Dames, Ik heb jullie hulp nodig. Mijn zoontje is nu 14 weken en ik zit al weken (volgens mij al sinds week 4) met een onrustige baby 's nachts. Hij kreunt, slaat, schopt, schudt met z'n hoofd, en dit alles met zijn ogen dicht dus ik denk niet dat hij er veel van meekrijgt. Uiteindelijk wordt hij wel er wel wakker door. Meestal begint het ergens tussen 4 en half 5, hij heeft dan geen honger dus voeding geef ik al een tijdje niet meer want hij drinkt het niet. Maar ook als ik wel een voeding geef dan blijft het. Ik leg hem naast mij neer, hou zijn armen vast (in de puckababy) en dan valt hij nog wel in slaap tot een uur of 7. Als ik hem niet naast mij neer leg dan blijft hij doorgaan met onrustig zijn en gaat hij uiteindelijk huilen. Maar er zijn ook dagen dat het al om 2 uur begint, dit zijn vooral de dagen dat hij naar de opvang is gegaan of als wij bijvoorbeeld een verjaardag hadden waar we naar toe zijn gegaan. Hij moet denk ik de prikkels verwerken en doet dit op deze manier. Maar ook de dagen dat ik helemaal nergens naar toe ga met hem, wordt hij onrustig 's nachts. Ik heb een heel strak schema met rust en regelmaat en zorg ervoor dat hij voldoende slaapt overdag. Hij gaat naar de gastouder als ik werk en ook zij hanteert mijn schema. Hij slaapt opzich ook wel goed daar. 's avonds heb ik een avond ritueel en hij gaat meestal rond 2000 slapen. Maar ook als ik hem later naar bed zou doen, heeft hij dit. Ik heb de avondfles uiteindelijk geskipt omdat hij meestal maar 20cc dronk doordat hij te moe was. Ik weet even niet meer waar het aan ligt of waardoor het komt. Heb geprobeerd meer voeding te geven 's avonds, minder voeding, wel in bad, niet in bad, wel een massage, geen massage, wat ik ook doe, het blijft. Ben zelfs naar de osteopaat gegaan. Niemand in mijn kennissen kring komt dit bekend voor. Hij ligt in de puckababy maar ook als ik hem strak inbaker met een hydrofiel heeft hij het. Alleen dan schudt hij met zijn hoofd in plaats van dat hij ook trapt en slaat. Ik hoop dat het iemand bekend voor komt want ik sta open voor alle tips.
Wil hij niet gewoon bij je zijn? Is heel normaal gedrag voor zo’n kleintje. Op dagen dat hij naar de opvang is geweest, heeft hij je gemist, dus is logisch dat dan wat in wil halen. Lekker bij je nemen als hij dan weer verder slaapt, dan kan je zelf ook slapen.
Ik denk niet dat dat het is.. Ik heb dat al een paar keer geprobeerd, om hem de hele nacht naast mij te laten slapen in de hoop dat ik zelf ook een goede nacht kon maken. Maar ook dan wordt hij op een gegeven moment onrustig, eigenlijk precies hetzelfde als dat hij in zijn wiegje ligt (die pal naast mijn bed staat) Maar bedankt voor het meedenken!
Ik vraag me af of je er veel tegen kunt doen, blijkbaar is hij een onrustige slaper. Wat gebeurt er als je niet ingrijpt en wacht tot hij wakker wordt van zijn eigen onrust? Laat hij zich dan makkelijk troosten en slaapt hij weer verder of zit je dan echt een uur met hem op? In het eerste geval zou ik hem op zijn eigen kamer leggen , voor je eigen nachtrust, en even gaan troosten als hij gaat huilen . Mijn dochter is ook een onrustige slaper trouwens , maar heeft daar zelf nauwelijks last van. Tot haar peutertijd werd ze eigenlijk elke nacht wel een keertje wakker, maar met een slokje water en een knuffel ging ze meteen weer slapen .
Op zijn buik laten slapen? (Niet in de puckababy dan ) Mijn jongste was ook erg onrustig in de nacht, tot we hem, vanaf een week of 10, op zijn buik te slapen legden.
Toevallig zei een collega dat vandaag ook tegen me! Ik ga hem vanavond dan toch maar in z'n kamertje leggen, misschien grijp ik te snel in om het huilen voor te zijn. En misschien doen meer babies het wel maar weten mensen dat gewoon niet omdat ze op hun eigen kamer liggen. Omdat hij natuurlijk nog op mijn slaapkamer slaapt merk ik alles. Kijk, ik moet sowieso vroeg opstaan omdat ik heel vroeg begin op werk dus mij maakt het niet uit maar het lijkt me dat hij niet goed uitrust op deze manier omdat het soms al om 0200 begint. Ik merk dan ook dat hij de dag erna prikkelbaarder is. Maarja misschien heeft ie er idd wel weinig last van op het moment zelf, wie zal het zeggen.
Hier hetzelfde verhaal, zoontje is nu 8 weken. Het is een combinatie van krampjes, maagzuur en denk ik verwerken van prikkels. Het helpt om hem op zijn zij te laten slapen en sinds we ranitidine gebruiken voor t maagzuur gaat het wel wat beter. Ook leg ik hem naast me als hij zelf niet goed in slaap kan komen.
Hier was t naast elkaar slapen juist een ramp, we hielden elkaar wakker. Toen was t speentje t probleem. Dr zijn veel mama's en papa's erg creatief geweest met luchtjes. Gedragen tshirt om matras heen trekken zodat kleine jou ruikt, hydrofiel luier overdag om je nek knopen en vervolgens strak indekken op hoofdhoogte (werkt tevens ook top bij spugertjes, hydrofielluier wisselen is makkelijker dan bed verschonen in de nacht) op een gegeven moment kunnen ze die hydrofielluier overigens lostrekken en kan t gevaarlijk worden, daarom hielden wij t bij dunne spuugdoekjes en die droegen we dan de hele dag bij ons. Ding werd platgeknuffeld, ging naar bed met in elke hand een doekje een van papa en een van mama. Werkte erg rustgevend
De jongste hier deed dat ook heel erg. Had me zo voor genomen om haar lekker lang in de wieg naast me te houden, maar na een week of 5-6 heb ik haar toch af en toe naar haar kamer verhuist, dat werd steeds langer en vaker totdat ik dacht, nu ga je de hele nacht gewoon op je eigen kamertje slapen. Door al dat gewoel e.d. kon ik niet (door) slapen. Ik zat soms al een uur voor ze wakker werd met de fles klaar, terwijl zij gewoon nog doorsliep. Toen ze op haar kamer lag hoorde ik het nog wel als ik wakker was of in slaap wilde komen, maar ik werd er niet meer wakker van. Dus ik zou dat eens proberen inderdaad en verder sliepen ze hier allebei ook graag op haar buik. Het gekreun en gesteun nam naar mate ze ouder werd vanzelf af. De eerste maanden merkte ik al dat het steeds minder werd en denk dat het rond de 4-5 maanden helemaal weg was.
Hij slaapt nu een aantal dagen op zijn eigen kamer en het gaat een stuk beter! Hij is met vlagen nog wel onrustig maar hij komt nu pas rond half 7, dus maakt bijna 11 uur slaap hij is ook uitgeruster overdag. En de afgelopen 2 nachten is hij zelfs helemaal niet meer onrustig geweest want zijn lakentje lag 's ochtends nog strak om hem heen. De oplossing was dus om hem inderdaad naar zn eigen kamer te doen.. Moest even wennen maar werd ook wel tijd met 15 weken, hij paste toch bijna niet meer in de wieg.