Hallo allemaal, Wij hebben een Bugaboo Cameleon en ons zoontje ( 4 maanden ) past al bijna niet meer in de kinderwagenbak. Ik vond het wel een fijn ding. Nu zit ik dus te twijfelen of we het liggedeelte erop moeten zetten. Hij slaapt soms best nog graag in de bak. Omdat het ook nog net past. Maar ik begreep dat het zitgedeelte ook helemaal horizontaal kan. Is dat comfortabel? Iemand ervaring? En is het ook al een goed idee om hem in het zitgedeelte te zetten? Omdat zijn hoofdje nog weleens wegzakt en hij nog niet zelfstandig kan zitten. Wie heeft een tip!
Wij hebben ook de Bugaboo Cameleon en toevallig heb ik hem vandaag omgebouwd. De wagen kan idd helemaal plat. Ze moeten officieel tot 6 mnd in de reiswieg. Dus of het verstandig is, tja.. ik heb het wel gedaan omdat Thije heel erg groot is en niet meer lekker ligt in de wagen, maar ieder moet dat voor zich weten.
hier ook met 5 maanden omgebouwd; ging prima hoor als je hem gewoon plat doet; enige nadeel vind ik dat de beentjes dan een beetje omhoog liggen door die zitting die dan verticaal staat....
Wij hebben ook deze kinderwagen en ben benieuwd hoelang die van ons er nog in kan liggen. Vindt 4 maanden best wel kort eigenlijk.
Ik ga inderdaad proberen om het nog 1,5 maand vol te houden tot hij een half jaar is. Hij heeft nog iets ruimte. Maar is idd ook best lang, maar dat zijn wij ook Bedankt alvast voor jullie reacties. Wilde graag weten wat jullie ervan vonden en nu probeer ik hem nog even zolang mogelijk erin te houden. Geldt ook voor de maxi-cosi in de auto. Zal binnenkort de verkleiner eruit halen. Maar dan wiebelt zijn hoofdje nog zo. Zucht! wat een gedoe he??
@ klavertje, past je kindje nu nog in de verkleiner dan? Die heb ik er met 2 mnd al uitgehaald, ging echt niet meer. Zn hoofdje wiebelt eigenlijk niet echt. @ vruchtje, 4 mnd is ook heel kort idd. Maar mijn zoontje is echt heel groot, dus een kind van een meer gemiddelde lengte/gewicht kan er wel tot 6 mnd in denk ik hoor.
Ja dat wel, alleen is die autostoel (Bobob) ook al een beetje gaar geloof ik. Ik had hem gehad, is nog prima veilig hoor. Maar trek die verkleiner helemaal omhoog tot boven zijn hoofdje. Het lijkt me allemaal niet lekker zitten. Ik zal morgen voor ik wegga eens op onderzoek uitgaan met dat stoeltje.
hoe lang zijn jullie kindjes dan? ons mannetje is 70 centimeter, maar past nog in de reiswieg. Hij weegt 7 kilo, dus breed is hij niet. Hij heeft niet zo heel veel ruimte meer aan de boven en onderkant, maar hij ligt ook nog niet vast zeg maar.
Wij hebben de bak tot 4,5 maand gebruikt, maar mijn zoontje was/is ook erg groot. Hij was toen zo'n 74 cm 8,5 kilo en lag echt te krap. Ik zou als het nog past nog gewoon even wachten.
Ja, ik heb nog ff gewacht. De verkleiner uit de Maxi cosi gehaald en dat gaat beter. Ik trek hem altijd een beetje overeind. Haha hij zakt altijd wat weg als ik hem erin zet. En in de wagenbak ligt hij nog net. Dus we wachten ff tot hij er helemaal niet meer in kan.
leuk topic, vroeg me hetzelfde af Ons meisje is gelukkig niet zo groot dus past nog goed. Wist niet dat het advies 6 maanden is. Achja elk kindje is anders en als hij anders bijna niet meer past zou ik zeggen: ombouwen! Wij hebben trouwens bij de maxicosie alleen het onderste stuk vd verkleiner eruit gehaald en dat deel bij het hoofdje niet: mooie tussenoplossing. Gaan bij de ligstand de benen erg omhoog? Ons meisje heeft nu een spreidbroekje en dan lijkt het me dus niet makkelijk. Terwijl dat deel toch breder is dan de wandelwagenbak? of lijkt dit maar zo? groetjes!
2 weken geleden omgebouwd. nog geen suc6. Hij was doodop van het rechtop zitten en huilde elke keer. Terwijl we hem nooit horen. Weer omgebouwd naar ligbak. Gelijk helemaal gelukkig!! Nog nooit zo gelukkig gezien Heb het advies gekregen te wachten tot hij zelfstandig kan zitten. Dan zijn z'n nek en rugspieren sterk genoeg om in de wagen te zitten. Maar nu nog even niet
Onze meid heeft tot voor kort in de kinderwagenbak gelegen (wel een ander merk..). Ze past er nu nog net in, maar ze is zo wild en probeert zichzelf in de bak om te draaien. Ik ben bang dat ze een keer zo over de rand van de kinderwagenbak heen kukelt.. Maar ja, ze kan nog niet zo goed zelfstandig zitten, dus in de wandelwageninzet is ze nog niet zo gelukkig. Dus nu gebruiken we de maxicosi voor een wandeling. Daar ligt ze een stuk prettiger in. En het blijft kiezen tussen twee kwaden, de maxicosi en de wandelwageninzet. Het is, zolang ze nog niet fatsoenlijk kan zitten in de wandelwagen, allebei niet zo goed voor het ruggetje. We hebben dit tot nu toe alleen gedaan voor korte wandelingen. Als we een keer een hele da weggaan, dan zullen we misschien iets anders moeten verzinnen. Maar op dit moment lijkt ons dit de beste oplossing. Lastig he, als je kindje tussen twee dingen in zit...