Gisteravond begon onze jongste (16mnd) rond 23.30 over te geven in bed. Hetgeen eruit is gekomen was alleen het avondeten (bami), maar tot nu blijft bij overgeven. Vannacht heeft hij continu liggen spugen, 1 keer zat er 2uur tussen en heeft hij even geslapen maar werd al gauw weer spugend wakker. Sinds 5u is het overgeefsel alleen maar slijm, en ontzettend taai. Ik heb hem vannacht geen drinken gegeven omdat hij maar bleef spugen, vanmorgen om 7u heb ik hem een beetje ranja (erg verdund) voor de smaak gegeven maar hij wil het niet hebben. Ik krijg er tot nu toe geen druppel in. Ongeveer een uur geleden had hij een erg dunne diarree luier. De nachtluier was voor zijn doen iets nat. Zijn er meer kindjes nu zo ziek of zal het eten van gisteravond verkeerd zijn gevallen?
Deesdees ik weet niet of er iets onder de kindjes heerst.. maar ik weet wel dat er bij het werk van mijn man de een na de ander gevloerd is.. Mijn man heeft nog geluk gehad... die heeft het hele pinksterweekend geslapen.. maar anderen zijn echt anderhalve week ziek... Probeer slappe thee.. ranja kan echt heel slecht vallen.... als dat binnen blijft droge beschuit....
Zit dus al wel in de omgeving, verdorie.. Slappe thee idd, dat ik daar nu niet opgekomen ben Thanx! Hij ligt alweer een dik uur te slapen nu, ben heel benieuwd hoe hij zo wakker wordt.
Yep zit in de omgeving.... helaas... En slaap is goed... geen koorts is ook goed... Beste thee is kamille... als ik het goed heb onthouden kan citroenmelisse ook helpen.. maar kamille zorgt vaak wel voor rust... (ook handig voor beginnende blaasontsteking ben ik achter gekomen)
Hij wordt nu net weer wakker, niet gespuugd maar wel erg slapjes. Thee is gezet, kamille heb ik gelukkig in huis Beschuiten heb ik alleen niet in huis, zal ik een boterhammetje proberen of zijn er nog andere dingen die wel handig zijn?
Broodje dan wel roosteren... kracker kan ook... en ik dacht dat een mariakaak achtig dinggetje ook kon.. anders een kommetje droge rijst... en een dikke knuffel
Cup a soup of bouillon helpt ook altijd om een beetje aan te sterken Bah ik haat buikgriep. Wat kan je daar belabert van zijn. Laat staan zoon kleintje.
Nou het schiet niet op zo, beschuit en thee houdt hij helaas niet binnen Komt er golvend weer uit. Toch maar de HA gebeld omdat Luca slapjes begon te worden, kon niet rechtop zitten en liet zich zo vallen op de grond. Hij bleef dan ook gewoon liggen, hij had geen puf meer. Op recept nu domperidon supp gekregen, schoonvader was zo lief om het op te halen. Nu eerst weer ff slapen, ik ga ook even op 1 oor
Sterkte Deesdees! Dat klinkt echt als meer dan een slecht gevallen Bami... Hoop dat het morgen beter gaat.... Ik heb de volgorde geleerd... eerst de slappe thee... blijft dat binnen (+/- een uur) dan pas beginnen met vast voedsel.... blijft dat binnen... dan kan je weer uitbreiden.....
Het lijkt idd nu wel erg op een flinke buikgriep, het spugen blijft aan de gang. Ook de thee kwam er wéér uit Inmiddels zijn de luiers ook erg gevuld met waterdunne diarree. Hij ligt nu net weer op bed met een domperidom supp, ben heel benieuwd hoe de avond/nacht gaat verlopen.
Als hij een uur niet gespuugd heeft, elk kwartier een theelepeltje lauw water. Maagje is flink van streek en elke flinke slok zal er ws weer uitkomen. Als na een uur of 2/3 de theelepeltjes water er nog inzitten kan je iets meer proberen. Vaak wil je te snel omdat hij vocht 'moet', met het gevaar dat je toch teveel in één keer geeft en dus weer gaat spugen. Veel beterschap. Zo zielig als ze zo ziek zijn.. (En zelf niet ziek worden..)
@maja82; thanx voor de tip Hij wil zelf ook te snel, ik bied af en toe de beker aan en dan pakt hij vaker wel ineens een flinke paar slokken. Theelepeltje is een goed idee, wist ik zelf niet eigenlijk Zo leer je nog eens wat. Euhm, zit zelf ook ziek thuis vanwege misselijkheid en buikloop...is vannacht begonnen
Onze familie lag een week of drie geleden plat van de buikgriep de een na de ander kreeg het . Mijn bijna 4 jarige zoontje droogde zover uit dat hij opgenomen moest worden. Hij hield geen slok water meer binnen , werd suf en huilde zonder tranen. Alleen ORS bleef binnen , maar dat is zo vies dat hij het uiteindelijk via de sonde binnenkreeg . Daarna knapte hij snel weer op . Ik zelf heb me een dag echt hondsberoerd geoeld , maar knapte snel weer op. Dreumesje van 14 maanden was ook flink aan de dunne, maar spuugde niet , ik kon hem nog net voldoende laten drinken . Beterschap!!!
@nina3; Heftig hoor als ze moeten worden opgenomen, ik hoop maar dat het niet nodig is bij Luca. ORS ook geprobeerd maar dat vond hij vies
Wat ik nog vergeet te vragen is de geur die uit zijn mond komt, lijkt erg op aceton. Die geur draagt hij ook echt bij zich. Herkennen meerdere mama's deze geur en wat was er dan aan de hand?
Dat is een typisch 'ziek geurtje'. Mijn kids ruiken ook zo als ze ziek zijn. Ik noem het een lijmluchtje, ruikt naar lijm. Ipv ors kan je ook sportdrank geven, aquarius ofzo. En dan dus wel af en toe een theel Lauwe cola zonder prik (schepje suiker erin) kan ook. Sterkte!
Mijn zoontje en ik hebben buikgriep gehad. Zoon begon zaterdagavond met spugen, ik maandagavond. Ook na bami, gatverdegatverdegatver, ik eet nooooooooit meer bami! (Had het lekker zelf gemaakt hoor, maar wat is moeten kotsen toch goor, er kwam 12 uur lang bami uitzetten... !!!:x). Ik heb ook heel erge diarree gehad, die ik gisteren toch gestopt heb, moest toch de deur uit. Zoonlief heeft 1 natte luier gehad, meer niet. Het heerst dus kennelijk.
Bami is fout Hier een maand geleden ook buikgriep, na zoontje. En dus ook na bami. Zó ongelofelijk goor..!
Je zou haast gaan denken dat het aan de bami ligt Luca heeft vannacht eigenlijk heel goed geslapen, werd rond 3.40 voor het eerst wakker en had kennelijk een diarree luier. Na deze verschoond te hebben is hij verder gaan slapen en werden we net wakker rond 8.30. Hij heeft tot nu toe niet meer gespuugd, dus we gaan het vandaag weer proberen langzaam aan op te bouwen. Hij had vanmorgen flinke dorst want hij wou maar al te graag drinken, dit blijft er tot nu toe nog goed in. Wel denk ik dat hij nu koorts aan het ontwikkelen is, zijn temp was vanmorgen 38.1 en zat te rillen in bed.