kraamcadeau voor jongen... schoonzus

Discussion in 'De babyuitzet' started by bunchy, Aug 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    hoi,

wat is nou echt een leuk cadeautje voor mijn schoonzus die een zoontje heeft gekregen (haar eerste overigens)??
    ze is een heel ander type dan ik, houdt niet heel erg van tierelantijntjes maar we hebben wel een goede relatie dus wil graag iets moois geven..
    waar waren jullie nou heel erg blij mee of wat doet het altijd erg goed?
    ik dacht zelf aan een bedrag van iets van 25 euro..
    misschien het jip en janneke boek bedacht ik me?

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

toen mijn zusje was bevallen heb ik haar een boxzak van koeka gegeven mooi degelijk stevig ding.. maar het liefst geef ik toch altijd cadeaubonnen omdat je dan zelf lekker iets kan uitzoeken.. je weet dan als gever ook 100% zeker dat iemand er blij mee is..

3. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jip en Janneke is leuk, maar je zou ook Pluk van de Petteflet kunnen kiezen. Is wat meer jongensachtig. Eventueel vergezeld van een leuk setje voor de zandbak. Weliswaar t komende jaar niet nodig maar wel erg leuk om te krijgen.
    Ik vind het zelf ook altijd lastig om te kiezen hoor. Hangt ook erg van de persoon af voor wie het is.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wat ik altijd superleuk vind is een mooi kinderbestekje. Liefst gegraveerd met de naam, zoals bijvoorbeeld hier: Theo Lucas Juwelier - Welkom. Mijn zoontje heeft het Nijntje-bestek gegraveerd gekregen van mijn zusje en haar vriend. Zo lief! Dat is echt iets dat het kind altijd bij zich houdt en ook altijd zal weten dat hij het van jou gehad heeft. (Zo heb ik mijn bestekje ook nog steeds en ik gebruik het ook nog steeds) De meeste andere kraamcadeaus eindigen toch binnen een jaar op zolder. Hier heb je echt wat aan.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Een besteksetje met de naam en datum van haar zoontjer erin?
    Een mooie rammelaar?

Moeilijk hoor! Succes!

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hahaha precies gelijk gereageerd! Ik heb deze gekregen van het broertje van mn vriend met Tycho's naam erin en ben er heel erg blij mee!! En heb daarbij ook het bijbehorende tandendoosje van mn schoonmoeder. xxx

7. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    ik kijk op de site van die juwelier en zie dat ze nijntje bestek gratis graveren maar hoe ziet het nijntje bestek er dan uit... dat laten ze dan weer niet zien..

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    @Bunchy: Ja, dat is een beetje onduidelijk inderdaad. Maar als je naar beneden scrollt blijkt dus dat ze meerdere bestekjes hebben en daar moet je dan even op klikken. Overigens komt er nog wel verzendkosten bij...

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Die met die voertuigen is ook superschattig trouwens!

10. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    die met die voertuigen is super inderdaad...
    maar kan het wel in de afwasmachine? dat is wel essentieel vind ik..
    en het nadeel is dat het bestellen zo lang duurt en we het eigenlijk vh weekend al willen geven...
    maar idd wel een heel leuk idee...

maar sta altijd open voor andere suggesties, ook voor komende kraamcadeautjes (en tips om straks aan mijn kraambezoek te vragen, haha)

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ja, als het roestvrijstaal is kan het in de afwasmachine!
    Het is inderdaad wel een nadeel dat het even duurt, maar anders geef je van het weekend bijvoorbeeld een leuk slabbetje in hetzelfde thema en zeg je dat de rest nog komt?

12. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    een geboorte doos, waar alle eerste herinneringen in worden bewaard, zoals bijvorbeeld van www.geboortexpress.nl

heb er voor zoonlief zelf 1 gemaakt, maar als dadelijk de 2e er is, wil ik graag zo'n doos, ook voor onze oudste....

bij www.orasilente.nl hebben ze ook mooie naamkado's, mijn ervaring bij beide is trouwens vandaag bestellen en betalen, de dag erna al in huis....

verder vind ik een zilver spaarvarken (of andere spaarpot) ook altijd leuk....

13. pcomiep

pcomiep Actief lid

Mar 22, 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    vaak hebben juweliers ook die nijntje bestekjes of tandendoosjes in huis en kunnen soms ook wel snel graveren. misschien in de buurt even kijken?

14. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wat wij hebben gekregen en wat echt de meeste indruk op mij heeft gemaakt was dit:
    (het olifantje hadden we -kleurloos- op het geboortekaartje en er zat ook een melkbeker bij met olifantje+naam. Handgeschilderd door een kennis van degene die het gaf)

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
  16. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik heb een grote mand gekregen met een stuk of 20 kleine cadeautjes erin.
    Mocht elke dag een cadeautje uitpakken, er zaten oa. tijdschriften, voorleesboekje van Nijntje, douchegel, een rammelaar, soort van dagboek voor mijn kraamperiode, een speen, blikje red-bull voor papa, een lief rompertje voor de kleine, etc in.
    Erg leuk om te krijgen!

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze zoon heeft van mijn broertje een mooie verzilverde spaarpot gekregen in de vorm van een auto( kan ook echt rijden) met zijn naam en geboortedatum erop (is trouwens ook niet extreem duur en te koop bij juwelier)

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
  19. Zoon

Zoon Actief lid

Jan 14, 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Als je eens iets speciaals wil:

- babyarmbandje (neem niet de kleinste maat, maar de daaropvolgende. Kunnen ze echt wel een ruim jaar dragen!) met daarin de naam gegraveerd. Je hebt ook echt modelletjes voor jongetjes!

- het boek "Papa/Mama vertel eens"
    is een heel leuk boek voor vanaf de geboorte tot en met 18 jaar geloof ik. Aan de hand van vragen schrijft de ouder het boek vol voor het kind. Bijvoorbeeld bij de geboorte woog ik.... gram. Toen ik 1 jaar was kon ik al: ... Eigenlijk alle mijlpalen.

- Of een wikkeldoek (zoiets als een wrapper) die je lang gebruikt/lang mee gaat en die laten borduren met de naam of iets dergelijks.

Zoiets?
    Is weer eens wat anders dan de kleertjes en luiertaarten...

20. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    deze kwam ik tegen op de libele zomerweek.
    Zodra hier een kraamkado gekocht moet worden ga ik die hier bestellen!

onuitwisbaar.nl

Share This Page