Wasbare luiers van Bambino Mio

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocoladekoekje, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wie heeft er hier ervaring mee?

Kan heel goedkoop een pakket katoenen luiers en luierbroekjes overnemen van iemand, dus financieel toch wel aantrekkelijk!

Mijn vragen:
    - Hoevaak moet je verschonen?
    - Hoeveel lekkage heb je t.o.v. wegwerpluiers?
    - Hoe zit het met de stank? Wij wonen op een flatje, dus wil niet m'n hele huis naar luiers hebben ruiken!

Tips voor andere merken mag eventueel ook!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Er is op een ander forum een hele hoek over wasbare luiers, misschien goed daar eens te kijken!

Heb me destijds wel ingelezen. Lekkage ontstaat als je overbroekjes oud zijn (zeg maar wat je over de luier doet) of niet goed pasen. Anders hoeft lekkage niet vaker voor te komen dan bij normale luiers. Ik zou wel een geurdichte emmer aanschaffen om de luiers te bewaren voordat je ze gaat wassen (in een groot wasnet, zodat ze zo woppa de machine in kunnen).

Wellicht is het goed om te weten dat de meeste kleertjes zijn gemaakt op wegwerpluierbillen zodat het soms lastig is om passende broekjes te vinden. Maar je krijgt een meid en maillots lijken me een stuk elastischer ;)

Verder geen persoonlijke ervaring dus maar misschien heb je er toch wat aan!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb geen ervaring met bambino mio, maar gebruik al wel bijna 2 jaar wasbare luiers en nu ook voor 2 kindjes. Er zijn verschillende soorten en merken met allen hun eigen voor en nadelen. Bambino mio is idd goedkoop en word best veel gebruikt. Nadeel van overbroekjes 2e hands is dat je niet zeker weet hoe lang de broekjes mee gaan, de luiers kunnen heeeeel lang, meerdere kindjes en heel veel wassen mee, de broekjes verslijten wat sneller en dan kan je lekkage krijgen. Bambino is katoen wat makkelijk te wassen is ( Kan heet, kan in de droger etc, niet zo gevoelig voor residue wat restjes wasmiddel en urine zijn ) maar absorbeert niet heel erg veel. Het voordeel van prefolds ( = bambino systeem ) is dat het goedkoop is, ze snel drogen en best goed opnemen. Ook kan je de inleggers altijd nog gebruiken in andere luier systemen. Zelf heb ik pockets van bumgenius voor mn dochter www.bumgenius.nl met microvezel inleggers. De inleggers stop je in de pocket en dan doe je hem als een pamper aan. Voor mn zoontje gebruik ik vooral 2 delige luiers; katoen of bamboe met een overbroekje. Hij piest namelijk best veel en ik heb maar genoeg bumgenius voor mn dochter, voor hem heb ik dus een ander systeem. Voor kleintjes vind ik 2 delig fijner als pockets omdat het beter aan sluit.

Ik zou zeggen; als de prijs heel gunstig is ( Zeg maar 30-60 euro voor een pakket van zeker 20 luiers en overbroekjes erbij ) dan moet je het zeker proberen! Bevalt het niet 100% hou dan de doeken en zoek er een systeem bij: andere overbroekjes, andere luiers, maar de prefolds zijn net als hydrofiels zo veelzijdig dat ze altijd handig zijn!

Deel Deze Pagina