Inmiddels heb ik oogdruppel nummer 270 000 vandaag van de dokter gekregen. Dit omdat mijn dochter al vanaf de geboorte met een 'soepoogje' loopt en we van onsteking aan het oog naar ontsteking van de oogleden gaan. Nu is dat een enorme strijd altijd met haar. Ik heb haar nu als volgt vast: - Ik ga op bed/bank zitten met mijn benen gestrekt voor me uit - Ik neem Yelena tussen mijn benen met haar hoofdje richting mijn kruis zodat ze niet kan bewegen met haar hoofdje (beetje rare pose maar de beste tot nu toe) - Haar armpjes klem ik zodanig onder mijn benen dat ze ze niet los kan krijgen Dan nog is het een heel gevecht omdat ze haar ogen heel hard dichtknijpt. Door het tranende oogje en het harde huilen wordt het heel glibberig en nog moeilijker om haar oogje open te krijgen. Nou heb ik een website ontdekt, oogdruppels.nl maar ik weet niet of die hulpmiddelen ook geschikt zijn voor een baby. Wie heeft tips, wordt er niet goed van al dat gedruppel en dat gevecht. Pas geleden kreeg ik hier zelfs op het forum het verwijt dat ik het niet goed gedaan zou hebben en het nu daarom zo erg is, maar dat is ABSOLUUT niet zo. Ik doe wel degelijk mijn best maar ben even ten einde raad. Zojuist koste het me ook weer moeite om een miniscuul klein drupje in haar oog te krijgen. Hetzelfde drama voltrekt zich overigens met tandenpoetsen....word ik soms ook niet goed van.
Ten eerste: wat <bleep> voor jou en je kleintje. En dat ze niet als een engeltje stil gaat liggen zodat je die oogdruppels erin kunt mikken: logisch toch? Dat maakt van jou geen slechte moeder. Ik heb zelf heel lang mijn zusje op de basisschool gedruppeld, omdat haar lerares er niets van bakte, dus ik weet hoe lastig het kan zijn. Ik heb de site niet helemaal kunnen vinden. Oogdruppels.nl was nog niet in gebruik en toen ik .com probeerde werd ik naar iets heel anders doorgesluist. Ik heb toen even gegoogeld en als je zo'n oogkapje met flesje eraan bedoeld, denk ik niet dat je dat kunt gebruiken. Maar ik denk dat er toch wel hulpmiddelen bestaan die wel kunnen. Je hebt ze tenslotte ook voor inhalers. Misschien is het een idee om de oogdruppels toe te dienen als ze slaapt. Maar aan de andere kant kan dit weer problemen geven met het in slaap vallen. Het laatste dat je wil is dat je kleintje niet meer wil slapen omdat mama dan met die ellendige druppels aan komgt zetten. Een ander idee is misschien om de arts of apotheker te vragen wat de mogelijkheden zijn met oogdruppelhulpmiddelen. In ieder geval heel veel succes!
Oh dan heb ik de site verkeerd neergetikt hier, sorry! Ik bedoel inderdaad zo'n kapje met een flesje eraan. Er zijn ook andere dingen. In haar slaap is denk ik best moeilijk want ze slaapt erg ligt. Wordt al wakker zodra ik haar even recht leg of een dekentje over haar heen leg. De apotheek is wel een optie misschien, thanks anyways voor het lezen! En ja het is inderdaad een heel karwei hoor. Mijn vriend is er nog slechter in, mijn ouders hebben het geprobeerd en het lukte hen ook nauwelijks. Ze stribbelt echt uit alle macht tegen.
Een makkelijke manier weet ik helaas niet maar ik vroeg me af ben je met de kleine bij de oogarts geweest. Mijn 1ste had nl ook een soepoog en de huisarts schreef eerst allerlei druppels voor totdat we bij de oogarts kwamen deze gaf ons druppels maar belangrijker hij vertelde ons dat we het oogje in de hoek moesten masseren omdat het waarschijnlijk een verstopte traanbuis was.Nadat wij een week aan het masseren waren was het oogje over.Ik weet niet of jullie dat al gedaan hebben maar hier hielp het. succes
Lukt het ook niet als je het met zijn 2en probeert? Dan kan 1 iemand het hoofd stilhouden en de ander de druppels doen. Verder helaas geen tips, wel veel succes!
Nee met zijn 2-en maakt niet veel uit. Dat kan ik nu ook in mijn eentje. Ik zoek meer een manier om de strijd te voorkomen. @ mamaloew: dat was de hele discussie in een ander topic. Volgens de HA leek het traanbuisje niet erg verstopt. Dus oogdruppels en doordat er veel bij haar oogje gerommeld werd, wat nu extra gevoelig is, heeft ze een ooglid infectie opgelopen. Om 100% zeker te zeggen dat de druppels tegen de infectie van het oog hebben geholpen, wordt er nu een kweek gemaakt om te kijken waar het nu precies om gaat. Masseren is hier eveneens een grote strijd, mede doordat we nu al zo vaak aan haar oogje hebben moeten zitten. Bij de vorige druppels moest ik haar traanbuisje 3 minuten dichthouden. Dat lukt gewoon niet.