevalt prima! Mis zeker geen duowagen.

15. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Onze oudste was 18 maanden toen de tweede geboren werd.. Ik heb geen duo wagen aangeschaft maar heb de eerste tijd de jongste in draagzak gedaan en dan de oudste in buggy en als ik samen met mijn man wegging dan hadden we gewoon een buggy en de kinderwagen.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    trouwens valt de prijs nog mee, hier voor 50 euro een kinderwagen overgekocht

17. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier zal zoontje ca 27 maanden zijn als nr 2 er is. Wij zijn van plan om de kid sit te kopen. Een meerijdplankje maar waar hij ook op kan zitten (zitgedeelte kan er ook af). Mocht dit toch geen succes zijn kopen we dan alsnog een duo wagen. Voor langere stukken kopen we een buggy

18. mamajudith

3 dec 2013
    80
    0
    0
    Ik zeg JA!
    Wij hebben de Icandy peach duo wagen, echt ik kan niet zonder! Deze kan zowel duo als enkel, echt helemaal top is dat! dochter wordt bijna 2 ze mag alleen los lopen als mijn vriend er ook bij is anders moet ik haar zo in de gaten houden, dat is echt niet te doen tijdens de boodschappen en winkelen

19. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thnx voor jullie reacties:)

20. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Mijn oudste was 20 maanden toen de middelste geboren werd en ik heb het prima gered met een meerijdplankje en dragen.

Deel Deze Pagina